Toon posts:

Geen beeld meer en videokaart maakt veel lawaai

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JDMickey
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-02 00:45
Mijn vraag
Hallo,
Ik was vandaag aan het gamen en opeens werden al me 3 beeldschermen zwart dus ik restarten mijn pc. Na het restarten van mijn pc had ik nog steeds geen beeld. Mijn videokaart maakt ook super veel lawaai. Ik heb de videokaart nog maar 3 maanden dus garantie heb ik nog. Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen anders moet ik hem gaan retourneren.
Alvast erg bedankt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de kaart al uit me pc gehaalt en er opnieuw ingedaan maar dit hielp niet.

Alle reacties

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-03 20:31
wat is de andere hardware van je pc?
dus voeding,moederbord, cpu RAM ect

heb je ook een speaker of een schermpje op je moederbord zitten?
met een speakertje kan die misschien een foutcode laten horen, met een LCDtje kan je een code aflezen.

• JDMickey
Bedankt voor je antwoord @jeppekroezen .
wenslijst: I7 9700K 2060 dit zijn al mij specs.
Ik heb geen speaker en schermpje om me moederbord zitten.

• jeppekroezen
heb je toevallig een andere GPU of voeding ergens liggen?

je GPU kan gewoon kapot zijn. maar je voeding kan ook gaar zijn.

• JDMickey
@jeppekroezen helaas heb ik er niet eentje ergens liggen.

• jeppekroezen
haal je videokaart er eens uit en sluit 1 beeldscherm aan op je moederbord. Je CPU heeft onboard graphics.
die zou gewoon beeld moeten geven als je videokaart stuk is.

• JDMickey
@jeppekroezen ik ga het gelijk proberen

• jeppekroezen
@JDMickey laat even weten wat hij doet

• JDMickey
@jeppekroezen ik krijg geen beeld als de videokaart er uit is en mijn monitor via displayport is aangesloten op me moederbord.

• jeppekroezen
wat je nog kan proberen is het CMOS batterijtje eruit halen en dan weer erindoen ( stroomkabel uit de voeding) en dan weer proberen.
als je hierna geen beeld krijgt vermoed ik toch je voeding of moederbord kapot.

wat doet de computer verder? gaan de fans wel aan?

[Voor 11% gewijzigd door jeppekroezen op 11-08-2019 21:36]

• JDMickey
@jeppekroezen de fans gaan aan de lichtjes gaan branden alleen de videokaart maakt super veel lawaai en er komt geen beeld.

• jeppekroezen
je videokaart heb je er nog niet weer inzet neem ik aan? die moet er uit.

Op je moederbord zitten als het goed is kleine ledjes die laten zien hoever je computer is met het nakijken van het systeem tijdens het starten. kan je die volgen en kijken of die ergens blijft staan?

verder probeer bovenstaande eens. en anders de hele pc even stroomloos voor een minuut. daarna weer proberen.

ik vermoed toch sterk dat je voeding of moederbord kapot is.

• JDMickey
@jeppekroezen als ik mijn pc aandoe zie ik 3 roden lichtjes meteen aangaan en aanblijven. verder zie ik geen andere ledjes die knipperen of aanstaan. 2 ledjes zitten recht boven iedere ram stick en de andere zit boven de 24 atx power connector.

• jeppekroezen
staat er ook een tekst bij die ledjes?
bios_led.
Ram_led

ect?

• jeppekroezen
Naast je 24 pins aansluiting.
Staat er Ez debug led. welke daarvan branden? vanaf de 24pin connector noemen we ze 1.2.3 4

• JDMickey
@jeppekroezen er staat geen tekst bij de 2 ledjes boven de ramsticks. het 4e lampje vanaf de 24 pin brand. Hier staat bij CPU.

• jeppekroezen
volgens je handleiding betekend dat:

Indicates CPU is not detected or fail.
misschien je cpu kapot? heb je hem ooit overgeclocked?

• JDMickey
@jeppekroezen ik heb alleen in de bios game modus aan gezet ik weet niet of dit overclocken is maar voorderest heb ik niks in de bios aangepast.

• jeppekroezen
ik vermoed nu je moederbord of je CPU die kapot is.

ga even met je pc naar een computerwinkel daar hebben ze vast wel een andere cpu liggen waarmee ze het een en ander kunnen testen

[Voor 56% gewijzigd door jeppekroezen op 11-08-2019 22:33]

• JDMickey
@jeppekroezen ik weet alleen niet wat ik nu moet doen want ik heb mijn pc moet weer werken voor zaterdag en ik weet niet wat ik moet retourneren.

• JDMickey
@jeppekroezen ik vraag me dan nog steeds af waarom me videokaart dan zoveel lawaai maakt.

• jeppekroezen
wat voor een lawaai maakt hij?
alsof een fan ergens tegenaantikt?

• JDMickey
@jeppekroezen alsof de fans op max rpm staan

• jeppekroezen
als je computer opstart kan het inderdaad voorkomen dat alle fans op 100% gaan draaien. normaal is dit maar 1 seconde voordat ze weer inkakken kwa snelheid. maar als je inderdaad dit probleem hebt kan hij daarop blijven haken. en kan de GPU op 100% blijven steken

• JDMickey
@jeppekroezen de gpu gaat nooit meteen aan die gaat pas aan als de videokaart warm wordt.

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Je had de cmos gereset? Je antwoord was niet echt duidelijk daarop namelijk.

• JDMickey
@Plugin dankjewel voor je antwoord. Ik en @jeppekroezen hebben verder gechat via whatsapp. Ik heb de cmos gereset alleen dit heeft niet geholpen. We zijn erachter gekomen dat waarschijnlijk de proccesor of moederbord kapot is.

• jeppekroezen
Wat hij geprobeerd heeft.

Cmos reset.
Ram modules eruit per 1 stick in alle sloten geprobeert.
Probleem blijft.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee