Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Krachtige school laptop ongeveer 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ties.A
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 23-04-2020
Ik heb voor mijn volgende opleiding een nieuwe laptop nodig alleen weet ik niet goed wat ik moet kiezen en waar ik op zal moeten letten. Mijn budget is ongeveer 1300 euro maar als er een mooie laptop is die duurde is kan daar ook naar gekeken worden.

De laptop moet minimaal voldoen aan de eisen van de school.
- 15 inch scherm
- X64 processor (i5 of hoger)
- Intern geheugen 8 GB ( Bij voorkeur 16 GB)
- Videokaart met minimaal 2 GB geheugen
- Harddisk minimaal 500 GB (bij voorkeur SSD)
- Windows 10 (64 bits) of hoger
- Wifi: WLAN 802.11 AC of beter (5 Ghz)

Ik ben van plan om de laptop alleen voor school te gaan gebruiken. Aangezien de laptop 4 jaar mee moet voor de opleiding heb ik graag dat laptop aan de voorkeuren van de school ruim voldoet dus het liefst heb ik 16 GB aan intern geheugen en een SSD van minimaal 500 GB.

Hopelijk zijn mijn wensen mogelijk voor ongeveer 1300 euro.

Alle reacties

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Vanwaar die eis aan het videogeheugen, ga je een opleiding doen in de grafische sector?
Wat meer info over het soort gebruik zou wel handig zijn, het lijstje met eisen waarmee je komt is heel erg generiek. Genoeg laptops van €600 die hier ook wel aan voldoen.

PC | BMW Z3 Coupe

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Wat voor soort schoolwerk moet je doen? Grafisch, Excel, ontwikkelwerk, etc...)

Heb je zelf al rondgekeken? Sta je bijvoorbeeld open voor 2e hands laptops?

• Ties.A
Ik ga met de opleiding die ik ga doen software en applicaties ontwikkelen en implementeren en onderhouden daarnaast ga ik ook bezig met (cross)media-uitingen en mediasystemen of met delen daarvan. Denk aan webapplicaties, besturingssoftware, toepassingssoftware, entertainmentsoftware en multimedia- en netwerkprogrammatuur. Veder ga ik vooral met HTML5, CSS3, Javascript, PHP, databases, frameworks en Java en ga ik ook aan de slag met producten van Adobe.

een 2e hands laptop lijkt mij niks, mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe

• Emiel1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:39

Emiel1984

Made in NL

Heeft je studie ook niet een laptop aanbevolen en zo ja welke zijn\is dit ?
Wellicht kunnen we van daaruit je beter helpen een laptop te kiezen.
Een laptop die ook op je opleiding wordt verwacht bedoel ik daarmee.

[Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 12-08-2019 15:44]

[LTS][MTS][HTS]

• Ties.A
zover ik weer beveelt mij opleiding geen laptops aan maar een laptop die ik zelf in gedachten heb is de
Asus VivoBook Pro N580GD-E4561T
of de MSI PS63 8RC-031NL

• Emiel1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:39

Emiel1984

Made in NL

Ik zou je adviseren om even bij de school na te vragen welke eisen ze stellen aan de laptop.
Het is geen rare vraag en je wilt van hun weten wat ze verwachten.

Je kan anders ook met een laptop van 100 euro aankomen die ook voldoet, want ze stellen geen eisen aan de laptop die je moet aanschaffen. Dat de software daar wellicht niet zo vlot op zal werkend wordt echter wel jou probleem.

Hebben ze ook geen lijst met software(inclusief versie) die op de laptop moet geïnstalleerd worden aangeleverd ? Dan kan je nog de specificaties van die software opzoeken.

Tijdens mijn opleiding kreeg ik steeds de optie voor een deal die hun gemaakt hadden .
op basis daarvan kon ik hardware vergelijken om zelf een laptop uit te kiezen die beter ging aansluiten op wat ik verder wilde hebben.

[Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 12-08-2019 15:54]

[LTS][MTS][HTS]

• Ties.A
ik heb deze eisen gekregen van de school:

- 15 inch scherm

Ik heb geen lijst met software en de versie daarvan. ik weet wel dat ik met verschillende adobe producte ga werken en video eddite

• Jojo19
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-02 18:36
Ties.A schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:58:
ik heb deze eisen gekregen van de school:

- 15 inch scherm

Ik heb geen lijst met software en de versie daarvan. ik weet wel dat ik met verschillende adobe producte ga werken en video eddite
Misschien ook eens kijken naar een Lenovo Thinkpad X1 Carbon? Met de studentenkorting van Lenovo kom je op een mooi bedrag uit en voldoet aan al je eisen ( https://www.lenovo.com/nl...arbon-Gen-7/p/22TP2TXX17G ).

edit: ik zie net dat door de komst van de X1 Extreme de setup een beetje op de schop is gegaan en je videokaart eis niet helemaal meer voldoet (in mijn hoofd zat er een 1650 in de X1).

[Voor 10% gewijzigd door Jojo19 op 12-08-2019 17:05. Reden: aanpassing link]

• Mich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 28-02 23:06
https://www.bol.com/nl/p/...-6-inch/9200000110998213/

Ik heb vandaag de 17 inch versie binnen gekregen:

https://www.bol.com/nl/p/...-3-inch/9200000110998221/

leuke korting en top laptop
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True