Toon posts:

Random BSOD's en shutdowns met nieuwe build op Zen 2

Pagina: 1
Acties:

• SolarGlider
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 27-11 22:00
Hallo allemaal, na al een ongeveer een week dagelijks random shutdowns (voornamelijk kernel power mode 41) en BSOD's (IRQL not less or equal) weet ik echt niet meer wat te doen. Ik kan me vaak behelpen met fouten op te sporen op het internet maar in dit geval weet ik het niet meer. Ik heb vandaag Windows volledig terug geïnstalleerd omdat ik hoopte dat dit het probleem zou oplossen maar helaas. Ik heb zo goed als geen ervaring met zulke problemen en heb ze op vroegere pc's nooit gehad.

Hardware: Ryzen 7 3700X
Be Quiet Dark Rock Pro
Gigabyte Aorus X570 Elite
Crucial micron e 2x8GB (XMP1 actief op 3200Mhz, voltage auto 1.380)
MSI GTX1070 gaming x
Samsung Evo plus 500GB
Crucial MX500 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 650W
2x140 mm en 2x120mm casefans (temps zijn allemaal goed)
Meshify C

Heb al memtest 64 op 3200Mhz full run gedaan zonder fouten, Aida64 extreme stresstest van 4 uur zonder problemen (was wel voor de nieuwe install maar dezelfde fouten zijn gebleven)
Verschillende tutorials bekeken, fast boot windows uitgeschakeld, een bare minimum van software geïnstalleerd om zaken uit te sluiten...

Als iemand me aan de hand van de minidumps wijzer kan maken? Heb er zelf proberen naar te kijken maar lukt me niet helemaal.

Dit zijn de links naar de 4 minidumps van vandaag na de nieuwe install.

https://drive.google.com/...HqNEzLgQ/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...k2WdFw5H/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...wSHwEOGz/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...4oWGQlj1/view?usp=sharing

• SolarGlider
Extra info: laatste drivers voor Nvidia geïnstalleerd. Versie 431.60
Temps volgens Aida 64 extreme voor CPU zijn min: 31 en max 71 graden.
Mobo: 31 graden
Evo 970 plus: 41 graden.

Net nog een BSOD gehad: IRQL gt zero at system service

[Voor 13% gewijzigd door SolarGlider op 12-08-2019 00:13]