Bitcoin key op Ledger en bij Exchange

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stukkie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-04 17:25
Beste,

Ik heb de volgende vraag en zal proberen e.e.a. uit te leggen.

Stel mij hele Bitcoin staan bij een exchange, dan staat in mijn Wallet bij bijvoorbeeld Binance de toegangssleutel tot mijn Bitcoin in de betreffende Wallet. dus 1 Bitcoin in dit voorbeeld is is de Wallet van Binance 1 toegangscode tot 1 Bitcoin in de blockchain.

Wanneer ik nu mijn Bitcoin bijvoorbeeld voor de heft op een Ledger zet en de andere helft op Binance laat staan dan hebben beide helften een andere toegangssleutel tot elk de halve Bitcoin. is dit juist?

Met vriendelijke groet, Stuk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:44
Ja. Er staat dan 0.5btc op het Binance-adres en 0.5btc op je Ledger-adres. Dit zijn twee aparte 'wallets' met ieder een eigen sleutel.

Binance geeft je overigens geen beschikking over je private key, maar het heeft wel een interface om te withdrawen. Ik zou zeggen not your keys, not your coins.

[ Voor 48% gewijzigd door The Redman op 12-08-2019 01:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
The Redman schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 01:22:
Ja. Er staat dan 0.5btc op het Binance-adres en 0.5btc op je Ledger-adres. Dit zijn twee aparte 'wallets' met ieder een eigen sleutel.

Binance geeft je overigens geen beschikking over je private key, maar het heeft wel een interface om te withdrawen. Ik zou zeggen not your keys, not your coins.
Klopt helemaal :)

Als toevoeging: Bitcoins staan niet ergens op behalve op de blockchain. Als je iets op de ledger zet staan ze niet op de ledger. De ledger geeft toegang tot de blockchain om een X aantal BTC te kunnen verzenden van het ene adres naar het andere adres door middel van de privatekey. Wat betreft Binance is het een i owe you. Binance heeft de controle over de adressen en privatekeys die er bij horen en het verzenden/toegang tot de balans mogelijk maken.