Toon posts:

Alternatief DBPro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg helaas mijn oude DBPro projecten niet meer aan de praat en nieuwe DBPro projecten zijn ook rampzalig te noemen. De installatie van dit programma is vandaag de dag omslachtig geworden en alle projecten zijn na verloop van tijd niet meer aan te praat te krijgen omdat ze spontaan verdwijnen en DBPro ze bijvoorbeeld ineens niet meer herkent. Dat continue troubleshooten en terug proberen te halen van projecten is niet meer leuk te noemen en nu heb ik achter mijn project(en) een punt gezet. De frustratie was bijna niet uit te drukken maar na een jaar afkoelen wil ik de boel weer eens oppakken :+

Dus ik zoek een alternatief voor DBPro om vanaf vrijwel niets games in te maken, maar dan ook weer niet vanaf de basis.

Een alternatief als Unity is best aardig maar dan ook weer vrij "zwaar" om te runnen, DBPro plopt op je scherm en Unity laadt wat langer.
Zijn er nog leuke ideeën vanuit de ervaren programmeur?

Systeem waar ik op werk is een GT73VR 6RE Titan (pricewatch: MSI GT73VR 6RE-053NL (Titan))

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13
Unity heb je zelf al genoemd, en verder heb je nog Unreal Engine 4. Dat zijn de marktleiders en zou ik aanraden als je het een beetje serieus aan wilt pakken. Genoeg assets en scripts voor te vinden iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@danslo
UE4 geïnstalleerd en geprobeerd.
Komt wel redelijk gemakkelijk over, collision hoef je bijv niet te programmeren. Ik heb er nog te weinig in gedaan om er duidelijk wat over te kunnen zeggen.
Komt allemaal een beetje over als een soort map builder als je me begrijpt. :+