WouterL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:53:
[...]
Ik zoek me ook suf op het internet, maar kan geen gelijke artifacts vinden als dit. Aangezien het niet vaak voorkomt, is het geen absolute dealbreaker. Maar normaal lijkt het me niet. De camera is overigens sinds de eerste keer dat het voorkwam als eens hersteld naar fabrieksinstellingen. De camera valt nog binnen garantie, dus twijfel om hem toch te brengen voor service.
Alleen... hoe vinden ze een dergelijke fout aangezien het maar zelden voorkomt

jij hebt al een paar voorbeeldbestanden toch? Misschien is het ook interessant om wat voorbeelden in RAW proberen te krijgen, aan die bestanden (of het gebrek eraan) is dan wellicht duidelijker te zien wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik kan me voorstellen dat omgevallen bits in een lineair uitgelezen bitmap dergelijke artefacten geven (ik meen me ook wat tiffs te herinneren die ik ooit op een beschadigde schijf had staan die dergelijke artefacten hadden daardoor), defect geheugen zou zoiets dan kunnen veroorzaken. Maar hier op GoT zijn vast mensen te vinden die hier meer vanaf weten dan ik. Zoals hieronder aangegeven is Fuji vragen natuurlijk ook een goed idee.
[
Voor 15% gewijzigd door
begintmeta op 12-08-2019 11:15
]