Vraag

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Ik zoek een?
Een goedkope tablet voor 2 meiden van nog geen 10 om filmpjes en netflix op te kijken. (2 tablets dus)
Formaat doet er niet zo toe.

Wat is je budget?
Zo laag mogelijk, rond de 100 euro per stuk (flexibel).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Youtube, Netflix, misschien lichte spelletjes.

Wat heb je zelf al gevonden?
Van alles gezien, maar lees zoveel gemixte verhalen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heb zelf een aantal Android-tablets gehad, zoek dus ook Android tablets. Ben in het bezit van een Samsung Galaxy Tab A, maar dat is voor die meiden te luxe. Wil expliciet geen Apple (heb er helemaal niks mee).
Kon op marktplaats niks vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?

I'm not weird, I'm a limited edition

Alle reacties

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29
De beste investering is waarschijnlijk om toch nog een Galaxy Tab A (of eender ander volwaardige tablet) aan te schaffen. Zie ook reviews: Tablets van rond de 200 euro - Een prijsklasse met duivelse keuzes .

Je hebt al een prima tablet die ze kunnen gebruiken en voor minder dan de beoogde totaalkosten koop je er nog een bij. (Overigens zou ik dan overwegen om de versie met 3GB RAM / 64GB opslag aanschaffen voor ca 75 euro meer.)

De echt goedkope tablets staat over het algemeen bekend om het feit dat ze niet aan de verwachtingen voldoen en dat er alsnog een duurdere wordt aangeschaft.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@TheGhost ik heb de goedkope "kids" tablets gehad(te underpowered) tot en met samsungs (deze bevatten bloatware) LENOVO Tab E10 - 2GB/16 GB - Zwart deze gebruik ik zelf al een jaar.. en geen klachten. (accu doet het erg lang als je de helderheid laag zet)

En is op zich een goeie / goedkope in budget,

ps zie Travel router / hotspot / repeater voordeel is dat je thuis de kids het internet gebruik op een apart wifi netwerk kan zetten .. en met een timer plug wifi aan/uit zet zodat ze niet 24/7 op netflix/youtube zitten..

en natuurlijk op reis niet teveel geld kwijt bent voor wifi :)

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 11-08-2019 22:33 ]

Tja vanalles

• TheGhost
@Rukapul De kinderen kunnen nogal lomp zijn met spullen, dus ik was niet van plan om meteen een 200+ euro aan een tablet uit te geven en aangezien ik er 2 moet hebben, zou dat 400+ euro worden, dat is me wat te veel.

@vso Dat goedkope tablets underpowered kunnen zijn was ik me van bewust, daarom is het budget flexibel, en daarom ook de vraag hier. Ik zal eens naar die Lenovo gaan kijken! thnx!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
TheGhost schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:17:
Wil expliciet geen Apple (heb er helemaal niks mee).
grappig dat jij zo'n sterke mening hebt over iets wat een ander gebruikt (ok, jij betaalt het, maar toch...). Ik heb bijvoorbeeld niks met Enzo Knol, maar mijn kids mogen er echt wel naar kijken.

Ik zou je bijvoorbeeld een iPad Air aanraden. Iets duurder dan dan 100 euro per stuk, maar ideaal voor de kids.

Ook een optie is om een Samsung Galaxy A of J smartphone te kopen. Deze hebben een redelijk groot scherm, en zijn uitermate geschikt voor de dingen die jij beschrijft.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

107mb schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:02:
[...]

grappig dat jij zo'n sterke mening hebt over iets wat een ander gebruikt (ok, jij betaalt het, maar toch...). Ik heb bijvoorbeeld niks met Enzo Knol, maar mijn kids mogen er echt wel naar kijken.

Ik zou je bijvoorbeeld een iPad Air aanraden. Iets duurder dan dan 100 euro per stuk, maar ideaal voor de kids.
Grappig dat je een product adviseert die "duurder" is maar onderbouwing is ver te zoeken .. zeker om dat de kleur mooi is ofzo >:) >:) :+ * vso zegt dit met sarcasme en de hoop dat het punt duidelijk is.. zeker omdat je wel een voorbeeld geeft betreft gebruik ..

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 15-08-2019 22:13 ]

Tja vanalles

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45

Just_I

What did you just say?

Wij hebben voor onze dochter (3) een Samsung Tab A (2016) gehaald destijds met een cover, zoiets als dit.

De tablet kan ik je niet aanraden; tablet is traag, lage android versie waardoor er in Kidsmode geen Youtube app beschikbaar was (inmiddels Youtube Kids).
Zo’n hoes kan ik je wel aanbevelen; makkelijk te handelen, ding is vaak zat gevallen maar de tablet blijft heel.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29
Just_I schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:20:
Wij hebben voor onze dochter (3) een Samsung Tab A (2016) gehaald destijds met een cover, zoiets als dit.

De tablet kan ik je niet aanraden; tablet is traag, lage android versie waardoor er in Kidsmode geen Youtube app beschikbaar was (inmiddels Youtube Kids).
Weet je zeker dat je het over de Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) hebt?

Dat ding heb ik hier namelijk ook liggen en wordt dagelijks gebruikt. Draait Android 8.1.0. Is snel genoeg om alle gewenste apps en spellen te draaien. YouTube kids draait er ook op (maar niet in het kinderaccount bizar genoeg).

Lijkt meer alsof je het hebt over iets als een Samsung Galaxy Tab 4 uit jaar kruik met Android 5. Die heb ik nog in gebruik als offline Netflix apparaat voor in de auto.

Kortom niks mis met de Samsung Galaxy serie (bv recente 2018, 2019 modellen). Dat gezegd hebbende vind ik de iPad in bepaalde opzichten wel het beste afgaande op de ervaringen met onze iPad Air 2.
Zo’n hoes kan ik je wel aanbevelen; makkelijk te handelen, ding is vaak zat gevallen maar de tablet blijft heel.
Zo'n lompe hoes heb ik eenmaal gehad maar weggegood. Bookcovers bevallen beter (4 tablets tot op heden), ook met kinderen.

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:17
Zat min of meer in hetzelfde schuitje. We hebben toen voor de oudste een Lenovo 10 nogwat gekocht (150 EUR zo'n beetje). Prima ding, hoor dochter niet klagen. De jongste loopt rond met een Amazon fire tablet van 8 inch. 6 tientjes (warehouse deal) plus een hoes van AliExpress. Zou ik er zelf gelukkig van worden? Misschien. Loop echt wel tegen dingen aan. Maar voor dit geld en voor wat zij er mee doet (YouTube en Netflix 90% van de tijd) dikke prima. En als 'ie van de bank af dondert en kapot gaat, who cares voor dat bedrag. Succes met je keuze.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45

Just_I

What did you just say?

Rukapul schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:40:
[...]

Weet je zeker dat je het over de Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) hebt?

Dat ding heb ik hier namelijk ook liggen en wordt dagelijks gebruikt. Draait Android 8.1.0. Is snel genoeg om alle gewenste apps en spellen te draaien. YouTube kids draait er ook op (maar niet in het kinderaccount bizar genoeg).

Lijkt meer alsof je het hebt over iets als een Samsung Galaxy Tab 4 uit jaar kruik met Android 5. Die heb ik nog in gebruik als offline Netflix apparaat voor in de auto.
Nee, het was een Samsung Galaxy Tab A - 7 inch, hier staat Android 5.1.1 op.
Zo'n lompe hoes heb ik eenmaal gehad maar weggegood. Bookcovers bevallen beter (4 tablets tot op heden), ook met kinderen.
Zoals ik reeds vermelde, mijn dochter is drie. Zo’n lompe hoes is dus ideaal voor lomp gebruik.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• TheGhost
107mb schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:02:
[...]

Ook een optie is om een Samsung Galaxy A of J smartphone te kopen. Deze hebben een redelijk groot scherm, en zijn uitermate geschikt voor de dingen die jij beschrijft.
Die mening is gebaseerd op ervaring met Apple producten, ik vind t gewoon niks, dus kijk ik naar een Android product. Ieder z'n voorkeur natuurlijk, die van mij is duidelijk lijkt me...

Pagina: 1