Mijn huidige (game) laptop is inmiddels al 7 + jaar oud en de beide Geforce 650M video kaarten trekken de meeste games niet meer. Verder merk ik ook dat deze PC z'n einde aan het naderen is.
Ik heb verder geen ervaring met het bouwen van een computer maar dit schijnt niet al te lastig te zijn, ik wil deze uitdaging daarom graag aangaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
• Gamen op 1440P (VR) ; AAA titles op Ultra met zo'n hoogst mogelijke FPS *
( GTA V, Monster Hunter World , Battlefield V , Metro Exodus , en more)
• Photoshop (amataur)
• Video bewerking (Sony Vegas) (amataur)
• Basis AutoCad
• Office work
• Virtuele Machines (1 a 2)
• Browsing
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500,- exclusief verzenden. Mijn huidige hardware lijst zit er ook al overheen maar als de meerprijs te verantwoorden is sta ik hier zeker voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De gehele set-up, dus; muis,toetsenbord,cpu,moederbord,ram,videokaart,psu, e.t.c
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet gebonden aan een merk, ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk bij hetzelfde merk te blijven of dit goed is weet ik niet maar dit leek mij het beste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een goed presterende PC willen bouwen die minimaal 3 - 4 jaar mee gaat zonder upgrades.
Verder zou het fijn zijn als deze PC ook qua looks er goed uit ziet en dat de RGB componenten in 1 of max 2 applicaties te configureren zijn ( denk aan kleur instellingen e.t.c )
Deze build komt te staan op een bureau van 120CM lang bij 70CM breed, liefst dus niet al te groot aangezien er ook een 27inch scherm op komt te staan.
Ga je overklokken?
In het begin nog niet, wellicht in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog nooit 1 custom PC zelf bebouwd dus om goed uit te pakken heb ik hiervoor 2500,- gereserveerd. Zou graag voor dit bedrag een goede balans tussen performance en looks hebben.
Verder ben ik al een aantal weken aan het lezen op Tweakers en reviews/benchmarks aan het bekijken op Youtube. Echter zie ik door alle bomen het bos niet meer. Ik hoop dan dus ook dat jullie mij kunnen helpen om goede build in mekaar te zetten. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen beide video kaarten die in mijn lijst staan? de non x variant lijkt nieuwer, ik kan hierdoor dus weinig over vinden.
De tot nu geselecteerde hardware:
Ik heb verder geen ervaring met het bouwen van een computer maar dit schijnt niet al te lastig te zijn, ik wil deze uitdaging daarom graag aangaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
• Gamen op 1440P (VR) ; AAA titles op Ultra met zo'n hoogst mogelijke FPS *
( GTA V, Monster Hunter World , Battlefield V , Metro Exodus , en more)
• Photoshop (amataur)
• Video bewerking (Sony Vegas) (amataur)
• Basis AutoCad
• Office work
• Virtuele Machines (1 a 2)
• Browsing
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500,- exclusief verzenden. Mijn huidige hardware lijst zit er ook al overheen maar als de meerprijs te verantwoorden is sta ik hier zeker voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De gehele set-up, dus; muis,toetsenbord,cpu,moederbord,ram,videokaart,psu, e.t.c
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet gebonden aan een merk, ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk bij hetzelfde merk te blijven of dit goed is weet ik niet maar dit leek mij het beste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een goed presterende PC willen bouwen die minimaal 3 - 4 jaar mee gaat zonder upgrades.
Verder zou het fijn zijn als deze PC ook qua looks er goed uit ziet en dat de RGB componenten in 1 of max 2 applicaties te configureren zijn ( denk aan kleur instellingen e.t.c )
Deze build komt te staan op een bureau van 120CM lang bij 70CM breed, liefst dus niet al te groot aangezien er ook een 27inch scherm op komt te staan.
Ga je overklokken?
In het begin nog niet, wellicht in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog nooit 1 custom PC zelf bebouwd dus om goed uit te pakken heb ik hiervoor 2500,- gereserveerd. Zou graag voor dit bedrag een goede balans tussen performance en looks hebben.
Verder ben ik al een aantal weken aan het lezen op Tweakers en reviews/benchmarks aan het bekijken op Youtube. Echter zie ik door alle bomen het bos niet meer. Ik hoop dan dus ook dat jullie mij kunnen helpen om goede build in mekaar te zetten. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen beide video kaarten die in mijn lijst staan? de non x variant lijkt nieuwer, ik kan hierdoor dus weinig over vinden.
De tot nu geselecteerde hardware:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 344,- | € 344,- |
1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi | € 271,- | € 271,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming Trio | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 790,- | € 790,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 67,- | € 67,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Elite Zwart | € 159,- | € 159,- |
1 | Monitoren | MSI Optix MAG271CQR Zwart | € 399,- | € 399,- |
1 | Toetsenborden | Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Brown, US) | € 145,05 | € 145,05 |
1 | Muizen | Corsair Ironclaw RGB Gaming Mouse | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 88,35 | € 88,35 |
1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 960GB | € 143,99 | € 143,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.578,19 |