Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• elmoes12
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-02 22:18
Goedemiddag,

De afgelopen dagen ben ik bezig om mijn online footprint in kaart te brengen en mij zoveel mogelijk af te schermen tegen het delen van gegevens met alles en iedereen. Denk aan een VPN, Ad Blockers, mij uitschrijven bij allemaal instanties/websites die mij e-mailen etc. Zo heb ik mij ook aangemeld voor verzoek tot geheimhouding van gegevens van de nederlandse overheid en instanties.

Maar nu was ik ook benieuwd hoevaak mijn gegevens zijn opgevraagd.
Zeer recent las ik in 1 van de comments hier op tweakers bij een artikel over privacy dat het mogelijk is om op te vragen wie en wanneer jouw persoonlijke gegevens zijn opgevraagd bij de gemeente/overheid.

Weet iemand waar ik dit kan zien?

Tevens wil ik de vraag opperen:
Welke zaken doen jullie nog meer om (online) je gegevens af te schermen?

Alvast bedankt.

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:18

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik denk dat https://autoriteitpersoon...cyrechten/recht-op-inzage een aardig idee geeft, en verder denk ik dat een hoop maatregelen van je weinig uithalen. Je exacte IP is niet relevant, het gaat erom dat men je aan de hand van cookies / login-gegevens kan blijven volgen en een profiel opbouwen over wat je aanklikt.

Als je er echt serieus mee bent kun je ook je profiel(foto) eens bekijken, aan de hand daarvan valt ook het een en ander te bepalen.

Few weapons in the arsenal of freedom are more useful than the power to compel a government to disclose the evidence on which it seeks to forfeit the liberty of its citizens - Learned Hand

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
elmoes12 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:40:
[...]
verzoek tot geheimhouding
[...]
Zo min mogelijk Google gebruiken ;)

Verder zou ik vooral in dit subforum kijken: Privacy & Beveiliging

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:35
Je kan opvragen wie je BRP gegevens heeft ingekeken, bijvoorbeeld voor Amsterdam op deze manier: https://www.amsterdam.nl/...427F-A15B-846307A23B83%7D

Dit zou ook bij je eigen gemeente moeten kunnen.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
elmoes12 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:40:

Alvast bedankt.
Daar zijn al een hoop topics over, maar stap 1 zou zijn om je Tweakers profiel eens wat te beperken...

• elmoes12
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-02 22:18
Rmg schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:56:
Je kan opvragen wie je BRP gegevens heeft ingekeken, bijvoorbeeld voor Amsterdam op deze manier: https://www.amsterdam.nl/...427F-A15B-846307A23B83%7D

Dit zou ook bij je eigen gemeente moeten kunnen.
Bedankt! Ik zoek nu of dit ook voor de gemeente Breda gedaan kan worden.

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07-03 16:37
Tja, gezien het googlen van je username leidt naar je YouTube (en dus je naam!), vraag ik mij af of opgevraagde gegevens erg relevant zijn. Vanuit je YouTube is het een koud kunstje om je LinkedIn te achterhalen. Tenslotte is korfbal niet zo'n gek populaire sport.

En dan heb ik nog geen eens een Fok account. Daar lijk je ook behoorlijk actief (geweest) te zijn.

Ik zou eens beginnen je naam en je online alias uit elkaar te houden.

ik hoop van harte dat ik mis zit. En dat ik zelf niet net zo traceerbaar ben.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True