Op zoek naar een 1440p monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 18:37
Hallo mensen, Ik ben opzoek naar een monitor hieronder staan de eisen.

Ik zoek een?
1440pMonitor

Wat is je budget?
~450 EUR

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

- 1440p
- 27 inch
- 144hz
- 10-bit
- HDR
- Geen TN

Ik heb momenteel alleen 2 schermen kunnen vinden die aan deze verwachtingen voldoen en er redelijk goed uitzien kwa specificaties.

Samsung LC27HG70
Acer Nitro VG271UP Zwart

Heeft iemand nog aanmerkingen op een van deze schermen of misschien suggesties voor een beter scherm binnen mijn budget?

Specs

Alle reacties

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-01 16:28
Acer Predator XB271HU

deze heeft geen 10 bit en HDR maar voldoet verder geheel aan je eisen.
ik heb deze ook thuis staan en hij werkt perfect.

edit- sorry deze is wel over je budget. 2e kansje misschien een optie?
heb die van mij toen voor 480 kunnen kopen

[ Voor 29% gewijzigd door jeppekroezen op 12-08-2019 01:12 ]

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 18:37
jeppekroezen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 01:11:
Acer Predator XB271HU

deze heeft geen 10 bit en HDR maar voldoet verder geheel aan je eisen.
ik heb deze ook thuis staan en hij werkt perfect.

edit- sorry deze is wel over je budget. 2e kansje misschien een optie?
heb die van mij toen voor 480 kunnen kopen
Bedankt voor je suggestie. Prijs ligt een stuk hoger dus ik vraag me af of de Acer Predator zonder 10-bit nogsteeds kan concureren met de 2 voorgenoemde schermen in mijn post? Is er iets beter aan het scherm dat ik mis?

[ Voor 3% gewijzigd door seph32 op 12-08-2019 12:06 ]

Specs

• alex_pas
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-08-2025
Volgens mij op zich beide goede schermen. Theoretisch heeft de Samsung veruit de beste papieren als ik het zo vergelijk. Maar ik denk dat het persoonlijk is welke beter voldoet. Ondanks dat ze beide dezelfde resolutie zijn, zijn er best veel verschillen.

Samsung heeft bv voor zich spreken dat er nieuwere freesync op zit en een betere hdr. IPS voor betere kleur en kijkhoeken. Het scherm is rond, wat ik persoonlijk op een 27" niet heel erg nodig vind, maar misschien in games wel juist heel gaaf. Ik heb alleen maar eens wat kantoorwerk op een dergelijke scherm gedaan. Maar ICM de kijkhoeken, moet dat wel gewoon goed gaan qua uniformiteit in beeld. Ligt eraan wat je ermee van plan bent. Gamen dus prima, maar als je veel in excel werkt, dan zou ik op een 'klein' scherm die ronding niet willen hebben.Qua HDR is deze beter omdat het scherm een hogere lichtopbrengst heeft. Dat gaat dan wel iets ten koste van de kleurweergave, maar die is op zich prima hier. Denk dat het een goed beeld als resultaat geeft.

De Acer heeft in zijn voordeel wellicht dat het een plat scherm is als je hem ook voor kantoorwerk wilt gebruiken, maar dat het doordat het een VA scherm is theoretisch beter qua contrastverhouding, maar qua cijfers wint de Samsung ook dat. Ik snap hdr niet helemaal. De helderheid die Acer opgeeft is minder dan die je voor het laagste type hdr nodig hebt. Ik zou me daar niet al te veel van voorstellen dus, want volgens mij zie je daar helemaal niks van.

En die 1ms bij beide opgegeven... daar geloof ik niet in. Dat werkt vast met een trucje op papier, in realiteit redt je dat niet en kun je mijns inziens net zo goed voor een 4ms model gaan. Maar half internet staat vol met die discussie haha.

In deze prijsklasse zit er theoretisch HDR op, maar heb je er eerlijk gezegd niet heel veel aan. Als je die eis zou laten vallen en bv 4 ms ook accepteert, zijn er ineens heel veel modellen waar je uit kunt kiezen.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Waarin wil je per se HDR? Beide schermen hebben geen onafhankelijke dimming zones dus de HDR ervaring zal op z'n best matig en op z'n slechtst verschrikkelijk zijn. Het paneel op zichzelf kan namelijk nooit voldoende contrast genereren voor een enigszins fatsoenlijke HDR weergave.

Als je fatsoenlijk van HDR wil genieten zal je domweg meer uit moeten geven, aan een scherm met een FALD backlight.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-01 21:23
Zie: pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart
Op dit moment nog pre-order, maar zal over enkele weken te bestellen zijn.

Linustechtips heeft er een video over gemaakt, misschien vind je deze informatief.

[ Voor 25% gewijzigd door snippiestgem op 14-08-2019 11:03 ]

• Guneyd
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-11-2025
snippiestgem schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:02:
Zie: pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart
Op dit moment nog pre-order, maar zal over enkele weken te bestellen zijn.

Linustechtips heeft er een video over gemaakt, misschien vind je deze informatief.
Ik wou het net hierover hebben. Persoonlijk heb ik deze ook op het oog en het schijnt (op basis van de reviews online) een zeer goede monitor te zijn.

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:48
Ik heb de 271up en paar maanden geleden links laten liggen omdat de hdr functie eigenlijk hdr mag heten, te lagen brightness. Die 1ms is alleen theoretisch te behalen als je je scherm beperkt tot Max 120hz ipv de 144hz.
Ik ben uiteindelijk voor een acer 270up gegaan, 75hz, 8bit en stukken goedkoper via 2de kans bij Coolblue dacht ik.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:33
Bij de buren loopt mijn topic ook lekker vol, wellicht heb je er wat aan? Ik zit ook te denken aan de LG 27GL850 als beste optie momenteel.

https://nl.hardware.info/...euwe-monitor-wqhd.310739/
Pagina: 1