Hoe verschillende verzendkosten bij verkopen via Ebay?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 14:22
ik heb wat overtollige retro hardware die ik wil verkopen via Ebay. Het gaat om klein hardware en volledige systemen. De verschillende bezorgdiensten rekenen verschillende prijzen per land of per zone. Ik kan maar niet vinden hoe ik dat in de advertentie verwerkt krijg. Wat ik nu doe is de hoogste verzendprijs nemen en dan in de tekst erbij zetten dat als het minder is er restitutie komt. Maar dat is uiteraard verre van ideaal.

Is het überhaupt mogelijk om per land of zone verzendkosten te laten rekenen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:51
Waarom zou je dat willen? Waarom niet het maximale rekenen en het verschil in je eigen zak houden? Je bent niet de eerste verkoper die dat doet en is eigenlijk wel een beetje verwacht gedrag op eBay.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:30
batumulia schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:45:
Waarom zou je dat willen? Waarom niet het maximale rekenen en het verschil in je eigen zak houden? Je bent niet de eerste verkoper die dat doet en is eigenlijk wel een beetje verwacht gedrag op eBay.
En hiermee schrik je dus potentiële kopers af vanuit Nederland, slecht idee en sowieso ga je mensen krijgen die er over gaan zeuren.
Er zullen best meer mensen zijn die expres meer verzendkosten vragen dan wat nodig is, maar dit komt ook doordat je als verkoper ook een fee moet betalen over de verzendkosten aan Ebay en dat er mensen zijn die adverteren op de Nederlandse Ebay en zogenaamd ook in Nederland zitten, maar gewoon ergens in Duitsland, Italië, Portugal etc. zitten omdat je op de Nederlandse Ebay gratis kunt adverteren. ( plaatsingskosten )
Die herken je ook aan de exotische verzendmethode die ze aanbieden.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 12-08-2019 12:51 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 08:21
vind dit ook wel een interessante, ik bied nu alleen aan binnen europa en doe 15 euro verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hans C schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:41:
ik heb wat overtollige retro hardware die ik wil verkopen via Ebay. Het gaat om klein hardware en volledige systemen. De verschillende bezorgdiensten rekenen verschillende prijzen per land of per zone. Ik kan maar niet vinden hoe ik dat in de advertentie verwerkt krijg. Wat ik nu doe is de hoogste verzendprijs nemen en dan in de tekst erbij zetten dat als het minder is er restitutie komt. Maar dat is uiteraard verre van ideaal.

Is het überhaupt mogelijk om per land of zone verzendkosten te laten rekenen?
eBay wil zelf het bedrag aangeven. ik zou ik je advertentietekst de daadwerkelijke kosten zetten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:51
JohanNL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:51:
[...]

En hiermee schrik je dus potentiële kopers af vanuit Nederland, slecht idee en sowieso ga je mensen krijgen die er over gaan zeuren.
Er zullen best meer mensen zijn die expres meer verzendkosten vragen dan wat nodig is, maar dit komt ook doordat je als verkoper ook een fee moet betalen over de verzendkosten aan Ebay en dat er mensen zijn die adverteren op de Nederlandse Ebay en zogenaamd ook in Nederland zitten, maar gewoon ergens in Duitsland, Italië, Portugal etc. zitten omdat je op de Nederlandse Ebay gratis kunt adverteren. ( plaatsingskosten )
Die herken je ook aan de exotische verzendmethode die ze aanbieden.
Sorry, maar als je in Nederland gaat verkopen, ben je dan sowieso niet slimer uit om vanaf Marktplaats te verkopen dan? Heb je ook niet zo te maken met plaatsingkosten.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
batumulia schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:54:
[...]

Sorry, maar als je in Nederland gaat verkopen, ben je dan sowieso niet slimer uit om vanaf Marktplaats te verkopen dan? Heb je ook niet zo te maken met plaatsingkosten.
Ik bedoelde ook meer dat Nederlanders de prijzen van veilingen omhoog kunnen drukken.
Als je dan bijvoorbeeld €15 vraagt voor heel Europa terwijl je het ook prima voor €7 kunt versturen binnen NL, dan moet die Nederlander dat ook weer incalculeren in wat hij/zij wil bieden.
Wellicht heb je dan extra winst als een Nederlander je veiling wint, maar de ervaring leert dat men dan gaat zeuren over de te hoge verzendkosten ( en terecht )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Tussen Nederland zelf en internationale zendingen wordt wel verschil gemaakt op de verkoopsite van Ebay. ik reken voor NL dan ook de exacte kosten.

Naast het feit dat ik 'eerlijke' verzendkosten wil hebben, schrik je mogelijke kopers nogal af als je bijvoorbeeld 45 euro rekent voor verzenden (van een compleet systeem) en de verzendkosten feitelijk maar 21 euro zijn.
Hackus schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:53:
[...]

eBay wil zelf het bedrag aangeven. ik zou ik je advertentietekst de daadwerkelijke kosten zetten
Maar hoe doe je dat dan zonder dat het tot problemen gaat leiden? Bijvoorbeeld omdat mensen al betaald hebben via Paypal en de tekst niet goed hebben gelezen?

[ Voor 33% gewijzigd door Hans C op 12-08-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je gaat een overeenkomst aan met wat er staat in de advertentietekst. als jij een korting geeft op vzk mag dat toch ?
je kunt zelf ook bij verkoop, auction win nogmaals informeren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Volgens mij kun je de koper ook nog een prijsvoorstel doen nadat ze iets hebben gekocht of een veiling hebben gewonnen.
Wel belangrijk dat je dat dan in de beschrijving zet en ze dus niet gelijk moeten betalen maar moeten afwachten totdat jij zo'n prijsvoorstel doet met de juiste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Er mist gewoon functionaliteit in Nederland zie ik. Als ik op ebay.com inlog als seller dan kan ik de carrier kiezen, vervolgens gewicht en afmeting en de verzendkosten verschijnen vanzelf voor de koper. Als ik inlog op ebay.de dan kan ik per land de kosten invullen. Alleen op ebay.nl kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hans C schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:00:
Er mist gewoon functionaliteit in Nederland zie ik. Als ik op ebay.com inlog als seller dan kan ik de carrier kiezen, vervolgens gewicht en afmeting en de verzendkosten verschijnen vanzelf voor de koper. Als ik inlog op ebay.de dan kan ik per land de kosten invullen. Alleen op ebay.nl kan het niet.
eBay.nl is ook vrij nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik verkoop altijd op ebay.com en dan kun je het aardig specificeren.
Volgens mij is het zelfs zo (in sommige gevallen?) dat je listing niet te zien is op de US-site indien je deze op ebay.nl plaatst.
Pagina: 1