Toon posts:

2dehands.be account gehackt

Pagina: 1
Acties:
  • 3.643 views

Vraag

• KimVogels
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-01 19:34
Dag iedereen,

Ik zit met een erg vervelend probleem. Ik heb vandaag een mail ontvangen dat er vanuit Rotterdam met een Samsung SM-G390F is ingelogd op mijn 2dehands.be account.

Inloggen lukt inmiddels niet meer want mijn mailadres is ook veranderd.

Nu was ik op zoek naar mijn profiel en via enkele trefwoorden kwam ik er al snel op. Nu heeft de hacker in kwestie een graafmachine aangeboden voor een paar duizend euro én er is al een bod op gedaan.

De support van 2dehands.be (dat nu ook eigendom is van Marktplaats.nl) is niet veel en de telefoonnummer die er bij staat doet ook niet veel.

Is er iemand dat mij in contact kan brengen met een medewerker van Marktplaats.nl om dit euvel op te lossen?

Ik snap uberhaut niet hoe men kan inloggen op mijn account... Enkele weken terug wachtwoord nog veranderd naar 12 characters. Hoofdletters, symbolen...

Ik zal een kratje koud zetten voor wie mij kan helpen.

Aangifte bij de politie is ook gedaan, maar gaat niet veel kunnen doen denk ik.

Alvast bedankt

Alle reacties

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:14
Begin te bieden op die kraan, en probeer eerst wat te chatten. Mogelijk probeer je dat te gaan bekijken, en zo sta je bij hem (niet alleen gaan).

• KimVogels
Tommie12 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:04:
Begin te bieden op die kraan, en probeer eerst wat te chatten. Mogelijk probeer je dat te gaan bekijken, en zo sta je bij hem (niet alleen gaan).
Dat zei een vriend van me net ook, om die wat uit de tent te lokken. Maar dat lijkt me wat gevaarlijk, want je weet niet waar je aan begint.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:02
Goed dat je aangifte hebt gedaan. Ik zou, zoals @Tommie12 al voorstelde, ook een bod doen en proberen te chatten.

Zorg dat je een afspraak maakt, waarbij je niet op komt dagen. Zo kunnen er in ieder geval geen andere mensen worden opgelicht. In de tussentijd neem je contact op met de klantenservice van Marktplaats.

Verder zou ik al je wachtwoorden veranderen, mocht je dat niet al hebben gedaan, en op elk account 2FA activeren.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-03 19:05

Tens

fits the description

KimVogels schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:01:
Ik heb vandaag een mail ontvangen

De support is niet veel en de telefoonnummer die er bij staat doet ook niet veel.
Je weet dat het zondag is?
Ik snap uberhaut niet hoe men kan inloggen op mijn account... Enkele weken terug wachtwoord nog veranderd naar 12 characters. Hoofdletters, symbolen...
Dat is inderdaad opmerkelijk, waarom zou iemand jouw account hacken om er iets op aan te bieden, een nieuw fake account is toch ook zo gemaakt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• KimVogels
oohh schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:26:
In de tussentijd neem je contact op met de klantenservice van Marktplaats.
Heb ik gedaan. Mail gestuurd, op Messenger een bericht gestuurd... Meer kan ik nu helaas niet doen.
oohh schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:26:
Verder zou ik al je wachtwoorden veranderen, mocht je dat niet al hebben gedaan, en op elk account 2FA activeren.
Ben ik nu mee bezig. Dat is iets wat ik op regelmatige basis doe. Op haveibeenpwned staat mijn mailadres er al niet in.

Weet ook niet hoe dit allemaal kan gebeuren. Op mijn iPhone en mijn pc doe ik al geen gekke dingen. Ik installeer geen troep enzo. Pc is eigenlijk nog vers van een herinstallatie van 2 maand terug.

Intussen zijn er meerdere biedingen op het artikel zag ik net en er is er een artikel bijgekomen. Een beton mixer.

• KimVogels
I know.. Ik heb van 2dehands.be een automatisch bericht ontvangen dat ze me spoedig weer zullen contacteren, zelfs in het weekend staat er bij. Zal wel te mooi zijn denk ik.

• Tens

Tens

fits the description

KimVogels schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:45:
Intussen zijn er meerdere biedingen op het artikel zag ik net en er is er een artikel bijgekomen. Een beton mixer.
de enige betonmixer die vandaag op 2ehands er bij is gekomen is voor zover ik kan zien van een bedrijf :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 15:26
heb je een link?

• Tens

Tens

fits the description

https://www.2dehands.be/q/betonmixer/#Language:fr-BE,nl-BE|sortBy:SORT_INDEX|sortOrder:DECREASING|searchInTitleAndDescription:false

• KimVogels
Tens schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:50:
de enige betonmixer die vandaag op 2ehands er bij is gekomen is voor zover ik kan zien van een bedrijf :?
De betonmixer is verdwenen en is nu een voermengwagen geworden.

https://www.2dehands.be/a/zakelijke-goederen/landbouw-werktuigen/m1444453926-bvl-v-mix-242sb-voermengwagen.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

• Tens

Tens

fits the description

hm, die staan op 11 augustus '18 op jouw verzamellijst en op de advertentiepagina op 11 augustus '19....

https://www.2dehands.be/u...307/#Language:fr-BE,nl-BE|sortBy:SORT_INDEX|sortOrder:DECREASING

en als ik op Hitachi Zaxis 30 zoek weer op 11 augustus '18

lijkt erg op een database hick up.

[Voor 3% gewijzigd door Tens op 11-08-2019 20:06]

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
*nevermind*

[Voor 84% gewijzigd door M!chel op 11-08-2019 20:12]

• KimVogels
Een medewerker van Marktplaats stuurt me net via Messenger dit: "Hi Kim! Voor dit probleem kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van 2dehande.be, ik hier namelijk geen actie tegen ondernemen, omdat dit een andere website is! - Jos van Marktplaats"

2dehands.be is sinds enkele maanden in handen van Marktplaats. Als je op de contactpagina van 2dehands.be gaat kijken, staat er Marktplaats BV....
https://help.2dehands.be/HelpContact?bctitle=Contact

• Tens

Tens

fits the description

KimVogels schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:09:
Een medewerker van Marktplaats stuurt me net via Messenger dit: "Hi Kim! Voor dit probleem kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van 2dehande.be, ik hier namelijk geen actie tegen ondernemen, omdat dit een andere website is! - Jos van Marktplaats"

2dehands.be is sinds enkele maanden in handen van Marktplaats. Als je op de contactpagina van 2dehands.be gaat kijken, staat er Marktplaats BV....
https://help.2dehands.be/HelpContact?bctitle=Contact
Dat zegt niet veel natuurlijk, een helpdeskmedewerker van de website marktplaats heeft niet zomaar toegang tot de database of website van 2ehands.

• KimVogels
Tens schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:12:
Dat zegt niet veel natuurlijk, een helpdeskmedewerker van de website marktplaats heeft niet zomaar toegang tot de database of website van 2ehands.
Klopt, dat heeft Jos van Marktplaats me net ook vermeld.

Een vriend van me heeft net een bericht gestuurd omdat hij "interesse" heeft in de voerbak.

kreeg meteen reactie:

U mag het gauw komen bezichtigen en ophalen.
Alleen is de reden van de verkoop dat ik namelijk verhuisd ben naar Groningen (Nederland) en geen werkzaamheden meer heb.
U kunt het daar komen ophalen of kan eventueel geleverd. Alleen zijn de transportkosten wel voor de koper. Kan u me eventueel bellen op 0031 6 ** *** ***

Met vriendelijke groeten

Als ik ga Googelen naar de telefoonnummer heb ik geen hits..

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:02
KimVogels schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:24:
[...]
Als ik ga Googelen naar de telefoonnummer heb ik geen hits..
Gaat waarschijnlijk gewoon om een prepaid kaartje dat alleen voor dit doel is aangeschaft.

Het hele verhaal doet mij overigens hier aan denken: Onvoorwaardelijke gevangenisstraffen en taakstraffen in zaak Marktplaats fraude. Deze figuren komen ook uit de omgeving Groningen en het gaat om soortgelijke goederen.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
oohh schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:11:
[...]
Deze figuren komen ook uit de omgeving Groningen en het gaat om soortgelijke goederen.
Vaak zogenaamd in het puntje van Groningen of Limburg of Zeeland om de kans te verkleinen dat iemand langskomt om de spullen op te halen. Men "stuurt" het dan wel op, als er vooraf betaald wordt ;)

@KimVogels Op de website staat dat je dit formulier moet invullen: https://help.2dehands.be/HelpContact?bctitle=Contact

Als je dat gedaan hebt met de juiste categorisatie, dan verwacht ik dat men vrij snel zal reageren.

Door fouten te maken, verdien je geld.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Tens schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:42:

[...]

Dat is inderdaad opmerkelijk, waarom zou iemand jouw account hacken om er iets op aan te bieden, een nieuw fake account is toch ook zo gemaakt?
Vertrouw jij eerder een account dat net is aangemaakt, of een account dat al jaren bestaat?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:18
Je moet in contact zien te komen met de klantenservice van 2dehands.be om je account weer te herstellen.
Degene die de graafmachine te koop heeft zul je waarschijnlijk niet even bij langs kunnen gaan, dat is gewoon een oplichter die hoopt dat mensen even duizenden euro's van te voren gaan overmaken.
Het adres wat je zult krijgen is hoogstwaarschijnlijk van iemand anders / een betrouwbaar ogend bedrijf wat hier niks mee te maken heeft.

Hoe ze je wachtwoord geraden hebben zul je wel aan degene moeten vragen die je account over genomen heeft.
Gebruik je dat wachtwoord ook op andere websites? Geen spyware, keyloggers op je PC? Makkelijk te raden herstelvragen? etc.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Tens

Tens

fits the description

timovd schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:03:
[...]

Vertrouw jij eerder een account dat net is aangemaakt, of een account dat al jaren bestaat?
Twijfels twijfels:
een account wat in 10 jaar alleen 4 it-dingen verkocht heeft en nu plotseling zwaar grondverzetspul. Moet wel legit zijn..........

anyways, de Hitachi advertentie en het account van kim vogels zijn verdwenen of onder embargo gezet

[Voor 12% gewijzigd door Tens op 12-08-2019 08:46]

• KimVogels
TRON schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:58:
Op de website staat dat je dit formulier moet invullen: https://help.2dehands.be/HelpContact?bctitle=Contact

Als je dat gedaan hebt met de juiste categorisatie, dan verwacht ik dat men vrij snel zal reageren.
Heb ik ingevuld, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen.

• KimVogels
JohanNL schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:25:
Gebruik je dat wachtwoord ook op andere websites? Geen spyware, keyloggers op je PC? Makkelijk te raden herstelvragen? etc.
Spyware en dergelijke lijkt me onmogelijk. Pc is tijdje terug opnieuw geïnstalleerd en op Steam & Office na, is er niet veel geïnstalleerd.

• KimVogels
Tens schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:40:
anyways, de Hitachi advertentie en het account van kim vogels zijn verdwenen of onder embargo gezet
Ik zag het net dat inderdaad het account weg is. Support van 2dehands.be heeft nog steeds niets laten weten.

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:55
oohh schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:11:
[...]

Gaat waarschijnlijk gewoon om een prepaid kaartje dat alleen voor dit doel is aangeschaft.

Het hele verhaal doet mij overigens hier aan denken: Onvoorwaardelijke gevangenisstraffen en taakstraffen in zaak Marktplaats fraude. Deze figuren komen ook uit de omgeving Groningen en het gaat om soortgelijke goederen.
Interessant. Misschien is het een idee dat @KimVogels de Belgische Politie op deze jurisprudentie wijst? Mogelijk kunnen ze dan de Nederlandse Politie contacteren. Hogere kans dat het dan wel wordt opgepakt (binnen een al dan niet groter onderzoek).

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:18
KimVogels schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:05:
[...]

Spyware en dergelijke lijkt me onmogelijk. Pc is tijdje terug opnieuw geïnstalleerd en op Steam & Office na, is er niet veel geïnstalleerd.
Ok, maar hoe zit het met hergebruik van wachtwoorden?
Het wachtwoord inclusief andere details zoals emailadres en gebruikersnaam die je hebt gebruikt op een andere website, deze informatie kan openbaar gemaakt zijn door hackers of deze worden verkocht aan anderen.
Op deze manier zouden ze dan je wachtwoord hebben kunnen raden, zie https://haveibeenpwned.com/
Ik zou ook andere accounts van andere websites/diensten controleren op misbruik die dat wachtwoord gebruiken.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• KimVogels
JohanNL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:58:
Ok, maar hoe zit het met hergebruik van wachtwoorden?
Het wachtwoord inclusief andere details zoals emailadres en gebruikersnaam die je hebt gebruikt op een andere website, deze informatie kan openbaar gemaakt zijn door hackers of deze worden verkocht aan anderen.
Op deze manier zouden ze dan je wachtwoord hebben kunnen raden, zie https://haveibeenpwned.com/
Ik zou ook andere accounts van andere websites/diensten controleren op misbruik die dat wachtwoord gebruiken.
Op haveibeenpwned staat mijn mailadres er niet in. "Good news — no pwnage found!"

Al mijn wachtwoorden zijn inmiddels veranderd.

En tot op heden nog niets van de support gehoord van 2dehands...

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
TRON schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:58:
[...]

Vaak zogenaamd in het puntje van Groningen of Limburg of Zeeland om de kans te verkleinen dat iemand langskomt om de spullen op te halen. Men "stuurt" het dan wel op, als er vooraf betaald wordt ;)
Helemaal zuur als je dan ook nog eens zelf de verzendkosten hebt moeten betalen om die graafmachine per post te versturen.

• Tens

Tens

fits the description

KimVogels schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:11:
[...]

Op haveibeenpwned staat mijn mailadres er niet in. "Good news — no pwnage found!"

Al mijn wachtwoorden zijn inmiddels veranderd.

En tot op heden nog niets van de support gehoord van 2dehands...
nog nieuws?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:40
KimVogels schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:06:
[...]

Ik zag het net dat inderdaad het account weg is. Support van 2dehands.be heeft nog steeds niets laten weten.
Je hebt toch toevallig nooit op een mail afkomstig van 2dehands.be ingegaan iets rond 2F-verificatie ?
Die zat al een tijdje in m'n box en ben hem eens gaan ontleden en het is een fishing ! Zeer goed gedaan.
De titel is : "Is uw 2F-verificatie al in orde?"

Er staat een mooie knop "Naar 2ehands.be" maar de eigenlijk link is die uitgevoerd gaat worden is : https://2dehands.ibanverficatie.be

Lees 'em maar eens goed, het is verdacht dat er VERFICATIE.BE staat ipv VERIFICATIE.BE

Even op DNS.BE opgezocht en idd ... recentelijk is dit domein op hold gezet wegen frauduleuze praktijken !!

Als je de link zou volgen ga je denkelijk naar mooie "copy" van de 2dehands-login en ben je eraan voor de moeite ;-)

• KimVogels
Helaas.. Doordat 2dehands het profiel heeft geblokkeerd, kon ik de politie gisteren niets laten zien.
Politie gaat nu een vordering doen bij 2dehands.be.
Enkel de mails die ik ontving dat iemand is ingelogd vanuit Rotterdam, heb ik overhandigd.

Een vriend van me had een bod gedaan op een zoekertje. Dat chatgesprek tussen de verkoper en geïnteresseerde is ook bij de politie.

Ik heb intussen ook al enkele mails verstuurd naar 2dehands, maar de support wil mij niets lossen over mijn profiel en houdt de lippen dicht.

• KimVogels
jvanhambelgium schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:16:
Je hebt toch toevallig nooit op een mail afkomstig van 2dehands.be ingegaan iets rond 2F-verificatie ?
Nee, zo een mail heb ik nooit ontvangen.

• Kasseistamper
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-02 21:19
Ik heb nu hetzelfde voor.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vervelend, maar heb je dit topic al gelezen?
Dat lijkt mij stap nummero 1. En met name deze post.

[Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 19-12-2022 16:08]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijkt me dan beter om een eigen topic aan te maken met de concrete vraag waar je hulp bij zoekt. Zo lijkt het enkel bedoeld als waarschuwing voor anderen.

Er van uitgaande dat je weer toegang wilt, dat er geen mensen opgelicht gaan worden, etc.: wellicht beter om een topic te openen in Shopping forum omdat we hier in P&B dan waarschijnlijk vooral in willen gaan op de elementen die je minder interesseren.

Als @KimVogels een aanvulling wil doen dan hoor ik het graag, maar voor nu sluit ik dit topic zodat er een verse start met de voor jouw geval relevante zaken kan komen. Sterkte..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee