Traag internet, upgrade nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 14:01
Dag Tweakers,

Huidige situatie:
Ik ben verhuisd daar een nieuw appartement (huur) waar ik helaas geen mogelijkheid heb tot een kabel trekken. Hierdoor ben ik nu gewezen op wifi of op een powerline oplossing. De setup wat ik nu heb is echter extreem traag gezien de afstand van de PC naar de router. Boven is bereik van chromecast/smartphone in bepaalde hoeken van het huis ook niet best, maar nog mee te leven. Situatie is dus als volgt: router staat beneden in de meterkast in de keuken, rest van het huis is eigenlijk ''boven''. Appartement is in totaal ongeveer 80m2 groot.

Huidige setup:
Asus rt ac52u router
Linksys WUSB600n USB adapter

Op een goed moment haal ik de volgende waarden:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8047254ce09bda0a983587366f7243a5.png

Echter is dit heel wisselend en valt soms zelfs heel mijn internet weg. Router heeft ook een mogelijkheid tot 5ghz, alleen heeft deze boven geen bereik op mijn PC. Beneden (naast de router dus) haal ik met 5ghz snelheden tot 80mbps down en 60mbps up.

Wat wil ik ermee doen?
Met mijn PC wil ik vooral af en toe youtube/netflix full HD+ streamen (wat nu niet gaat) en het liefst eigenlijk af en toe gamen, soms wat casual PUBG. Ik ben op de hoogte van het feit dat je gewoon een kabel moet trekken als je perfect internet wilt voor gamen, maar helaas kan dat atm niet.

Budget
+/- 120 euro, hoe minder hoe beter.

Waar heb ik al naar gekeken
Ik weet niet wat verstandig is gezien mijn budget: een powerline adapter kopen of een nieuwe router + netwerk adapter. Ik had zelf al naar de volgende netwerkadapter gekeken:

pricewatch: Asus PCE-AC68

Overigens is, zover ik weet, de stopcontact beneden in de meterkast en de stopcontact boven bij de PC niet dezelfde stroomgroep (voor de powerline adapter).

Ik hoor graag jullie advies.

Im notorious

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 15:45
Als je geen kabel kunt trekken maar wel coax hebt liggen kun je een MoCa setje overwegen. Duurder dan powerline setjes, wel stukken betrouwbaarder en sneller.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:27

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 09:22

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom denk je dat er geen mogelijkheid is een kabel te trekken?
Geen verhuurder gaat er moeilijk over doen als je een bescheiden gaatje door de muren boort.
(Mits je dit bij vertrek netjes weg werkt...)

[ Voor 12% gewijzigd door unezra op 13-08-2019 07:15 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 14:01
gastje01 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:10:
Als je geen kabel kunt trekken maar wel coax hebt liggen kun je een MoCa setje overwegen. Duurder dan powerline setjes, wel stukken betrouwbaarder en sneller.
Thanks, zal ernaar kijken!
Lijkt me een goede laatste optie, maar toch iets te duur voor mij.
unezra schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:13:
Waarom denk je dat er geen mogelijkheid is een kabel te trekken?
Geen verhuurder gaat er moeilijk over doen als je een bescheiden gaatje door de muren boort.
(Mits je dit bij vertrek netjes weg werkt...)
Laten we het zo zeggen dat het geen standaard appartement is, het is een verbouwde bovenwoning waarbij eigenlijk heel veel geboord en geklust moet worden als je de kabel van de router naar mijn PC wilt krijgen.

Maar zijn er dus geen alternatieven betreft router/ontvanger of een powerline adapter? Iemand met ervaringen wellicht?

Im notorious

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:27
Thenotorious schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:45:
[...]

Maar zijn er dus geen alternatieven betreft router/ontvanger of een powerline adapter? Iemand met ervaringen wellicht?
misschien maar dat is onmogelijk te zeggen zonder precieze informatie over de situatie daar

want alles wat je draadloos of met powerline oplost
is afhankelijke van een heleboel factoren
zoals afstand
indeling groepen
kwaliteit electra

etc...
Pagina: 1