Extern modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14
Ik heb een vaag modem probleem.

Wanneer ik een extern modem (meerdere geprobeerd) aansluit op de com1 of com2 van een computer met Asus CUV4X-E mobo, wordt het modem niet herkend.

Op het moment dat Windows gaat zoeken naar een extern modem op com1 (daar zit ie op) dan gaan de lampjes wel knipperen, maar toch geeft Windows de melding dat er geen modem is gevonden. Als je vervolgens handmatig het modem gaat installeren op com1, en vervolgens vraag ik de diagnostische gegevens op, dan krijg ik de melding dat het modem niet heeft gereageerd, Tijdens het zoeken gaan de lampjes op het modem (TR & SD) wel knipperen. Er is dus wel data verkeer. In het logboek staat na het verzenden van het AT commando de fout:

07-29-2001 11:38:23.663 - Bezig met initialiseren van de modem.
07-29-2001 11:38:23.663 - CD is hoog tijdens het initialiseren van de modem.
07-29-2001 11:38:23.673 - Verzenden: AT<cr>
07-29-2001 11:38:25.676 - Time-out tijdens het wachten op antwoord van modem
07-29-2001 11:38:25.676 - De modem kan niet antwoorden op de initialisatie-opdracht. Opnieuw proberen

Mijn eerste idee was een dwars liggende windows, maar na een schone installatie bleef het probleem zich voor doen. Vervolgens het zelfde modem geprobeerd op m'n Windows 2K bak, met Asus A7V mobo, en voilla... zelfde probleem!

Modem deffect? Denk het niet. Want op m'n laptop werkt ie wel!!! ?!?!?

Heeft Asus/Via een probleem met het aansturen van Com poorten icm een extern modem?

Als iemand een idee heeft...... HELP!!!! thnx!

Verwijderd

Ik durf het bijna niet te vragen, maar staan je Com-poorten wel ingeschakeld in je Bios.

Trouwus mijn ouwe telefoonmodem (E-Tech Bullet Extern) kon ik geloof ik ook op de printerpoort aansluiten, probeer dat anders eens.

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14
Mja... de compoorten staan wel degelijk aan... het modem reageerd ook wel (de lampjes knipperen immers)

dit modem werkt alleen op de Com poorten

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
move.to/IT

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Ik heb een betere vraag..

Wat voor modem is het ????

Het feit dat je lampjes reageren geeft iig aan dat je COM-port goed ingesteld staat.

Maar dat het modem niet wil werken kan heel goed aan de drivers liggen, want dat heb ik op mun werruk ook weleens gehad...
33.6k extern Tornado modem wilde toch echt NIX doen zonder datik de drivertjes van het net geplukt had.
Terwijl hij hed wel zou moeten doen met de bijgeleverde standaard-drivers van windhoos.

Dit was overigens op een 2k bakkie, en ik ga er maar gelijk vanuit dat win98 hem ook niet kent, gezien de Generic modem-drivers van win2k uitgebreider zijn dan die van 9x.

Ik raad je toch echt aan te kijken naar drivers voor dat geval.

Als je geen fabrikant kunt vinden kan je altijd proberen gewoon het model/type nummer in te klokken in een search-engine, dat wil best nog wel eens goede resultaten opleveren.

Suc6

Jive's Box
Jive @ DNET