Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw huis, 5.1 setup draadloos? (HEOS?)

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Binnenkort gaan we verhuizen (nieuwbouw), en wil ik de geluidssetup eens netjes in orde gaan maken.

Momenteel heb ik een Denon receiver met een Jamo S602 setup; 2 mooie zuilen voor, center, 2 kleine rears en een flinke sub.

Uiteraard wil ik in mijn nieuwe huis een vergelijkbare ervaring hebben qua audio.
Ik wil wel graag alle kabels zo netjes mogelijk weggewerkt hebben; nu loopt er een kabelgoot van de 1e kant van de kamer naar de andere kant, en dat wil ik niet meer ;)

Voor de frontspeakers wil ik de leidingen in de muur frezen, dat is niet zo'n punt.
'Helaas' heeft de nieuwe woning vloerverwarming, dus ik kan niet zomaar een leiding door de vloer frezen om naar de andere kant van de kamer te gaan. langs de muur is ook lastig, omdat daar 2 openslaande deuren komen.

Nu zit ik te kijken naar eventuele draadloze oplossingen.
Het liefst zou ik alleen de achterspeakers draadloos willen; dat scheelt in de aanschafkosten, en geeft me ruimte om in de toekomst wellicht nog eens andere fronts en center te nemen.

De Denon HEOS AVS zou hiervoor geschikt kunnen zijn, deze kan passieve speakers én wireless HEOS speakers aansturen.
Ik zou dan bijvoorbeeld de HEOS 3 als rears kunnen gebruiken.

Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben vooral benieuwd of de betrouwbaarheid en geluidskwaliteit een beetje in orde is...

Als er nog andere ideeën zijn om tot een mooie oplossing te komen, is dat natuurlijk ook mooi :)

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:58
Kijkend naar de reacties op deze review kan je de niet als rear gebruiken in een 5.1 opstelling:

productreview: Denon HEOS 3 HS2 Zwart review door Dutchiee

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
De 'gewone' AVR receivers van Denon kunnen dat (vziw) inderdaad niet, maar de HEOS AVR is daar juist voor ontworpen:
https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-avr

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 26-02 21:15
De Heos speakers kan je in combinatie met de Heos AVR inderdaad gewoon als rears gebruiken. Maar oplossingen als deze staan of vallen wel met de kwaliteit van je netwerk. Ik zou dan ten alle tijden je AVR bekabeld in het netwerk hangen en bij voorkeur ook een betere router hebben dan het standaard ding dat je van de provider krijgt toegestuurd. Maar inderdaad, als je hoe dan ook geen traditionele speakers kwijt kan voor achter lijkt me dit het compromis tussen traditioneel surround en draadloos spul.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Teufel rearstation is ook een optie. Niet perse heel goedkoop, maar je kunt er elke receiver en alle normale speakers draadloos mee maken voor de surroundspeakers (van voor naar achter dan de speakers rear speakers sluit je gewoon aan op de rearstation)

[Voor 77% gewijzigd door JvS op 12-08-2019 11:29]

• BernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:06
Ga je ook een nieuwe vloer leggen? En zo ja, is dit een vloer waarbij je van die "groene platen" als isolatie kunt gebruiken? Want dan zou je een kleine uisparing kunnen snijden in die platen en daar je kabels doorheen leggen.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:18

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

GeleFles schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:40:
'Helaas' heeft de nieuwe woning vloerverwarming, dus ik kan niet zomaar een leiding door de vloer frezen om naar de andere kant van de kamer te gaan. langs de muur is ook lastig, omdat daar 2 openslaande deuren komen.
Vloerverwarming wordt nooit tot strak tegen de muur gelegd, veelal 10 - 15 centimeter. Ik heb in mijn woning door de vloer geboord en met een PVC 50 onder de fundering een goot gemaakt. Scheelt wel dat ik foto's had met maten van de bouw, dan is boren toch wel iets meer geruststellend. Je kan eventueel een warmtecamera huren om te zien hoe de leidingen lopen. Moet je natuurlijk wel zin hebben in boren en in de kruipruimte klussen.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:40:
[...]

Vloerverwarming wordt nooit tot strak tegen de muur gelegd, veelal 10 - 15 centimeter. Ik heb in mijn woning door de vloer geboord en met een PVC 50 onder de fundering een goot gemaakt. Scheelt wel dat ik foto's had met maten van de bouw, dan is boren toch wel iets meer geruststellend. Je kan eventueel een warmtecamera huren om te zien hoe de leidingen lopen. Moet je natuurlijk wel zin hebben in boren en in de kruipruimte klussen.
Ah, dat is goed om te weten.
Het huis moet nog gebouwd worden, dus ik zal er eens op letten (en foto's maken). Een middagje tijgeren door de kruipruimte is geen probleem als ik daarmee de kabels mooi weg kan werken ;)

@BernardV er komt inderdaad een nieuwe vloer in, maar ivm de vloerverwarming kan er (volgens mij) geen isolatielaag tussen, omdat de vloerverwarming dan niet zo efficiënt meer is. (maar ook iets om in het achterhoofd te houden, thnx!)

@JvS Teufel zal ik ook nog even uitzoeken, die was ik in mijn zoektocht nog niet tegengekomen, thnx!

• Castor385
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:12
GeleFles schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:49:

Het huis moet nog gebouwd worden, dus ik zal er eens op letten (en foto's maken).
Ik heb bij mijn huis in aanbouw met de elektricien overlegd en hij heeft een aantal lege pvc buizen tussen de vloerverwarming gelegd nog voordat de cement dekvloer is gelegd. Na opleveren kan ik daar de draden voor de speakers doorheen trekken.

Study everything, You'll find something you can use

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:18

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Castor385 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:53:
[...]
Ik heb bij mijn huis in aanbouw met de elektricien overlegd en hij heeft een aantal lege pvc buizen tussen de vloerverwarming gelegd nog voordat de cement dekvloer is gelegd. Na opleveren kan ik daar de draden voor de speakers doorheen trekken.
Dat was hier inderdaad ook mogelijk. Als dat kan en je hebt geen dikke of brede speakerkabel dan is dat de mooiste optie. Ik zat echter met 2 x 8,54mm² en dat krijg je niet door een PVC 19...

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True