• Mic2000
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-10 13:24
Hoi hoi,

Ik heb van een mede tweaker de i7 7700k overgenomen. Cooler gekocht, past net met de videokaart...

Anyway als ik de computer opstart en ben in Windows met volledige resolutie, dan gaat het beeld in het midden trillen zie video, echter wissel ik 1 keer naar lagere resolutie en dan weer terug, en dan ben ik het kwijt...

YouTube: Computer beeld trilt...

Dit is hoe het aan de binnenkant er uit ziet:

https://tweakers.net/ext/f/g6rXDvZJJMD8aZ1te0Lkg6f4/thumb.jpg

De processor lijkt het gewoon goed te doen, wel idd beetje een heethoofd.

Herkent iemand deze symptomen?

Thnx voor de help

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

En zonder videokaart? Gebeurt het dan nog steeds?

Welke koeler gebruik je? Intel stock cooler is te zwak.

I reject your reality and substitute my own

• Mic2000
Ik gebruik een cooler master g100m. Ik heb geprobeerd de videokaart op het moederbord aan te sluiten maar kreeg geen signaal. Dacht toch echt dat er een gpu in de cpu zat. Ik ga het nogmaals proberen, ik kom zo terug met de reacties.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet wel de videokaart uit je systeem halen voordat de IGP beeld geeft. Of je moet hem aan forceren in de UEFI.

[Voor 21% gewijzigd door nelizmastr op 12-08-2019 16:31]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

H110Me is niet geschikt voor i7-7700K

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Hackus schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:33:
Ach een vuurtje is wel lekker op z'n tijd })

• Mic2000
Ik heb in de BIOS de IGP aangezet, nu doet die het. Deze geeft geen kuren :). Zou het zijn dat ik mijn GPU iets heb laten sneuvelen...?

Ik had em ietsje schuiner dan normaal erin gezet zodat de gpu niet tegen de cooler aanzat. Achteraf stom om deze coolermaster cooler te kopen, is gewoon te breed...

Maar heb de gpu terug gezet naar recht, echter zelfde problemen blijven als het scherm aangesloten is op de gpu. Rare blijft dat als ik eenmaal van resolutie wissel het niet meer terugkomt...

Zou het de warmte zijn die de cooler projecteert aan de achterkant van de kaart? Of ouderdom, of een spanning'kje over de kaart toen ik deze weer ging inbouwen?

• Mic2000
Hackus schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:33:
Volgens de website van MSI wel:

https://www.msi.com/Mothe...ort/H110M-ECO#support-cpu

• Mic2000
Hier nog een paar foto's, van de afstand tussen cooler en gpu:

https://tweakers.net/ext/f/lmGQ5caf6quR2fPXMIvAc2tH/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/1YOL3SKk3v7DnzDvzZVvVlzi/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/gdXghbAAqtz5SSKKmi9M7wrT/thumb.jpg

Het is minimaal, maar naar mijn idee zou het net kunnen.

Ik denk dat ik thuis nog ergens een GTX 470 heb liggen. Als ik het goed herinner zou de pci-e 2.0 kaart werken in de pci-e 3.0 slot right? Kan ik die even proberen, en dan hopen dat het echt geen moederbord probleem is.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:20
Compatibel met het BIOS ja, niet met de stroomvoorziening van het moederbord.En die koeler is ook niet alles voor een 7700K.

De videokaart hangt wel erg ver door voor een 750 Ti. Zou de kaart recht hangen dan is er contact met de cpu koeler.

[Voor 5% gewijzigd door Uszka op 12-08-2019 17:53]

• Mic2000
Uszka schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:51:
[...]

Compatibel met het BIOS ja, niet met de stroomvoorziening van het moederbord.

De videokaart hangt wel erg ver door voor een 750 Ti. Zou de kaart recht hangen dan is er contact met de cpu koeler.
De videokaart zit er gewoon recht in, zoals die altijd er in zat zonder speciaal naar beneden gehouden voor de cooler...

Kan je mij vertellen hoezo de stroomvoorziening van het moederbord het niet zou aankunnen? Waar vind je deze data?

Echter als ik eenmaal van resolutie heen en weer heb gewisseld, kan ik met gemak gamen onder full load.

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 27-11 17:55

Nemesizz

Untouchable

Mic2000 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:55:
[...]

De videokaart zit er gewoon recht in, zoals die altijd er in zat zonder speciaal naar beneden gehouden voor de cooler...

Kan je mij vertellen hoezo de stroomvoorziening van het moederbord het niet zou aankunnen? Waar vind je deze data?

Echter als ik eenmaal van resolutie heen en weer heb gewisseld, kan ik met gemak gamen onder full load.
Probleem met budget/entry level bordjes en high-end (voor die reeks) processors is dat het moederbord stroomvoorziening vaak te kort schiet. Te weinig VRM fases (zegt niet alles, maar wel vaak een indicatie of een VRM goed is of niet), vaak kwalitatief mindere onderdelen, en er zit helemaal geen koeler op (geen heatsink) dus dan word met een high-end CPU (die vaak hoog geklokt zijn en turbo en dergelijke hebben) de VRM's te heet. Beetje geluk zit er beveiliging op en krijg je thermal throttle ( = minder prestaties), beetje pech zit het er niet op en brand de boel door (en gaat je processor er vaak ook aan omdat er dan plots een veel te hoge voltage door vliegt).

Bij AM3 borden zag je het veel (AMD Bulldozers), maar goedkope Intel bordjes hebben er ook last van.

Dat de fabrikant de CPU op de support lijst zet is een beetje een wassen neus.
Dit zag je ook veel bij bijvoorbeeld AM3 bordjes, ja, de CPU is support in de zin dat je PC opstart, wat ze er niet bijzetten is dat je praktisch je PC in een koelkast moet hebben staan om te voorkomen dat het ding doorbrand / thermal throttled.

Nu wil het niet zeggen dat je gegarandeerd problemen krijgt, maar echt een geweldig 'huwelijk' is het ook niet.

• Sandwalker
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:26
Optisch staat je kaart scheef, dat zou niet moeten. Je zou kunnen proberen om je twee insteekkaarten van positie te wisselen en kijken wat er dan gebeurt.

• Uszka
Mic2000 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:55:
[...]

Als ik
Zie zit de videokaart helemaal niet recht. Stoot jij bijvoorbeeld tegen de behuizing dan is de kans groot dat videokaart en cpu koeler kortsluiting maken.
Ervaring. Op geen enkel H110 bord en veel B150/B250 borden kan een 6700K/7700K niet optimaal gebruikt worden omdat de stroomvoorziening tekort schiet door te weinig fases en/of geen heatsinks op de VRM's. Ik heb hier een Gigabyte b150 bordje die een 6700K laat thermal throttelen als deze vol aan de bak moet. Draai eens Prime 95 of Furmark op de cpu en ervaar het zelf. Je huidige cpu koelr is wel weer een voordeel bij dit soort bordjes omdat er airflow over de VRM's gaat.
Full load voor de videokaart. De 7700K zit uit z'n neus te peuteren met een 750 Ti.

[Voor 5% gewijzigd door Uszka op 12-08-2019 18:04]

• Mic2000
Uszka schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:02:
[...]

Als ik

[...]

Zie zit de videokaart helemaal niet recht. Stoot jij bijvoorbeeld tegen de behuizing dan is de kans groot dat videokaart eb cpu koeler kortsluiting maken.

[...]

Ervaring. Op geen enkel H110 bord en veel B150/B250 borden kan een 6700K/7700K niet optimaal gebruikt worden omdat de stroomvoorziening tekort schiet door te weinig fases en/of geen heatsinks op de VRM's. Ik heb hier een Gigabyte b150 bordje die een 6700K laat thermal throttelen als deze vol aan de bak moet. Draai eens Prime 95 of Furmark op de cpu.

[...]

Full load voor de videokaart. De 7700K zit uit z'n neus te peuteren met een 750 Ti.
Duidelijk verhaal van beide (@Nemesizz en @Uszka). Met andere woorden, ik ben bijna genoodzaakt een beter moederbord te kopen...

De 750 ti wilde ik op termijn ook vervangen voor iets beters. Indien de GPU gevoed wordt met een kabel direct uit de power supply, is het probleem dan mogelijk minder? Of zijn de VRM's puur gericht op de CPU en ondervinden die geen verschil bij een GPU met externe voeding.

Shit mensen... ik heb mijn eigen computer kennis onderschat...

Iemand een idee waar ik op moet letten als ik goed moederbord wil kopen die ook nog een beetje betaalbaar is?

[Voor 4% gewijzigd door Mic2000 op 12-08-2019 18:08]

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 27-11 17:55

Nemesizz

Untouchable

Mic2000 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:07:
[...]

Duidelijk verhaal van beide (@Nemesizz en @Uszka). Met andere woorden, ik ben bijna genoodzaakt een beter moederbord te kopen...

De 750 ti wilde ik op termijn ook vervangen voor iets beters. Indien de GPU gevoed wordt met een kabel direct uit de power supply, is het probleem dan mogelijk minder? Of zijn de VRM's puur gericht op de CPU en ondervinden die geen verschil bij een GPU met externe voeding.

Shit mensen... ik heb mijn eigen computer kennis onderschat...

Iemand een idee waar ik op moet letten als ik goed moederbord wil kopen die ook nog een beetje betaalbaar is?
GPU staat los van de VRM's voor je CPU, dus dan maakt het niet uit of je wel of geen power stekkers aan je videokaart hebt zitten.

• Mic2000
Nemesizz schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:11:
[...]

GPU staat los van de VRM's voor je CPU, dus dan maakt het niet uit of je wel of geen power stekkers aan je videokaart hebt zitten.
Ohkay, en heb je een tip hoe ik weet of een moederbord een beetje goede VRM's heeft die een i7 7700k goed aan kan?

Daarnaast 1 core uitzetten in de bios (ja ik weet hoe sneu het klinkt), zou het helpen?

• Uszka
Mic2000 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:07:
[...]

Klopt, maar eigenlijk is het zonde want dat platform is hartstikke dood. Beter verkoop je de 7700K en moederbord en koop je een Ryzen 5 3600 met mobo terug.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Die RX mine kaart ook al terug gedaan ?
Snap niet dat je een dure 7700K koopt met cheap ass moederbordje. Koop dan gelijk goede Z270 ipv H110Me

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mic2000
Uszka schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:13:
[...]

Klopt, maar eigenlijk is het zonde want dat platform is hartstikke dood. Beter verkoop de 7700K en moederbord en koop je een Ryzen 5 3600 met mobo terug.
Helaas daar heb ik het budget nu niet voor :(. Dacht dit is een mooi koopje.
Hackus schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:17:
Die RX mine kaart ook al terug gedaan ?
Snap niet dat je een dure 7700K koopt met cheap ass moederbordje. Koop dan gelijk goede Z270 ipv H100Me
De RX mine kaart hadden ze zonder box in een zakje opgestuurd, tuurlijk gaat die dan terug.

Omdat ik op een laag budget leef. Dus moet roeien met de riemen die ik heb ;). Dus een Z270 moederbord zou hier wel goed mee werken zeg je?

• Mic2000
En een moederbord zoals deze, niet zo duur, maar zou die wel kwaliteit genoeg zijn?

pricewatch: Asus Prime Z270-P

- ASUS Overvoltage Protection: World-class circuit-protecting power design
- ASUS DIGI+ VRM: 7 Phase digital power design

• Uszka
Mic2000 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:19:
[...]

Helaas daar heb ik het budget nu niet voor :(. Dacht dit is een mooi koopje.
De eerste gebruikte 7700K dat een koopje is moet ik nog tegen komen.Qua prijs/prestatie is het hartstikke duur.
[...]

De RX mine kaart hadden ze zonder box in een zakje opgestuurd, tuurlijk gaat die dan terug.
Zo worden mining kaarten verkocht. Als bulk verpakking.
Mic2000 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:29:
En een moederbord zoals deze, niet zo duur, maar zou die wel kwaliteit genoeg zijn?

pricewatch: Asus Prime Z270-P

- ASUS Overvoltage Protection: World-class circuit-protecting power design
- ASUS DIGI+ VRM: 7 Phase digital power design
7 fase waarvan 4 voor de cpu. Houdt nog steeds niet over.
Wil je de cpu gaan overklokken?

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:36
kan je misschien beter voor deze gaan V&A aangeboden: Gigabyte GA-Z270XP-SLI

of eventueel deze

V&A aangeboden: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3

klein beetje afdingen

[Voor 36% gewijzigd door Aggressor op 12-08-2019 19:07]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee