Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 10:40
Een paar jaar geleden heb ik een systeemcamera gekocht van Samsung, om mooiere foto's er mee te kunnen maken. Nu ligt deze eigenlijk flink stof te happen, omdat het overzetten van camera/SD naar laptop zo omslachtig is in dit cloud tijdperk.

Nu ben ik aan het kijken naar de Sony modellen en ik zie dat Sony gebruik maakt van PlayMemories Online om de foto's te uploaden naar de cloud. Wat zijn de ervaringen met dit platform van Sony? Gebruikt iemand dit? (ik zag ook berichten dat dit platform uit de lucht zou gaan in 2017).

Komt er op neer dat ik bij de keuze van een bepaald merk, een goed en degelijk werkend cloud platform, een enorme pre is. Als iemand ervaringen heeft met een cloud platform van een ander merk, hoor ik dat ook graag.

Beste antwoord (via SuperCrisz op 13-08-2019 10:22)

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Wat ik zelf doe (geen antwoord op je vraag, maar toch maar even) is de foto’s via een verloopje van ‘t SD kaartje naar mn telefoon kopiëren (in in mijn geval gezien RAW vervolgens naar lightroom maar dat terzijde). Dit is een stuk minder omslachtig dan laptop pakken en bovendien heb je al je foto’s (van telefoon en camera) bij elkaar. Foto’s op je telefoon worden vervolgens natuurlijk naar de cloud gestuurd.

Het is zo zonde om een nieuwe camera te kopen en je keuze te laten afhangen van het cloud-systeem van de camera dat al dan niet over een jaar of twee nog ondersteund wordt. Bovendien is camera koppelen aan WiFi en dan de upload in gang zetten misschien ook wel omslachtig.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Wat ik zelf doe (geen antwoord op je vraag, maar toch maar even) is de foto’s via een verloopje van ‘t SD kaartje naar mn telefoon kopiëren (in in mijn geval gezien RAW vervolgens naar lightroom maar dat terzijde). Dit is een stuk minder omslachtig dan laptop pakken en bovendien heb je al je foto’s (van telefoon en camera) bij elkaar. Foto’s op je telefoon worden vervolgens natuurlijk naar de cloud gestuurd.

Het is zo zonde om een nieuwe camera te kopen en je keuze te laten afhangen van het cloud-systeem van de camera dat al dan niet over een jaar of twee nog ondersteund wordt. Bovendien is camera koppelen aan WiFi en dan de upload in gang zetten misschien ook wel omslachtig.