Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil wat casual gamen. Speel maar af en toe wat uurtjes en dan games als CS Go, World of Warcraft en League of Legends. Kan zijn dat ik Quake Champions will gaan spelen.
Ik wil net wat meer uitgeven dan een Ryzen 5 2400G met het idee dat ik dan ook wat betere FPS zal halen en de build wat meer toekomstgericht is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400€ vind ik voldoende aangezien ik niet veel ga gamen. Dat ik misschien inlever op beeldkwaliteit vind ik geen probleem.
Wat verwacht je van ons?
Advies of dit een goed build is en tips wat ik nog kan verbeteren.
Build
De Ryzen en RX570 haal ik mogelijk via V&A om zo nog wat kosten (40€) te drukken. Ik heb bewust voor 1x8GB gekozen zodat ik in de toekomst nog 1x8 toe kan voegen. Volgens mij heeft een Ryzen zonder APU niet per se dual channel geheugen nodig. Ben voor een B450 bord gegaan vanwege toekomstige upgrade mogelijkheden. Verwachten jullie dat een Ryzen 1600 zonder bios flash op het mobo draait? Op de AsRock website staat bij Bios version: All. Lijkt mij dus prima?
Het exacte geheugen type (code) staat niet op de QVL. Neem ik daar een risico?
Ik wil wat casual gamen. Speel maar af en toe wat uurtjes en dan games als CS Go, World of Warcraft en League of Legends. Kan zijn dat ik Quake Champions will gaan spelen.
Ik wil net wat meer uitgeven dan een Ryzen 5 2400G met het idee dat ik dan ook wat betere FPS zal halen en de build wat meer toekomstgericht is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400€ vind ik voldoende aangezien ik niet veel ga gamen. Dat ik misschien inlever op beeldkwaliteit vind ik geen probleem.
Wat verwacht je van ons?
Advies of dit een goed build is en tips wat ik nog kan verbeteren.
Build
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D30AESBK | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 42,- | € 42,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 448,74 | ||
De Ryzen en RX570 haal ik mogelijk via V&A om zo nog wat kosten (40€) te drukken. Ik heb bewust voor 1x8GB gekozen zodat ik in de toekomst nog 1x8 toe kan voegen. Volgens mij heeft een Ryzen zonder APU niet per se dual channel geheugen nodig. Ben voor een B450 bord gegaan vanwege toekomstige upgrade mogelijkheden. Verwachten jullie dat een Ryzen 1600 zonder bios flash op het mobo draait? Op de AsRock website staat bij Bios version: All. Lijkt mij dus prima?
Het exacte geheugen type (code) staat niet op de QVL. Neem ik daar een risico?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2019 22:48 ]