Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 14:46
Dag allemaal,

Ik vraag mij het volgende af (waar jullie mogelijk al over hebben nagedacht of bijv. een accountant over hebben gesproken):

Mag je als DGA in je managementovereenkomst met jouw BV als sec. arbeidsvoorwaarde een sportvergoeding (bijv. vergoeding sportabonnement) afspreken, buiten de WKR regeling om (als secundaire arbeidsvoorwaarde)?

Normaliter mag je een sportabonnement tot 1,2% van de loonsom onder de WKR regeling belastingvrij vergoeden, maar ik weet niet hoe het zit als je zoiets dergelijks hebt afgesproken in je eigen managementovereenkomst, als extraatje.

Hoor graag van jullie (of andere DGA's) of jullie hier ervaring mee of kennis van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus als "gewoon belastbaar salaris"? Het valt immers vast niet onder het noodzakelijkheidscriterium en nihilwaardering lijkt me ook niet aan de orde. Dan is "gewoon salaris" toch beter omdat het oormerken je zou beperken in vrij uitgeven van het geld?

Zeg ik zonder ervaring er mee, de DGA is fervent anti-sport wegens de uitval bij blessures :+

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 12-08-2019 15:16 . Reden: Zou ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
Wordt gewoon gezien als loon, dus of in vrije ruimte of de waarde wordt belast. Zeker als je de enige "deelnemer" bent gaat de fiscus hier niet in mee. Je mag wel een fitnessruimte op de werkplek creeren, die wordt als nihil gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobuq
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-04-2024
In de managementovereenkomst mag je gerust vastleggen dat er een onkostenvergoeding wordt verstrekt voor bedrag X, echter moet je in de verloning in je holding het sportschoolabonnement meenemen of je moet hem ten laste brengen van de WKR. Dit mag je zoals FJK al aangeeft niet aanmerken als nihilwaardering . Het is ook geen gerichte vrijstelling.

In de werkmaatschappij verantwoord je de onkostenvergoeding als managementfee, daar heb je niets met de WKR van doen.

Ik ben zelf werkzaam als assistent-accountant en ben dit ook nog nooit bij een van onze klanten tegen gekomen. Op welke gronden denk/dacht je het sportschoolabonnement belastingvrij te mogen verstrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 14:46
Dank voor jullie reacties.

@Neobuq, dat was nou net mijn vraag. Of het dus ook buiten de WKR om mogelijk was, bijvoorbeeld als sec. arbeidsvoorwaarde 'naast' het feitelijk. Maar zo te zien is de enige (onbelaste) mogelijkheid de WKR regeling (mits <1.2% loonsom).