Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kopieren Raspberry 3 Samba

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aad1954
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12-08-2019
Mijn vraag
Ik heb een Raspberry 3 met Raspbian Buster with desktop. Apache2 geinstalleerd maar kan nu in /var/www/html geen nieuwe files plaatsen met WinSCP krijg dan foutcode 3. Samba geinstalleerd lost ook niets op. Wat te doen zodat ik mijn website kan kopieren naar de raspberrypi???

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Raspberry Pi 3, Usb stick

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:23

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dit is een standaard geval van rechten die je niet hebt. Als je met Samba of WinSCP (die laatste heeft toch wel de voorkeur) ergens bestanden wilt plaatsen, zal je moeten zorgen dat de gebruiker hier ook de rechten voor heeft.

Het makkelijkste is om de map html in /var/www van eigenaar te veranderen en zorgen dat iedereen er nog wel in mag lezen (zodat Apache je bestanden kan serveren). Kinderlijk eenvoudig via de command line:
sudo chown -R pi:pi /var/www/html

Maar ik kan mij indenken dat het wat overweldigend overkomt. Via een grafische interface is het ook mogelijk, maar dan zal je de file manager als root moeten draaien. Dat kan iets lastiger zijn als je niet weet hoe dat moet en sommige file managers op Linux weigeren zelfs als root te draaien. Via de command line is daarom toch wel het makkelijkste en snelste.

Lees eerst even wat het bovenstaande commando doet voordat je het blind uitvoert, zodat je weet wat er gebeurt. Als je dat eenmaal begrijpt, kan je het in een terminal uitvoeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True