Toon posts:

[GoT] volgens verschillende users steeds minder...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou is mijn vraag waar dit aan ligt...
- users zelf ?
- modjes ?
- regels ?

Kijk, logisch dat jullie regels moeten hanteren in zo'n grote community, maar de manier waarop deze regels nageleefd worden is nogal extreem IMHO. Denk bijvoorbeeld aan bans in de HK, denk aan onbedoelde flames etc. ?

Op deze manier sterft GoT af, ik bedoel, je techratio is te laag en je krijgt gelijk een ban voor de HK, topics die constant gemoved worden (vaak kan de topicstarter vanwege HK-rechten niet eens zijn eigen topic lezen |:( ). Eigenlijk slaat dit toch nergens op!

Kijk, het is natuurlijk jullie forum, dus jullie regels worden nageleefd, maar ik vraag me af of jullie zien wat er van de andere kant met dit forum gebeurt. Ik hoef maar te vragen waar je office kan downloaden en ik krijg gelijk een waarschuwing. }:O -shit als je het mij vraagt! Alsof de heren van de BSA jullie vervolgen wanneer ik op jullie forum een warezrequest plaats |:( natuurlijk doen ze dat niet! Netzomin als ze Chello aan zouden klagen omdat er illegale MP3's op internet staan. De aanbieder is fout, degene die ze "toevallig" tegenkomt kan er nix aan doen. En degene die een manier aanbiedt om mensen met elkaar in contact te brengen is ook niet fout, was dit wel zo dan zouden de mensen van ICQ al kweeniehoeveel rechtzaken aan hun spreekwoordelijke broek hebben hangen.

Mijn advies: doe er iets aan, anders lopen binnenkort nog meer mensen weg... op zoek naar een beter alternatief.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

die regels omtrent warez zijn idd helemaal voor niets vastgesteld... NOT !! |:( Die regels zijn er heus niet zomaar, als je er werkelijk een probleem mee hebt kun je natuurlijk altijd op een ander forum gaan zoeken naar je favo software..

No flame intended btw. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 12:26 schreef kamstra het volgende:
die regels omtrent warez zijn idd helemaal voor niets vastgesteld... NOT !! |:( Die regels zijn er heus niet zomaar, als je er werkelijk een probleem mee hebt kun je natuurlijk altijd op een ander forum gaan zoeken naar je favo software..

No flame intended btw. :)
Ik heb geen probleem met de regels, maar met het feit dat wanneer iemand bozeturk.mp3 post gelijk iedereen begint te zeiken dat daar rechten over betaald moeten worden, buma/stemra dit, BSA dat.

Gewoon de mentaliteit die je met deze regeltjes kweekt. Net als die lui die de hele dag in SU zitten te zeuren. As if ze nix beters te doen hebben...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 29 juli 2001 12:23 schreef ZeroX15 het volgende:
doe er iets aan, anders lopen binnenkort nog meer mensen weg... op zoek naar een beter alternatief.
- Voor mensen die alleen maar non-tech willen kletsen is er fokforum ;)
- Voor mensen die zich zo nodig met illegale praktijken omtrend warez willen bezighouden zijn er talloze warezsites en bepaalde filesharing programma die ik verder niet bij naam zal noemen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 12:28 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met de regels, maar met het feit dat wanneer iemand bozeturk.mp3 post gelijk iedereen begint te zeiken dat daar rechten over betaald moeten worden, buma/stemra dit, BSA dat.

Gewoon de mentaliteit die je met deze regeltjes kweekt. Net als die lui die de hele dag in SU zitten te zeuren. As if ze nix beters te doen hebben...
Als users geen stoute dingen doen of gewoon opletten, dan blijft SU ook leeg.

En regels zijn er niet voor niks. Als er copyrighted spul staat en de BUMA/STEMRA komt daar achter dan krijgen de eigenaren van GoT het gezeik over zich heen, en niet jij.

Verwijderd

Ga gewoon lekker zwemmen ofzo? :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 12:30 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Als users geen stoute dingen doen of gewoon opletten, dan blijft SU ook leeg.

En regels zijn er niet voor niks. Als er copyrighted spul staat en de BUMA/STEMRA komt daar achter dan krijgen de eigenaren van GoT het gezeik over zich heen, en niet jij.
Valt volgens mij wel mee hoor... wanneer ik bijvoorbeeld een server aan jou verhuur, jij gooit dat ding vol met warez (40 gieg ofzo, micro$oft zooi, gamez, mp3's enz. enz.), bij wie komt dan volgens jou de BSA en de buma/stemra zeuren? Bij jou als gebruiker (en aanbieder) van de warez? Of bij mij als eigenaar van de server, die ik verhuurd heb aan jou....?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 29 juli 2001 12:33 schreef ZeroX15 het volgende:
Valt volgens mij wel mee hoor...
No offense, maar het is wel duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt. Denk je nou echt dat GoT niet weet wat er wel en niet wettelijk toegestaan is?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

/me heeft juist het idee, dat het steeds beter gaat. Publiek dat niet tot de doelgroep van GOT behoort, valt steeds meer af.

SG/HK zijn extraatjes. GOT is en blijft een ICT gerelateerd forum. HK moet geen doel op zich zijn (die zin heb ik inmiddels al wel 30 keer op geschreven geloof ik :P ) of worden.
Toch vreemd, dat een hele zooi mensen ook zonder de HK/SG zich uit de voeten zouden kunnnen maken op GOT. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen de HK/SG hoor. Ik vind het ook wel leuk om af en toe eens een kijkje te nemen of er iets te posten.

Waar die zogenaamde leegstroom vandaan komt?
Niet van de users zelf; ook niet van de modjes; Waarschijnlijk van de regels dus ;) .
Die regels zijn er om ongewenst publiek te weren/waarschuwen.

Verder is het toch heel logisch dat warez en andere illegale zaken niet op GOT mogen.
Tnet krijgt wel degelijk mailtjes van de BSA, naar ik begrepen heb. Verder kunnen ze toch sowieso niet het risico gaan nemen.
Als zoiets toegestaan zou worden, dan wordt het daarnaast ook nog eens een grote bende hier op GOT.
Waarschijnlijk zie je door alle warezrequest heen, niet eens meer de interessantste tech-vragen/discussies. Dat is toch hetgene waarvoor we hier zijn, lijkt me zo.

[edit]
typos

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zondag 29 juli 2001 12:28 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

ik vind dit niet echt van respect voor je mede GoTters getuigen. Er wordt door heel veel mensen geprobeerd om van dit forum een "mooi" en interessant forum te maken/houden. Dat niet alleen de crew hier aan bijdraagt maar ook de users zelf pleit imo alleen maar voor dit forum. En ja, ook ik post vrij regelmatig in [SU].....

Verwijderd

.................en het eeuwige gezeik gaat verder..............

Sjees man, lighten up, dat geemmer over het 'minder' worden van GoT, in die paar maanden dat ik hier ben, heeft GoT altijd nog zijn up's en down's gehad, dat veranderd nooit. Met de GoT-Kroeg en het Onzin forum was het hier een grotere bende, dan dat het nu is.

Er is hier ooit iemand geweest met de sig.:

Om pieken te herkennen moet men dalen hebben gehad.

Dat het contact minder persoonlijk is, sjah, groei hou je niet tegen, hoe meer mensen, hoe langer het duurt om ze allemaal te leren kennen.

Capoeirist en HlpDsK lopen hier al heel wat langer rond, die hoor ik ook niet constant klagen, ik snap niet waar dit geemmer iedere keer weer voor nodig is, het eindigd meestal in een doellose discussie.

Kan trouwens hier iemand in GoT's naam uitleggen wat men iedere keer weer met 'minder' bedoeld.

Als je vind dat je hier niet meer thuishoort, prima, ga dan. Dat melodramatische gezeik.

(No offence intended, die laatste regel is voor users als Fallen Angel)

Verwijderd

Heel simpel gezegd: als jij zo nodig je niet aan de regels wilt houden die wij opstellen dan vetrek je maar. Die regels zijn er om het gezellig en handelbaar te houden.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zondag 29 juli 2001 12:37 schreef HlpDsK het volgende:
Heel simpel gezegd: als jij zo nodig je niet aan de regels wilt houden die wij opstellen dan vetrek je maar. Die regels zijn er om het gezellig en handelbaar te houden.
en zo is dat.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 12:35 schreef nelske het volgende:

SG/HK zijn extraatjes. GOT is en blijft een ICT gerelateerd forum. HK moet geen doel op zich zijn (die zin heb ik inmiddels al wel 30 keer op geschreven geloof ik :P ) of worden.
Mee eens :) maar de manier waarop... om vrij onzinnige dingen krijg je een ban, en men strooit met waarschuwingen, IMHO een beetje te streng.
Toch vreemd, dat een hele zooi mensen ook zonder de HK/SG zich uit de voeten zouden kunnnen maken op GOT. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen de HK/SG hoor. Ik vind het ook wel leuk om af en toe eens een kijkje te nemen of er iets te posten.
Wat ik behoorlijk irritant vind is dat men in SG zegt dat bepaalde topics qua niveau te laag zijn, en deze naar de HK gemoved worden zonder dat de topicstarter HK-access heeft. Behoorlijk irritant voor de topicstarter.
Die regels zijn er om ongewenst publiek te weren/waarschuwen.
Ben jij het niet met mij eens dat de regels te streng nageleefd worden?
Verder is het toch heel logisch dat warez en andere illegale zaken niet op GOT mogen.
Ik zeg ook niet dat ze het maar toe moeten laten, ik zeg alleen dat ze er overdreven op reageren. Je hoeft maar te vragen waar je Windows XP kan downen en je hebt een waarschuwing of een ban.....
Waarschijnlijk zie je door alle warezrequest heen, niet eens meer de interesantste tech-vragen/discussies. Dat is toch hetgenen waarvoor we hier zijn, lijkt me zo.
Warezrequests vallen best mee hier (omdat er zo tegen opgetreden wordt), maar wanneer er een keer een komt dan zijn gelijk de modjes aan het dansen. Nog even en we hebben meer modjes dan users....

Ik wed dat als ik om 13:00 een warezrequest post dat ie voor 13:05 gesloten is en dat ik voorzien ben van een waarschuwing.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik in mijn eerste post vergeten te vermelden dat het zeker niet als flame bedoeld is. Gezien de reacties wordt het wel zo opgevat....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 29 juli 2001 12:43 schreef ZeroX15 het volgende:
Ik wed dat als ik om 13:00 een warezrequest post dat ie voor 13:05 gesloten is en dat ik voorzien ben van een waarschuwing.
IMHO geheel terecht :?

Verwijderd

Ja .. en zo hoort het ook!

Doe aub niet zo dom zeg |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 12:46 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ja .. en zo hoort het ook!

Doe aub niet zo dom zeg |:(
Kern van mijn verhaal komt blijkbaar niet over... Wat ik bedoel is dat er IMHO te veel op iedereen gelet wordt. Lijkt wel dat er per user 3 modjes op zitten te letten....

Logisch dat warezrequests gesloten worden.

• IceStorm
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm ja, das wel correct samengevat inderdaad :). Maar wat is het 'punt' van deze opmerking?

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 12:47 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Kern van mijn verhaal komt blijkbaar niet over... Wat ik bedoel is dat er IMHO te veel op iedereen gelet wordt. Lijkt wel dat er per user 3 modjes op zitten te letten....

Ooit riep men, dat het te lang duurde voordat de adjes en de modjes eens een keer door hadden, dat er iemand liep te zieken, nu zitten ze er eindelijk bovenop, en is het weer niet goed?

Verwijderd

[..]

De enige manier dat jij je kunt storen aan het feit dat er goed gecontroleert wordt op illegale dingen is als jij de heel tijd de neiging hebt zulke dingen neer te zetten. En als dat zo is ga je maar naar een warez-board.

Als je niks kwaads in de zin hebt, waar stoor je je dan aan :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 29 juli 2001 12:48 schreef MV het volgende:
nu zitten ze er eindelijk bovenop, en is het weer niet goed?
Nee, want nu kunnnen gasten die dit soort stuff willen posten dat niet meer doen zonder dat het consequenties heeft ;) Ze willen eigenlijk een typisch hollands gedoogbeleid: Regels zijn voor de show en ze zijn er om uitzonderingen voor te verzinnen :D

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 12:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nee, want nu kunnnen gasten die dit soort stuff willen posten dat niet meer doen zonder dat het consequenties heeft ;) Ze willen eigenlijk een typisch hollands gedoogbeleid. Regels zijn voor de show: en ze zijn er om uitzonderingen voor te verzinnen :D
Dan moeten ze rap een eigen forum in elkaar draaien, en snel maken dat ze oprotten, irri gezeik :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lol, dat is dus helemaal fout he...

Als er in P&W een warez request komt, dan staat er in no-time een topicje in SU en heb ik minstens 2a3 icq'tjes van oplettende users te pakken, binnen de 5 minuten...

Oftewel, er zijn gewoon behoorlijk veel oplettende users en onder het mom van "de maatschappij, dat ben jij" is dat dus heel erg positief.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 29 juli 2001 12:52 schreef ACM het volgende:
Oftewel, er zijn gewoon behoorlijk veel oplettende users en onder het mom van "de maatschappij, dat ben jij" is dat dus heel erg positief.
Inderdaad, en dat noem ik gewoon een gezonde sociale controle.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 12:50 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

De enige manier dat jij je kunt storen aan het feit dat er goed gecontroleert wordt op illegale dingen is als jij de heel tijd de neiging hebt zulke dingen neer te zetten. En als dat zo is ga je maar naar een warez-board.

Als je niks kwaads in de zin hebt, waar stoor je je dan aan :?
Nog niet een heel klein beetje...
/me heeft overal licenties van... :)

Wat ik jammer vind is dat vanwege het (nieuwe :? ) GoT-beleid steeds meer users vertrekken. Zie de "afscheidstopics"....

Begrijp me niet verkeerd... dit topic is alleen voor jullie bedoeld... het zal mij worst wezen of jullie het beleid wel of niet aanpassen, jullie keuze. Het kwam in me op, ik dacht erover na en had de neiging mijn hersenspinsels aan jullie te laten weten. No offence intended, hoewel jullie reacties laten doorschemeren dat ik jullie gevoelige snaartjes flink heb geraakt.

Verwijderd

Mee eens :) maar de manier waarop... om vrij onzinnige dingen krijg je een ban, en men strooit met waarschuwingen, IMHO een beetje te streng.
Te streng :?
Het nivo zou er pas leuk uit zien als er niet tegen opgetreden zou worden.
De leegloop die er dan zou onstaan is vele malen groter, dan nu volgens jou het geval is.
Vergeet niet dat er een hele hoop gebruikers komeen, die echt en alleen maar voor interessante tech-posts komen en niet om onzin/warez. Voor het eerste is er al FOKforum en voor het tweede zijn er al meer dan genoeg sites.
Wat ik behoorlijk irritant vind is dat men in SG zegt dat bepaalde topics qua niveau te laag zijn, en deze naar de HK gemoved worden zonder dat de topicstarter HK-access heeft. Behoorlijk irritant voor de topicstarter.
Als hij op slot gaat (zou anders gebeurd zijn), dan heeft niemand er meer iets aan. Nu leeft het topic nog door op de plaats waar het dus ook thuis hoort. Vergeet niet dat het eigenlijk een fout van de topicstarter is geweest door in het verkeerde forum te posten.
Ben jij het niet met mij eens dat de regels te streng nageleefd worden?
Nee, daar ben ik het absoluut niet mee eens, zoals je misschien wel duidelijk is geworden.
Toch vreemd, dat het groepje dat over regels klaagt, maar heel klein is, terwijl er gigantisch veel users op GOT rondlopen.
Ligt het dan aan de regels, of ligt het aan dat groepje :?
Ik zeg ook niet dat ze het maar toe moeten laten, ik zeg alleen dat ze er overdreven op reageren. Je hoeft maar te vragen waar je Windows XP kan downen en je hebt een waarschuwing of een ban.....
Ooit van "Oorzaak => Gevolg" gehoord?
Is toch logisch of niet :?
Warezrequests vallen best mee hier (omdat er zo tegen opgetreden wordt), maar wanneer er een keer een komt dan zijn gelijk de modjes aan het dansen. Nog even en we hebben meer modjes dan users....
Tja je logica ontgaat me een beetje hoor. Is toch ook logisch.
Verder zijn er naar verhouding absoluut niet meer modjes dan gebruikers. Denk er eens aan met hoeveel personen we hier rond lopen. Als het niet in de gaten gehouden zou worden, dan zou het pas een bende worden.
Tuurlijk, lijkt me wederom logisch :?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als ze weg gaan omdat ze geen warez hier mogen uitwisselen?
Tsja... das dan pech hebben... (voor hun)

Als ze weg gaan omdat ze vinden dat het forum niet leuk is?
Tsja, dan hebben wij waarschijnlijk pech ([heel bot]Tenzij het forum natuurlijk leuker wordt, na vertrek ;)[/heel bot])

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 12:54 schreef ZeroX15 het volgende:
Wat ik jammer vind is dat vanwege het (nieuwe :? ) GoT-beleid steeds meer users vertrekken. Zie de "afscheidstopics"....
Die paar users die het schijnbaar niet snappen hier, en vertrekken boeien niet. Het feit dat er elke dag tientallen mensen zich registreren omdat ze het een erg tof forum lijkt zegt veel meer.

Er is altijd in- en uitstroom.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 29 juli 2001 12:55 schreef nelske het volgende:
Nee, daar ben ik het absoluut niet mee eens, zoals je misschien wel duidelijk is geworden.
Toch vreemd, dat het groepje dat over regels klaagt, maar heel klein is, terwijl er gigantisch veel users op GOT rondlopen.
Ligt het dan aan de regels, of ligt het aan dat groepje :?
Er is altijd een groep(je) die tegen het beleid is...
De omvang van die groep lijkt flink mee te vallen :)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 12:54 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Nog niet een heel klein beetje...
/me heeft overal licenties van... :)

Begrijp me niet verkeerd... dit topic is alleen voor jullie bedoeld... het zal mij worst wezen of jullie het beleid wel of niet aanpassen, jullie keuze. Het kwam in me op, ik dacht erover na en had de neiging mijn hersenspinsels aan jullie te laten weten. No offence intended, hoewel jullie reacties laten doorschemeren dat ik jullie gevoelige
snaartjes flink heb geraakt.
Dus als ik het goed samenvat is dit topic er omdat er een klein handje vol mensen het niet eens is met de huidige regels. Dit op een totaal van bijna 25K mensen!

Verder lijkt het me niet, dat er gevoelige snaartjes geraakt zijn. Regels zijn regels. Blijkbaar kan dat groepje (en misschien ook jij, maar dat weet ik niet) niet leven met die regels.
Tja sorry hoor, maar dat is toch echt hun probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 12:59 schreef nelske het volgende:

[..]

Dus als ik het goed samnevat is dit topic er omdat er een klein handje vol mensen het niet eens is met de huidige regels. Dit op een totaal van bijna 25K mensen!

Verder lijkt het me niet, dat er gevoelige snaartjes geraakt zijn. Regels zijn regels. Blijkbaar kan dat groepje (en misschien ook jij, maar dat weet ik niet) niet leven met die regels.
Tja sorry hoor, maar dat is toch echt hun probleem.
Nogmaals, mij zal het worst wezen wat het beleid is. Ik pas me wel aan.

Het viel me de laatste tijd gewoon op dat er steeds strenger gemod wordt.

Mij is het duidelijk, jullie blijven bij jullie standpunt, respecteer ik. Ik hoop niet dat jullie me nu niet meer mogen (of nooit gemogen hebben) omdat ik dit onderwerp aangesneden heb. Wel kan ik concluderen dat jullie mijn punt gezien de reacties niet helemaal begrepen hebben.

Succes met modden verder, ik houd het hier voor gezien. Laidherz!

Verwijderd

Nah, als iemand je vanwege dit topic niet meer mag, dan ligt dat toch wel aan die persoon lijkt me zo :)

Je deelt alleen je mening mee. Iets dat waarschijnlijk door de meerderheid op GOT in deze net wat anders ervaren wordt. Sinds wanneer is het verboden je mening te geven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 13:13 schreef nelske het volgende:
Nah, als iemand je vanwege dit topic niet meer mag, dan ligt dat toch wel aan die persoon lijkt me zo :)

Je deelt alleen je mening mee. Iets dat waarschijnlijk door de meerderheid op GOT in deze net wat anders ervaren wordt. Sinds wanneer is het verboden je mening te geven ;)
Misschien had ik m beter in de HK kunnen zetten ipv in deze met modjes volgestopte ruimte >:)

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Uit mijn persoonlijke ervaring met 700+ postings heb ik nog nooit een waarschuwing of ban oid gehad. En ik ben het heus niet altijd eens met de crew en haar beleid.
Ik heb het hier actief 1 1/2 jaar -en passief al wel wat langer- erg naar mijn zin. De moderatie's zijn niet of nauwelijks anders, maar de gebruikers flikken meer.

Dan heeft een aantal redenen. Vroeger, in de good old days, kende je elkaar wel zo'n beetje. Nu in de grote massa ga je meer op in de anonimiteit. Aanvankleijk hadden we hier de diehard tweakers, de hardcore tech freaks. Later door OTF, kroeg etc. etc. was er een aanzuigende werking van niet tweak georienteerde users. Dat heeft zijn weerslag gehad op het niveau van het geheel.

Is dit nu een fout van de crew of van de gebruikers ? Wel de medaille heeft twee kanten. Aan de ene kant de crew, het was achteraf bezien beter geweest om die onzin fora achterwege te laten. Helaas, dat wist men van te voren niet.

Maar de voorkant van het eremetaal, de users zijn ook niet zonder blaam. Hoe vaak gebeurt het niet dat mensen de FAQ niet lezen, een "overtreding" begaan en een waarcshuwing of tempban krijgen ? Er zijn 4 heel simpele regels, en daar is alles eigenlijk mee gezegd :

- geen flame
- geen illegale zaken
- geen onzin op de verkeerde plek
- blijf beleefd en correct

Die 4 basisregels ontgaan op dit moment helaas velen onder ons. En dan is een genadeloze correctie nodig, om de rotte plekken te isoleren van het gezonde lichaam. het lijdt geen twijfel dat veel van die rotte plekken met wat medicijnen (lees: sturing uit de crew) weer gezond kunnen worden. Daar heb ik alle vertrouwen in.

En vor de onverbeterlijken zijn er fora te over waar het door hen betaamde gedrag meer dan welkom is. Maar ik hoop dat dit verhaal opgaat voor enkelen van de duizenden en duizenden tevreden tweakers.

Verwijderd

De laatste tijd verandert er inderdaad wat op GOT. Er wordt direct opgetreden tegen zaken die in strijd zijn met de FAQ. In mijn ogen is dat goed.

Wat mij echter wel opvalt is dat enkele moderators/admins vaak nogal emotioneel worden en zichzelf aangesproken voelen wanneer iemand tegen de regels van de FAQ aan gaat schoppen.

Elke keer ontaard een kwestie over warez/aantal tech-posts weer in een zinloos over en weer spelletje tussen moderators en users. Dit moet niet nodig zijn. De FAQ is duidelijk. Users die kritiek hebben op een puntje uit die FAQ hebben pech.

Het zou wat zijn als een rechter elke keer in discussie ging met de aangeklaagde over een regeltje in het wetboek.

Nog even over het aantal tech-posts, waarom schaffen we die niet af? Het is een beetje een dubbelop regeling. Je moet en 150 (toch?) dagen geregistreerd zijn en een aantal tech-posts hebben. Ik denk dat die 150 dagen wel genoeg zijn. Zeg nou zelf, je gaat geen 150 dagen wachten om te mogen emmeren in een onzin forum? Je trekt dus met alleen die 150 dagen ook niet de verkeerde groep aan.

Door het afschaffen van dat aantal posts voorkom je elke dag 10 topics in LA met: "Hoeveel posts heb ik" en voorkom je ook onzinnige reacties in de tech-fora.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ook gemerkt heb is dat vooral nieuwe users en users die veelal in SG zaten de techfora gaan volstouwen met onzin. Ze posten alleen om aan hun techposts te komen, en daarbij gaat kwantiteit voor kwaliteit.

• Jaymz
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 29 juli 2001 13:31 schreef diddel het volgende:
Nog even over het aantal tech-posts, waarom schaffen we die niet af? Het is een beetje een dubbelop regeling. Je moet en 150 (toch?) dagen geregistreerd zijn en een aantal tech-posts hebben. Ik denk dat die 150 dagen wel genoeg zijn. Zeg nou zelf, je gaat geen 150 dagen wachten om te mogen emmeren in een onzin forum? Je trekt dus met alleen die 150 dagen ook niet de verkeerde groep aan.

Door het afschaffen van dat aantal posts voorkom je elke dag 10 topics in LA met: "Hoeveel posts heb ik" en voorkom je ook onzinnige reacties in de tech-fora.
1 probleempje.

Iemand regt zich, wacht 60 dagen, en is daarna alleen maar in de HK te vinden. Dat willen we voorkomen met de 150 posts regel :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Laat ik het zo zeggen:

De sfeer en gezelligheid die er was in 1999 zal hier nooit meer komen.

Daarvoor is GoT veel te groot geworden kwa users.

Dat wil niet zeggen dat het hier niet leuk is en steeds minder wordt. Ik kende periodes dat er hier echt een ongezellige sfeer hing. Maar sinds de reorganisatie is het hier weer stukken beter en dat is grotendeels de verdiensten van de Modjes/Adjes die uitstekend werk verrichten.

Maar das mijn mening...

Verwijderd

Ga jij 60 dagen zitten wachten om te posten? Intussen ben je het al lang weer vergeten. Mochten die mensen wel bestaan dan is dat slechts een kleine groep. Die groep heb je nu ook al. (ik kan er ook voor kiezen om alleen maar meer in de HK te posten) Mocht die user zich misdragen krijgt hij/zij een HK ban die na 60 dagen weer weggaat. Dan ben je intussen 4 maanden verder. Mij lijkt dat de lol er dan echt wel af gaat.

De meeste mensen gaat het niet eens om de HK. Het is net als met het ubb forum de member/junior-member. Veel wilden er bij horen en gingen dus maar flink posten om member te worden. Je kon er niks mee, maar het leek wel leuk. Zo is het met de huiskamer ook. Veel users willen er bij horen. Met de huiskamer access lijken ze een echte GOT'er.

Verwijderd

[..]

Het zijn zeker niet de modjes die op je letten maar de normale users. Modjes sluiten de handel maar de normale user levert deze ( :) ) topic aan in SU.

Soms zelfs nadat een topic gesloten is. Of niet Jotti?? >:) >:) :P

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat ik zo typisch vind is dat alle modjes vinden dat een hoog 'niveau' bereikt wordt door afblaffen van mensen met simpele vragen en het op slot gooien van minimaal 1/3 van alle threads.

Wij zijn slim en jij bent dom, jij krijgt dus lekker geen antwoord.. bam.. slotje en nu oprotten jij. Hoeveel lager kan het niveau in een forum nog worden als je zo met mensen omgaat?

Dat echt illegale dingen gesloten worden is prima, daar hoor ik ook nooit iemand over klagen. Probleem hier is een beetje dat sommige mods gaan zitten zoeken naar dingen die vaag iets met het topic te maken hebben en mogelijk illegaal zouden kunnen zijn. Vaak zijn ze dan te lui om uit te zoeken of iets echt illegaal is en rammen ze er maar gewoon een slot op.

Dingen over portscannen bijvoorbeeld.. wat een user uitvoert is helemaal zijn eigen verantwoordelijkheid en er is niemand die GoT daarvoor verantwoordelijk gaat houden, laat het dan ook gewoon open, het zou best voor legale doeleinden gebruikt kunnen worden.

(Oh, ennuh.. FOK is een forum met een andere doelgroep en niet de user-vuilnisbak van GoT zoals sommige mensen hier schijnen te denken.)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11 01:34
Mensen die GoT niet gezellig vinden komen vast nooit in P&W :) .
Chaos: Wij zijn slim en jij bent dom, jij krijgt dus lekker geen antwoord.. bam.. slotje en nu oprotten jij. Hoeveel lager kan het niveau in een forum nog worden als je zo met mensen omgaat?
Het is al zoooooo vaak uitgelegd dat het niet om niveau, maar om instelling gaat. Wij zijn er niet om eenvoudige vragen te beantwoorden die de geachte vragensteller makkelijk in de eenvoudigste tutorial of handleiding kan lezen. Mensen die zich inzetten helpen we graag :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, en die instelling die je hier nu zelf tentoon spreidt zou iemand best wel eens een foute kunnen vinden...

En wat ook al zoooooo vaak gezegd is: dat jij iemand geen antwoord wenst te geven is prima, maar ontneem anderen niet ook meteen de mogelijkheid daartoe door met slotjes te gaan smijten.

• mbravenboer
Onno: Ja, en die instelling die je hier nu zelf tentoon spreidt zou iemand best wel eens een foute kunnen vinden...
Je bedoelt :?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Ik hoef maar te vragen waar je office kan downloaden en ik krijg gelijk een waarschuwing. -shit als je het mij vraagt! Alsof de heren van de BSA jullie vervolgen wanneer ik op jullie forum een warezrequest plaats natuurlijk doen ze dat niet!
Die regels zijn er toch echt niet voor niks. Als mensen hier komen en de regels bevallen hun niet, ga dan idd lekker naar een warez board, zijn er genoeg van en niet erg moeilijk te vinden. Soms ook nog met een "hardwarevragen gedeelte" . Leef je daar dan lekker uit met vragen over warez zou ik zeggen. Als je duidelijke uitleg wilt over alles wat IT gericht is, kom dan weer terug hierheen, maar ga niet lopen zeiken over een slotje op een warezrequest. je weet van tevoren al dat dat op slot gaat. En daarom blijft GoT nog lang bestaan hopelijk, omdat de BSA of weet ik veel wie er nix te zoeken heeft.

my two cents.............

• Onno
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 14:11 schreef mbravenboer het volgende:
Je bedoelt :?
Was het zo'n moeilijke zin? :?
Wij zijn er niet om eenvoudige vragen te beantwoorden die de geachte vragensteller makkelijk in de eenvoudigste tutorial of handleiding kan lezen.
Dat vind ik niet zo'n plezierige instelling. Zeker niet als die ook aan anderen opgelegd wordt dmv slotjes.

• mbravenboer
Onno: Was het zo'n moeilijke
Je omschreef niet wat je niet beviel aan mijn instelling.
Dat vind ik niet zo'n plezierige instelling.
Iedereen heeft recht op zijn mening, dus dat mag je gerust vinden :) .

Ik vind dat we hier niet luiheid moeten promoten. Gebruikers zijn er ook niet mee geholpen. Ze leren er veel meer van als ze zelf leren zoeken naar de oplossing van hun problemen. Als ze eenmaal weten waar en hoe ze hun problemen op kunnen lossen zullen ze veel blijer zijn dan wanneer jij steeds hun vragen blijft beantwoorden. In het 'echte' leven kan je ook niet voor elke wissewasje naar iemand toelopen.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Nou, het lijkt mij een bijzonder gezonde instelling. Het enige wat er wordt gevraagd is dat je zelf laat zien dat je een beetje je best hebt gedaan.
Als je dan laat zien wat je gedaan hebt en hoe ver je daarmee bent gekomen, dan krijg je eigenlijk altijd hulp.

Er worden alleen geen complete codes gegeven, zodat de topicstarter/vrager ook nog wat er van opsteekt en niet de volgende keer voor een kleine variatie weer moet gaan vragen hoe het moest.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• zeef
Op zondag 29 juli 2001 14:22 schreef Taradino het volgende:
Je zegt het zelf al
Kiku wa ittoki no haji, kikazaru wa issho no haji
En dat kan ik alleen maar beamen ;)

Verwijderd

volgens mij komt 95% van die vertekkende users terug, zelfs op dezelfde dag nog :)

die gaan gewoon opnieuw met een nieuwe nick, zodat niemand meer vooroordelen over hem/haar heeft enzow... en dan nog ff flink aandacht trekken in een afscheidstopic.... :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 14:51 schreef Kertje het volgende:
volgens mij komt 95% van die vertekkende users terug, zelfs op dezelfde dag nog :)

die gaan gewoon opnieuw met een nieuwe nick, zodat niemand meer vooroordelen over hem/haar heeft enzow... en dan nog ff flink aandacht trekken in een afscheidstopic.... :+
hehe...... mietjes >:)
zou best kunnen jah, maar het feit dat ze vertrekken getuigt onvrede...... onvrede met het beleid....

• Tom
  • Niet online

Tom

Omdat GoT zo groot is moeten we wel streng zijn. Als je een keer iets niet meteen op slot gooit ben je weer niet consequent. De regels zijn duidelijk, daar moet je je aan houden. Zoniet; dan moeten we maatregelen nemen. Sim-pel.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zondag 29 juli 2001 13:58 schreef Chaos het volgende:
Wat ik zo typisch vind is dat alle modjes vinden dat een hoog 'niveau' bereikt wordt door afblaffen van mensen met simpele vragen en het op slot gooien van minimaal 1/3 van alle threads.
Generaliseren is ook een vak apart natuurlijk...en de beste stuurlui staan aan de wal.

Ik heb net even geteld trouwens..op 860 active topics zijn er circa 60 slotjes...oftewel bijna 7%
Is veel, maar er zijn er weinig waarover je in discussie zou kunnen gaan. In forums zoals Gadget Talk is in geen 5 dagen een slot gezet...

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 14:57 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

hehe...... mietjes >:)
zou best kunnen jah, maar het feit dat ze vertrekken getuigt onvrede...... onvrede met het beleid....
neu maar dat soort mensen hebben meestal altijd onvrede met het beleid, behalve als ze zelf het beleid zijn... als 99.9% tevreden is, zou het toch onzin zijn voor die 0.1% een apart beleid te maken :)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 17:05 schreef Kertje het volgende:

[..]

neu maar dat soort mensen hebben meestal altijd onvrede met het beleid, behalve als ze zelf het beleid zijn... als 99.9% tevreden is, zou het toch onzin zijn voor die 0.1% een apart beleid te maken :)
Voilá .. precies.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 17:05 schreef Kertje het volgende:

[..]

Ik wil een eigen beleid!

Mag ik het ook zelf designen?

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 17:53 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Ik wil een eigen beleid!

Of je eigen forum wel :)

• zeef
Op zondag 29 juli 2001 17:53 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Ik wil een eigen beleid!

In LA kun je meedenken en praten over beleid. En dat kan ook in positieve zin.

Verwijderd

Iedereen die het niet met het beleid eens is:

--> [EXIT] <---

Kan het nog simpeler?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een goed beleid ontstaat juist door mensen met een eigen mening erbij te betrekken. Als je alleen maar van die typetjes om je heen hebt die het overal mee eens zijn ben je wel lekker snel klaar met overleggen, maar iets goeds zal er nooit uitkomen.

• zeef
Op zondag 29 juli 2001 19:50 schreef Chaos het volgende:
Een goed beleid ontstaat juist door mensen met een eigen mening erbij te betrekken. Als je alleen maar van die typetjes om je heen hebt die het overal mee eens zijn ben je wel lekker snel klaar met overleggen, maar iets goeds zal er nooit uitkomen.
Wel dan ben je op GoT en t.net denk ik aan het verkeerde adres. dat is ook de charme van dit forum.

Verwijderd

Precies. We kunnen niet alles hebben toch? ;)

• Jaymz
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Juist. Op zo'n manier wordt je gedwongen je eigen ideeen kritisch te bekijken, en kom je erachter dat er meerdere alternatieven zijn dan degene die jij verzint.

Ik kan maar 1 'eis' verzinnen:

"Open mind for a different view"

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 20:38 schreef Jaymz het volgende:

[..]

...
"Open mind for a different view"
Hmm Prince - Batman ;)

Eerlijk gezegd denk ik dat het topic, ALS het zo is, veroorzaakt wordt door een hoop gedoe in LA. Zie de huidige topix daar voor meer ;)

Ik vind het nog steeds gezellig :)
Pagina: 1