Toon posts:

Whatsapp bericht foetsie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• 51bert
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-11 19:13
Het volgend probleem(pje):
Ik zit in een whatsapp (wandel)groepje.
Zegt mijn wandelmaat vandaag: ik heb gisterenavond nog een appje gestuurd.
Dat appje is echter bij mij niet aangekomen.
Op zijn mobiel staan bij betreffend appje bij mijn naam 2 grijze vinkjes .... dus afgeleverd maar ik heb 'm niet gekregen. De andere wandelmaat heeft bericht wel ontvangen.
Bij wijze van test stuurt hij ter plekke weer een appje. Dit komt bij mij aan en bij hem gaat bericht via 2 grijze naar 2 blauwe vinkjes.
Het bericht van gisterenavond staat bij hem nog op grijs en komt bij mij nog steeds niet binnen.
Vreemd dat een appje zomaar ergens kan blijven hangen.
Heeft iemand herkenning?
Grt Bert

Alle reacties

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

Zolang het niet vaker voorkomt (dus af en toe checken is nu helaas nodig) zou ik er niet teveel achter zoeken. Dingen werken soms niet goed.

Het zou ook zomaar kunnen dat je telefoon aan de oude kant is en bv te weinig geheugen heeft en dat daarom op het moment van binnenkomen half vastliep en dat daardoor het bericht niet is geregistreerd op je toestel. Misschien is het een combinatie van een oude OS versie die niet helemaal lekker meer werkt met Whatsapp (waardoor hetzelfde gebeurd).
Dus we missen wel een beetje essentiële informatie:
- welk toestel
- welke android versie
- whatsapp up to date
- ...? (bedenk zelf ook wat er eventueel anders kan zijn dan voorheen waardoor dit is gebeurd)

Zou je deze informatie kunnen toevoegen?

Strava

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:09
Dat is inderdaad wel bijzonder, ook al eens je whatsapp helemaal echt afgesloten en opnieuw gestart. Of je toestel eens uit / aan gedaan?

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

Af en toe opnieuw opstarten is helaas bij veel toestellen regelmatig nodig.. ik heb dit "zelfs" bij mijn S8. Als ik die 2 weken niet opnieuw is opgestart blijven apps afsluiten op de achtergrond (alsof het nodig is om geheugen vrij te maken, terwijl via recent apps niks of vrijwel niks draait). Je merkt dit bv bij een podcast app die elke 5 minuten stopt, of een spel wat normaal gewoon gelijk opent (verder gaat) nadat je even wat anders hebt gedaan, dan telkens is afgesloten en helemaal opnieuw moet opstarten.
Start je de telefoon opnieuw op, dan werkt alles weer stabiel en blijft alles gewoon draaien.

Strava

• 51bert
Dank voor jullie reactie.
Het is niet "rampzalig" om een appje te missen maar de vraag is meer vanuit nieuwsgierigheid gesteld en van de antwoorden word je meestal weer wat wijzer 😉.
@prulleman:
Het betreft (toevallig) ook een S8, paar weken geleden 2de hands gekocht en helemaal vers ingericht .... dus aan versie, geheugen etc kan het probleem(pje) niet liggen.
De tip om het toestel met enige regelmaat opnieuw op te starten neem ik sowieso mee 👍.

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Een kleine correctie: Een bericht met 2 grijze vinkjes is wel aangekomen, maar niet gelezen. 2 blauwe vinkjes betekend dat het bericht is gelezen door de ontvanger.

Weet je zeker dat je wandelmaat jouw correcte nummer heeft? Heb je wellicht je nummer gewisseld zonder je nieuwe nummer aan Whatsapp toe te voegen, waardoor de ander nog naar je oude nummer stuurt?

• 51bert
@stoelpoot.
De functie van grijze en blauwe vinkjes zijn mij bekend.
Dit was onderdeel van een chat over en weer op dezelfde dag waarbij één berichtje zgn wel is afgeleverd (grijze vinkjes) maar bij mij niet is aangekomen. Het daarna gestuurde berichtje is wel aangekomen.
Zoals gezegd "geen ramp" maar .... we willen het zo graag begrijpen ;)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
51bert schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 23:02:

Bij wijze van test stuurt hij ter plekke weer een appje. Dit komt bij mij aan en bij hem gaat bericht via 2 grijze naar 2 blauwe vinkjes.
Het bericht van gisterenavond staat bij hem nog op grijs en komt bij mij nog steeds niet binnen.
Stoelpoot schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:37:
Een kleine correctie: Een bericht met 2 grijze vinkjes is wel aangekomen, maar niet gelezen. 2 blauwe vinkjes betekend dat het bericht is gelezen door de ontvanger.

Weet je zeker dat je wandelmaat jouw correcte nummer heeft? Heb je wellicht je nummer gewisseld zonder je nieuwe nummer aan Whatsapp toe te voegen, waardoor de ander nog naar je oude nummer stuurt?
Nummer lijkt correct, nieuw bericht komt wel aan, oude bericht nog steeds niet

TS : misschien als je via een desktop / webclient een keer inlogt ?

• 51bert
@freshmaker.
Bij webversie staat ie ook niet.
Ik denk dat het appje op weg naar mij ergens in de buitengebieden rechtsaf is geslagen ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee