Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onbeperkt 4G (met Wifi hotspot) in plaats van vast internet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koennnnn
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 13-08-2019
Beste allemaal,

Ik moet momenteel voor het eerst zelf internet regelen (in plaats van via mijn huisbaas) en kwam erachter hoe duur een (Ziggo) internetabonnement eigenlijk is. Ik woon vrij klein (30 m2) en in m'n eentje. Ik heb geen hoge interneteisen voor bijvoorbeeld gamen, Netflixen is qua internetverbruik het heftigste wat ik doe. Ik kwam daarom op het idee om een onbeperkt 4G abonnement te nemen op m'n telefoon, en dan permanent een Wifi hotspot aan te zetten voor mijn laptop en eventuele gasten. In mijn hoofd een waterdicht plan, maar het klinkt eigenlijk iets te mooi om waar te zijn en ik kan hier ook weinig over vinden online. Is dit aan te raden? Of toch beter een vast Ziggo abonnement nemen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Groeten,
Koen

Alle reacties

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Lees de voorwaarden van je provider er even op na. Meestal zit daar wel een clausule in tegen 100% hotspot-gebruik. Er zijn wel 4G at home-abonnementen. Geen idee of die qua kosten opwegen. Waarschijnlijk is VDSL dan goedkoper. Maar jij lijkt te denken dat Ziggo de enige vastinternet-aanbieder is? ;)

Zie de verschillende vergelijkingssites, zou ik zeggen.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11:53
Een internet only abonnement via ADSL/VDSL indien mogelijk zal je goedkoopste optie zijn voor een vaste aansluiting, rond de 28 euro per maand is dacht ik wel het minimum zo'n beetje tegenwoordig.
Op zich kun je wanneer je alleen woont inderdaad ook je telefoon als hotspot gebruiken.
Het enige irritante is dan wel dat wanneer er andere plekken zijn waar je regelmatig komt en evt wifi zou willen gebruiken dat je dit dan steeds handmatig aan/uit zou moeten zetten.
"onbeperkt" is meestal niet helemaal onbeperkt maar heeft nog een "fair use" policy, wat dat is zou je per provider uit moeten zoeken.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:17
Echt onbeperkte 4G abbo's zijn er niet... ze hebben allemaal een FUP en vaak moet je na een bepaald verbruik per dag (meestal 5GB) telkens accorderen voor de volgende 1GB. Ga je dit als 'vaste aansluiting' gebruiken dan zal je zien dat dit heel snel gaat als je bijvoorbeeld even aan het Netflixen ben en dan wordt het heel snel vervelend... want zodra jij via laptop of tv Netflix op hoge kwaliteit gaat kijken dan vliegen de GB's er doorheen.

Ik zou zoals door @ASW1 wordt geadviseerd ergens een goedkoop ADSL/VDSL abonnement afsluiten... dat kost je ongeveer hetzelfde als een zogenaamd 'unlimited' abonnement van bijvoorbeeld Tele2 of T-Mobile... zonder de hoofdpijn van je dagelijkse limiet etc.

T-mobile en Tele2 hebben beide DSL abonnementen voor onder de €30,- per maand...

• zoenvisje
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 28-01 20:33
Ik heb ook gespeeld met de gedachte helemaal over te gaan op 4G maar nu heb ik al een paar weken slecht 4G bereik binnen (vanuit het niets) en ben ik toch wel blij dat er een lijntje ligt. Dus dat is ook iets om mee te nemen in je besluit, hoe goed kan je zonder?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True