Toon posts:

144 hz - niet werkende

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Skendice
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12-08-2019
Goedemorgen!

Ik zit met het volgende probleem:
Weet iemand hoe je de 144hz kan activeren bij mijn beeldscherm? Heb gister een goed aantal uur het internet afgezocht. Nu kan ik het scherm handmatig op 144hz zetten via display settings... maar ik krijg vervolgens het volgende te horen: ''incorrect cabable. Please use the dual link DVI cable that came with your monitor.''
Ik gebruik de originele DVI-D kabel die ik heb gekregen bij het beeldscherm en mijn PC heeft de juiste port zover ik kan zien -->https://www.123rf.com/photo_25868568_dvi-video-card-connector-for-connecting-modern-monitor.html (dit is hoe mijn port eruit ziet, heb er 2 naast elkaar).

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het scherm is een acer gn246hl
Mijn videokaart is een AMD Radeon HD6900 series

Ben er mij van bewust dat niet elk spel de 144hz eruit haalt met deze videokaart, maar verwacht zeker met enkele spellen voor nu de 120 fps aan te tikken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik weet niet zo goed meer wat ik verder nog kan doen!

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:10
Welke videokaart heb je precies, 6900 series kan bv een 6930, 6950 of 6970 zijn. Daarnaast ook graag merk en type, want elke fabrikant maakt weer eigen varianten. Je moet iig zien te achterhalen of je uitgang daadwerkelijk Dual Link DVI, alleen naar het aantal gaatjes kijken zegt niets want kan best dat ze elektrisch niet allemaal aangesloten zijn.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:41
Dit vertelt Google me:

Turns out it really was the graphics card. It was a Saphire 6870. And apparently it didn't have enough pixel clock to push the 144hz at 2560x1440.

Het zou gewoon aan de kaart kunnen liggen, aangezien die toch alweer 7 jaar oud is en 144hz & 1080p in die tijd toch nog best lastig was.

• Skendice
Nielson schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:05:
Welke videokaart heb je precies, 6900 series kan bv een 6930, 6950 of 6970 zijn. Daarnaast ook graag merk en type, want elke fabrikant maakt weer eigen varianten. Je moet iig zien te achterhalen of je uitgang daadwerkelijk Dual Link DVI, alleen naar het aantal gaatjes kijken zegt niets want kan best dat ze elektrisch niet allemaal aangesloten zijn.
Heel eerlijk, het gekke is dat mijn pc/elke programme de videokaart gewoon herkent als een AMD Radeon HD6900 series, geen verdere specificatie. Ik heb net in mijn pc gekeken en zag het merk ASUS maar verder kom ik niet. Ben zelf ook niet de meest handige met dit soort dingen...

Ik zal er vanmiddag nog eens goed naar kijken, evt samen met iemand die er meer verstand van heeft. Alvast bedankt voor je antwoord in ieder geval!
Het zou gewoon aan de kaart kunnen liggen, aangezien die toch alweer 7 jaar oud is en 144hz & 1080p in die tijd toch nog best lastig was.
Dit is het antwoord waar ik niet op hoopte! Duur grapje natuurlijk... Moet hem overigens wel vroeg of laat upgraden, daar niet van. Zal maar eens gaan zoeken voor videokaarten met goede prijs/kwaliteit verhouding.

[Voor 17% gewijzigd door Skendice op 12-08-2019 09:56]

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:10
Je zou eventueel met een tooltje als gpu-z kunnen kijken, maar wat @Loondijke schreef klinkt wel logisch.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Een prima upgrade hiervoor die betaalbaar is, is de RX570 of 580. Als je al met een 6950 kan leven gaat er met die kaarten alweer een hele sprong gemaakt worden.

I reject your reality and substitute my own

• Apsie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 29-11 22:13
'K zou toch nog even je kabel nakijken, kleine moeite? (Met een single link haal je de 144 Hz niet...)

DVI

[Voor 9% gewijzigd door Apsie op 12-08-2019 13:07]

Apsie's profiel

• Skendice
Apsie schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:05:
'K zou toch nog even je kabel nakijken, kleine moeite? (Met een single link haal je de 144 Hz niet...)

[Afbeelding: DVI]
Heb ik gedaan :) Heb besloten om een nieuwe videokaart te kopen, daar waar de upgrade vroeg of laat toch moest komen. Als het probleem daarna doorzet, dan ga ik verder kijken!

Dank voor de antwoorden! Ik laat weten hoe het afloopt!

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 29-11 22:58
Volgens mij hadden HD 6900 kaarden 2 dvi poorten. 1 daarvan was single link dvi-d en 1 daarvan was dual link dvi-i

Kortom beide niet compatibele omdat je dual link DVI-D nodig heb.

En heeft je monitor niet gewoon HDMI?

Grote kans namelijk dat als je nu een nieuwe videokaart koopt dat er helemaal geen DVI meer op zit.

Weet wat je koopt en waar je aan begint dus anders heb je straks en een scherm en een videokaart maar nog steeds geen beeld.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Skendice schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:46:
[...]

Heb ik gedaan :) Heb besloten om een nieuwe videokaart te kopen, daar waar de upgrade vroeg of laat toch moest komen. Als het probleem daarna doorzet, dan ga ik verder kijken!

Dank voor de antwoorden! Ik laat weten hoe het afloopt!
categorie: Videokaarten

Met DVI-D
(mijn voorkeur is Sapphire)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

categorie: Videokaarten

Genoeg keuze, maar waarom niet via Displayport?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee