De basis van mijn systeem stamt uit ca 2011. Toen was ik nog erg goed thuis in wat er allemaal aan onderdelen te krijgen is. Nu, met een gezin, heb ik andere prio's, maar wordt het wel hoog tijd voor een upgrade. 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat digitale beeldbewerking (Photoshop en Corel Painter), games (nu Cities: Skylines, Euro Truck Sim 2, Subnautica, Pro Cycling Manager 2019) en wat huis tuin en keuken werk. Ik game nu op 1080 en wil graag naar 1440. Ik wil in de toekomst lekker kunnen blijven gamen op die resolutie, al hoef ik de topgames niet op ultra instellingen te spelen. Kan ik mijn huidige games wel op de hoogste instellingen spelen? Dat laatste hoop ik wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute max in gedachte, maar rond de 1000 EUR vind ik een mooie grens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem:
Hier zit nog een Radeon R9 280 in die ik later heb toegevoegd.
Kast en evt voeding ben ik tevreden over en wil ik houden.
Muis, toetsenbord, headset, en andere randapparatuur gaat ook mee.
Windows 10 heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit samen gesteld met bovenstaande in gedachte:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd AMD CPU's gehad, zeker met deze generatie Ryzen heeft dat de voorkeur.
Bij GPU's heb ik de afgelopen 20 jaar (yikes!) vooral goede ervaringen met nVidia gehad, en minder met AMD. Al is de laatste ervaring met mijn R9 280 wel een goede.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stillere opties zijn altijd fijn, maar verder niets bijzonder.
Ga je overklokken?
Vroeger veel mee bezig geweest, maar voorlopig geen zin/tijd om daarmee aan de slag te gaan.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van het lijstje onderdelen wat ik in gedachte heb, icm het doelgebruik? Zie ik dingen over het hoofd, zijn er betere alternatieven, maak ik de juiste combinaties? Zouden jullie de voeding houden of toch een nieuwe kopen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat digitale beeldbewerking (Photoshop en Corel Painter), games (nu Cities: Skylines, Euro Truck Sim 2, Subnautica, Pro Cycling Manager 2019) en wat huis tuin en keuken werk. Ik game nu op 1080 en wil graag naar 1440. Ik wil in de toekomst lekker kunnen blijven gamen op die resolutie, al hoef ik de topgames niet op ultra instellingen te spelen. Kan ik mijn huidige games wel op de hoogste instellingen spelen? Dat laatste hoop ik wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute max in gedachte, maar rond de 1000 EUR vind ik een mooie grens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Phenom II X6 1055T Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock 890GX Extreme3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II 520W | € 87,83 | € 87,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 137,78 | ||
Hier zit nog een Radeon R9 280 in die ik later heb toegevoegd.
Kast en evt voeding ben ik tevreden over en wil ik houden.
Muis, toetsenbord, headset, en andere randapparatuur gaat ook mee.
Windows 10 heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit samen gesteld met bovenstaande in gedachte:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 205,- | € 205,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6 | € 417,50 | € 417,50 |
| 1 | Monitoren | BenQ PD2500Q Grijs, Zwart | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 86,33 | € 86,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.063,82 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd AMD CPU's gehad, zeker met deze generatie Ryzen heeft dat de voorkeur.
Bij GPU's heb ik de afgelopen 20 jaar (yikes!) vooral goede ervaringen met nVidia gehad, en minder met AMD. Al is de laatste ervaring met mijn R9 280 wel een goede.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stillere opties zijn altijd fijn, maar verder niets bijzonder.
Ga je overklokken?
Vroeger veel mee bezig geweest, maar voorlopig geen zin/tijd om daarmee aan de slag te gaan.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van het lijstje onderdelen wat ik in gedachte heb, icm het doelgebruik? Zie ik dingen over het hoofd, zijn er betere alternatieven, maak ik de juiste combinaties? Zouden jullie de voeding houden of toch een nieuwe kopen?