Toon posts:

486 -> nfs booten van alpha

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 486 die ik over nfs wil laten booten. De server is een Alpha met FBSD 4.2/Alpha.
Hoe kan ik dat het beste doen ?

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ehm hoe was je dat van plan dan ? Aangezien je server FreeBSD voor het Alpha platform is, en je dus geen FreeBSD/Alpha executables kan executen (duh) op je 486 ... ?

Verwijderd

Topicstarter
Tja daarom post ik het hier.
Als ik zou weten hoe het moet dan zou ik het niet vragen. ;)

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ok. Volgens mij kan dit dus gewoon niet.

Zo goed ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Lijkt me wel kunnen hoor. Alleen zal je alpha dus wel een complete x86 install ofzo moeten hebben om de 486 te kunnen voorzien.

Verwijderd

En daarna kun je gewoon een bootflop maken met daarop alleen de linux kernel en lilo.

Als opties in kernel moet je nfs-root nemen, dan kan de root van je fs een nfs mount zijn. Handig in combinatie hiermee is devfs, tmpfs en de dhcp/bootp opties in de kernel (je kunt ook ip via commandline opgeven). Zie voor meer info de kerneldocs.

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Op zondag 29 juli 2001 13:12 schreef rig0r het volgende:
Ehm hoe was je dat van plan dan ? Aangezien je server FreeBSD voor het Alpha platform is, en je dus geen FreeBSD/Alpha executables kan executen (duh) op je 486 ... ?
Dit is inderdaad onzin....
Ik heb m'n SGI-MIPS machine ook laten booten vanaf een i386 doos met dhcp/bootp, tftp en nfs.
Je moet alleen een i386 base maken (op de server) die over het netwerk gepompt wordt :)

waarschijnlijk vind je hier alle antwoorden:
http://ldp.nllgg.nl/HOWTO/Network-boot-HOWTO/index.html

• -=*skilla*=-
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
leander zou je kontakt met mij kunnen opnemen via icq of mail over hoe je die SGI aan de praat gekregen hebt ?
ik heb hier een sgi indy staan waar ik linux o.i.d. op wil zetten heb het een keer geprobeerd maar kreeg fouten .

all people are wise untill they speak

Verwijderd

Ik wil ook een SGI via NFS booten...ik heb alleen geen SGI :P
Pagina: 1