Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Wine] Trusted Root Certificate in User context

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:01
Ik heb een stukje Windows software wat ik wil gebruiken onder Ubuntu. De installatie onder Wine ging zonder problemen en de applicatie start op. Echter wil deze geen verbinding maken met de server omdat het server certificaat niet vertrouwd wordt.

Ik heb gekeken of ik deze kon installeren op Ubuntu zelf en binnen Wine en beide is gelukt maar helaas wilde de applicatie nog steeds geen verbinding maken met de server.

Verder gezocht en op een Windows PC gekeken waar het certificaat zich bevind en dat bleek in de user context te zijn in plaats van local computer. Ik heb nu best een tijd zitten zoeken naar hoe ik een certificaat in de user context toe kan voegen binnen Wine maar tot op heden geen success. Ook via Internet Opties (een veel genoemde suggestie op internet) is het alleen mogelijk om certificaten toe te voegen aan de local computer omgeving.

Verder zitten zoeken naar MMC om te kijken of ik dan de user certificates kan managemen maar MMC is niet beschikbaar onder Wine. De andere commandline tools om dit te bewerkstelligen (certutil etc) ook niet.

Veel van wat ik vind is overigens al heel erg oud (<2010).

Heeft een van jullie een idee hoe ik het certificaat kan toevoegen voor de local user?

Alle reacties

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:01
Inmiddels is het toch gelukt het certificaat te importeren en wel door vanuit een Windows installatie het certificaat vanuit het register te exporteren en binnen Wine via regedit te importeren. Helaas geeft de applicatie nog steeds aan dat het certificaat niet vertrouwd is, vermoedelijk gebruikt die certutil achtig iets om het certificaat te controleren maar kan die dat niet uitvoeren. We blijven rustig aan doorpuzzelen :)

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
Wellicht dat je die applicatie kan uitvoeren met `strace -f` en kan zien wat ie eventueel probeert aan te roepen? Met enkel linux applicaties werkt dat prima, maar weet niet of dat icm Wine ook zo werkt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True