[Huawei Mate 30 (Pro)] Speculatie & Geruchten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter

Render Mate 30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WiZwdk9Z4adz0g9nFVHs3vdW/full.jpg

Mate 30 Pro (niet definitief)
The Huawei Mate 30 Pro mobile features a 6.71" (17.04 cm) display with a screen resolution of 1440 x 3120 pixels and runs on Android v9.0 (Pie) operating system. The device is powered by Octa core (2.6 GHz, Dual core, Cortex A76 + 1.8 GHz, Dual core, Cortex A76 + 1.8 GHz, Quad core, Cortex A53) processor paired with 8 GB of RAM. As far as the battery is concerned it has 4200 mAh. Over that, as far as the rear camera is concerned this mobile has a 40MP + 40MP + 8MP camera . Other sensors include Light sensor, Proximity sensor, Accelerometer, Compass, Gyroscope. So, does it have a fingerprint sensor? Yes, it does. For graphical performance that can make games run smoothly, this phone has got a Mali-G76 MP10 GPU. On board storage is at 128 GB with the option to expand the memory by up to 256 GB.

Mate 30 (niet definitief)
The Huawei Mate 30 mobile features a 6.5" (16.51 cm) display with a screen resolution of 1080 x 2340 pixels and runs on Android v9.0 (Pie) operating system. The device is powered by Octa core (2.6 GHz, Dual core, Cortex A76 + 1.92 GHz, Dual core, Cortex A76 + 1.8 GHz, Quad core, Cortex A55) processor paired with 6 GB of RAM. As far as the battery is concerned it has 4300 mAh. Over that, as far as the rear camera is concerned this mobile has a 24+16+8+5 MP camera . Other sensors include Light sensor, Proximity sensor, Accelerometer, Compass, Gyroscope. So, does it have a fingerprint sensor? Yes, it does. For graphical performance that can make games run smoothly, this phone has got a Mali-G76 MP10 GPU. On board storage is at 128 GB with the option to expand the memory by up to 256 GB.

19 augustus | Accu geruchten
11 augustus | Gerucht: Huawei Mate 30 en Mate 30 Pro komen op 19 september uit in Europa
7 augustus | Renders Mate 30 (Pro)
5 augustus | voorspelling camera

[ Voor 55% gewijzigd door WhateverSuitsU op 19-08-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14

Christiano007

Ich bin der champion

Had gehoopt dat de Mate 30 pro kleiner zou zijn.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Ben heel benieuwd naar de lens op de Mate 30 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
DanielC. schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:05:
Ben heel benieuwd naar de lens op de Mate 30 Pro
Dit is wat ze verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Lijkt er op dat de toestellen echt heerlijk grote accu's krijgen (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien deze toestellen nog niet officieel aangekondigd zijn, krijgt het topic voor nu een titelwijziging van Ervaringen & Discussie, naar Speculatie & Geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Huawei Central heeft weer wat nieuwe informatie/geruchten geplaatst:

Possible first look

Possible specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik zit met smart te wachten op dit toestel.. Of het word de Mate 30 pro of de Note 10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Huawei heeft net aangegeven dat de Mate 30 line-up 19 september officieel wordt gelanceerd. Zeer benieuwd welke software ze er op gaan zetten (met of zonder Google apps...).

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
WhateverSuitsU schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:47:
Huawei heeft net aangegeven dat de Mate 30 line-up 19 september officieel wordt gelanceerd. Zeer benieuwd welke software ze er op gaan zetten (met of zonder Google apps...).

Bron
Zal mij weinig uitmaken.. Ik verkies de Mate 30 pro boven de Note 10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29
Mooi ding. Ik hoop wel dat hij de Google services heeft. Zo niet, dan zal dat een klap zijn voor de westerse markt. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
FrankoNL schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:48:
Mooi ding. Ik hoop wel dat hij de Google services heeft. Zo niet, dan zal dat een klap zijn voor de westerse markt. We gaan het zien!
Komt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Ik acht de kans, hoe spijtig ook, zeer klein op dit moment...

CNN: Huawei is launching a new smartphone without Google services.
https://www.cnn.com/2019/...mate-30-google/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
WhateverSuitsU schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:28:
[...]

Ik acht de kans, hoe spijtig ook, zeer klein op dit moment...

CNN: Huawei is launching a new smartphone without Google services.
https://www.cnn.com/2019/...mate-30-google/index.html
Dus mijn p30 pro is niks meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 23:58
Dit gaat absoluut niet goed zijn voor Huawei.
Mensen houden niet van onzekerheden dus gaan ze echt marktaandeel verliezen.

Daarnaast moet ik zeggen dat de kwaliteit van de "laatste" toestellen me tegenvalt. Ik heb een Honor 6x gehad welke 2.5 jaar erg goed meeging. Daarna een Honor 10 maar het scherm lijkt wel van zacht plastic (krassen) en er verschijnen gele plekken in het scherm aan de linkerzijde. Met enige regelmaat verschrikkelijke lag en de laatste dagen lijkt de Gsm antenne het te begeven.. een collega van me heeft een P20 een die heeft T na 9 maand ook al opgegeven....

[ Voor 1% gewijzigd door BrujeriA op 02-09-2019 20:44 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb de P20 pro, mate 20 pro gehad en nu de P30 pro.. Qua kwaliteit vindt ik hem zeker beter dan mijn oudere Note 9 of de S10+.
Software van Huawei wordt ook steeds beter.

Verwacht dat de Mate 30 pro het ook erg goed gaat doen.. Desnoods wel met Harmony OS.

[ Voor 20% gewijzigd door 038Robijno op 02-09-2019 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
038Robijno schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:41:
[...]

Dus mijn p30 pro is niks meer waard?
Reeds bestaande en verkochte toestellen behouden toegang tot Google apps. Alleen nieuwe toestellen, zoals het er nu naar uitziet, krijgen geen Google apps mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Het is dus bevestigd dat er op het toestel niet standaard de Google diensten zijn geïnstalleerd. Wordt dit een geval DOA of juist fantastisch nieuws omdat je zelf kunt kiezen wat je wil gebruiken zonder onnodige bloatware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 12:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Het hangt volgens mij totaal af wat de prijs zal worden voor dit toestel. Het kan best potentie hebben, maar dan moet je hem niet voor 1000 euro of meer op de markt gooien. Wanneer er geen google diensten op komen kan ik mij voorstellen dat niet een kwestie wordt of je kan kiezen of je het wil installeren of niet (wat ik nu regelmatig lees). Leuk dat je APK los kan downloaden of alternatieve stores, maar ik zie dan liever een compleet nieuw OS ipv maar een beetje half ertussen hangen.

Ik keek hier zo enorm naar uit.. Zonder Google klinkt mooi, maar hoe zit het met gekochte apps? Geen mogelijkheid om die te claimen aangezien dat aan het Google account gekoppeld is. Ik denk dat het voor mij toch de Note 10+ gaat worden tenzij er echt killer features komen en zeer goede alternatieve.

Mocht ik het totaal fout hebben - let me know :P

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Mother_Goozz schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:46:
Het hangt volgens mij totaal af wat de prijs zal worden voor dit toestel. Het kan best potentie hebben, maar dan moet je hem niet voor 1000 euro of meer op de markt gooien. Wanneer er geen google diensten op komen kan ik mij voorstellen dat niet een kwestie wordt of je kan kiezen of je het wil installeren of niet (wat ik nu regelmatig lees). Leuk dat je APK los kan downloaden of alternatieve stores, maar ik zie dan liever een compleet nieuw OS ipv maar een beetje half ertussen hangen.

Ik keek hier zo enorm naar uit.. Zonder Google klinkt mooi, maar hoe zit het met gekochte apps? Geen mogelijkheid om die te claimen aangezien dat aan het Google account gekoppeld is. Ik denk dat het voor mij toch de Note 10+ gaat worden tenzij er echt killer features komen en zeer goede alternatieve.

Mocht ik het totaal fout hebben - let me know :P
Afwachten voor nu. Als Trump een keertje met juiste been uit bed stapt mag Huawei zomaar ineens weer mee doen. Amerika lijdt hier minstens net zo hard onder (export naar China is/was groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Zijn er meer mensen die stiekem toch best uitkijken naar wat Huawei gaat presenteren met de Mate 30 Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Mother_Goozz schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:13:
Zijn er meer mensen die stiekem toch best uitkijken naar wat Huawei gaat presenteren met de Mate 30 Pro?
Watch GT 2 en de Mate 30 Pro worden sowieso gekocht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:50
Mother_Goozz schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:13:
Jazeker! Ik heb ooit naar de mate 9 lancering gekeken, wat was dat toen slecht te verstaan. Dus ben nu benieuwd of ze wat geleerd hebben de afgelopen jaren :)

Daarnaast ben ik benieuwd of ze daadwerkelijk een goede stap kunnen maken op video gebied en hoe ze omgaan met geen toegang tot de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

KraveN schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:26:
[...]

Jazeker! Ik heb ooit naar de mate 9 lancering gekeken, wat was dat toen slecht te verstaan. Dus ben nu benieuwd of ze wat geleerd hebben de afgelopen jaren :)

Daarnaast ben ik benieuwd of ze daadwerkelijk een goede stap kunnen maken op video gebied en hoe ze omgaan met geen toegang tot de play store.
Vorig jaar met de Mate 20 introductie was er ook bijna niks van te verstaan, ik denk niet dat dit zal veranderen. Die presentaties zijn echt heel slecht bij Huawei xD

Heel benieuwd of ze de bootloader gelocked laten of juist niet... Komen ze met 1000-1200€ aanzetten dan weet ik niet of ik er nog trek in heb tenzij ze met enorm goede alternatieven komen. (Zowie zo wel klaar met telefoons van die prijs klasse)

Hands-on met de Mate 30 pro

[ Voor 4% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 17-09-2019 22:02 ]

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

nieuws: Gerucht: Huawei Mate 30-telefoons komen niet uit in Benelux

Ik keek eigenlijk wel uit naar de presentatie. Dit is dus wel jammer ...

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Eerst zien dan geloven. Je gaat toch niet de introductie in Duitsland houden om het vervolgens het niet in deze regio uit te brengen lijkt me.. 8)7

We gaan het wel zien... Mocht het zo zijn dat ze het toestel hier niet uitbrengen, ben ik ook meteen klaar met Huawei..

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Tja, ik snap wel dat Huawei die toestellen hier niet gaat uitbrengen, dat heeft voor de gewone consument weinig zin zonder Google apps. Wij weten wel hoe het zit met .apk installeren, maar de gewone consument natuurlijk niet.

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ben nu een stukje van de stream aan het bekijken, maar het Engels is er niet beter op geworden :)

Ik heb de stream maar uitgezet, kost me teveel moeite om die man te volgen. Ik lees straks de specs wel.

[ Voor 35% gewijzigd door KraveN op 19-09-2019 14:18 ]

• Franco10
Ziet er erg goed uit tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
Geef die arme man een glas water.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:47
Mother_Goozz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:32:
[...]

Eerst zien dan geloven. Je gaat toch niet de introductie in Duitsland houden om het vervolgens het niet in deze regio uit te brengen lijkt me.. 8)7

We gaan het wel zien... Mocht het zo zijn dat ze het toestel hier niet uitbrengen, ben ik ook meteen klaar met Huawei..
Prijzen werden ook in euro vermeld, dus denk dat er hier dan toch wel een release zal komen of tenminste in duitsland, maar ja amazon.de verzend ook naar be/nl.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

*Update, 16:37: Huawei zei donderdagmiddag eerder dat de Mate 30-serie vooralsnog niet uit zou komen in Nederland en België, maar zei na de presentatie dat de Mate 30 Pro later dit jaar zal uitkomen.

Ik hoop snel dat er meer info komt! Nergens zie/hoor je over dat die niet/verlaat uitkomt, duimen dat het toch “snel” kan zijn.

Wat een bar slechte presentatie was het toch weer. Het is dat ik een koptelefoon op had dat ik hem kon verstaan.... Serieus dat je iemand de hele presentatie laat doen die zo ongelooflijk slecht engels spreekt is echt onbegrijpelijk haha

• izzet3838
Mother_Goozz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:21:
*Update, 16:37: Huawei zei donderdagmiddag eerder dat de Mate 30-serie vooralsnog niet uit zou komen in Nederland en België, maar zei na de presentatie dat de Mate 30 Pro later dit jaar zal uitkomen.

Ik hoop snel dat er meer info komt! Nergens zie/hoor je over dat die niet/verlaat uitkomt, duimen dat het toch “snel” kan zijn.

Wat een bar slechte presentatie was het toch weer. Het is dat ik een koptelefoon op had dat ik hem kon verstaan.... Serieus dat je iemand de hele presentatie laat doen die zo ongelooflijk slecht engels spreekt is echt onbegrijpelijk haha
Ja blijf het ook raar vinden dat ze hem steeds heel de presentatie laten doen, ze zouden hem beter gewoon een inleiding en slot laten doen, en de rest van de presentatie aan iemand anders overlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik kwam dit tegen bij een artikel van Anandtech:

In a follow-up interview with Richard Yu clarified one important question in regards to how users will have control over the software they’ll be able to install on the Mate 30 and Mate 30 Pro; beyond offering their own app store called the “Huawei App Gallery”, Yu said that it might be possible for users to install the GMS core onto the phones through either third-party app stores or websites. Huawei here is likely to resist as little as possible in terms of limitations as to what users will be able to do with their phones, and he also confirmed that users will be able to unlock the bootloaders for the Mate 30 and 30 Pro.

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Dat biedt wel weer perspectief

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Ik hoop dat Huawei het voor elkaar krijgt om binnenkort weer gebruik te maken van o.a. Google Services. Ik vermoed dat ze daarom wat uitstellen voor de Europese lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

WhateverSuitsU schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:29:
Ik hoop dat Huawei het voor elkaar krijgt om binnenkort weer gebruik te maken van o.a. Google Services. Ik vermoed dat ze daarom wat uitstellen voor de Europese lancering.
Dat hoop ik stiekem eigenlijk ook wel... Hopelijk nog binnen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Man wat een gedoe om het toestel, nu blijkbaar toch geen unlockable bootloader, snapt Huawei het zelf nog wel? Ook merk ik dat ik steeds minder interesse krijg in het toestel.

De prijs 1099 euro voor 8gb/256, voor mij echt te weinig voor die prijs. Hier koop je een nieuwe Note 10+ voor met 12gb/512. Voor mij erg belangrijk want ik gebruik mijn telefoon als DAP dus mijn DSD collectie en losloss heb ik echt te weinig aan 256. Geen stereo speakers, geen google apps, (ik heb een workaround gezien en dan nog doen lang niet alle apps het) Voor zover ik gezien heb is de camera niet heel veel beter dan huidige flagships (video nog niet gezien)

Ik wacht nog even af maar ik denk dat het voor mij de Note 10+ wordt 2de hands en wanneer dit gedoe met Google is opgelost ik weer naar Huawei ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
https://www.dxomark.com/huawei-mate-30-pro-camera-review/

Komt even binnen op nummer 1 bij DXOmark.

• izzet3838
Nu nog zien hoe de nieuwe iPhone het gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
Het blijft hier opvallend stil. Nog niemand het lef gehad om de Mate 30 te bestellen in China >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Een collega van mij heeft de Mate 30 Pro gekocht en dat is international versie voor EU denk, maar geen google play. We hebben deze wel geinstalleerd en het werkt en alle belangrijke apps zoals bank, whatsapp etc. werken gewoon voor hem en de camera is erg mooi , ook als je inzoomed op een plaatje heb je veel details. Je kan amazone wel installeren, maar dan heb je niet alle bank apps

Het is wel grappig want er zitten geen google apps op en voor youtube heeft hij een alternatieve app die wel werkt en je kan via de browser kijken.

Hij gebruikt voor zijn e-mail standaard outlook en heeft nog wel zijn gmail account, maar alleen nog voor google play. Hij gebruikt ook microsoft cloud om eventueel bestanden met de pc of anderen uit te wisselen.
Hij heeft voor amazon, bol.com en veel andere website's zijn e-mail aangepast naar outlook.

Word heeft hij ook van microsoft en moet zeggen er zijn genoeg alternatieven en je hebt al die google apps niet nodig. Het is of je een windows computer installeerd en je nog allerlei eigen apps er even op zet en denk dat de EU hier zeker naar moet gaan kijken naar de macht van Google en dus Android.

Navigatie heeft hij niet nodig ,want dat zit in zijn auto , maar heeft wel een app geinstalleerd die gatis te gebruiken is en die heeft hij nog getest en dat werkte goed en had ook al nieuw wegen die zijn auto kaart niet eens had :) dus dat wordt zijn back up en je kan kaarten downloaden.

Al met al een goed toestel en google of geen google ik denk zelf dat ik even wacht tot het toestel in Nederland of Duitsland verkrijgbaar is en wacht dan even 4 maand dan is de prijs denk ik wel rond de 500 euro . Ik heb nu de mate 20 naast mijn KEY2.

Hij vindt het raar dat je op een android toestel binnen de EU wel andere app stores kunt installeren, maar niet zomaar een google app store en hij hoopt dat de EU hier wat aan gaat doen , zodat meer fabrikanten gewoon een android toestel zonder google troep kunnen uitbrengen, want hij ziet dat wel als voordeel ondanks dat je nu even met een truuk google play store moet installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Noresponse op 20-01-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
De mate 30 pro voor 999 euro met gratis wireless charger, watch en cover en dat is nog een leuke prijs, want de horloge heb ik nog niet. Los zou ik deze niet willen kopen , in ieder geval niet boven de 849,00 .

Wat wel ruk is van huawei dat deze alleen in Amsterdam te koop is? 2,5 uur met de trein of 2 uur met de auto bijna. Dit is dus beetje jammer en wilde er twee bestellen eentje voor mijn oudere zus die nu een oude iphone heeft, maar ze gaat online alsnog de iphone 10+ kopen of de samsung note10+ .

Ik ga het toestel ook niet kopen mede doordat die aktie bij mediamarkt arena een tijdje gaat duren en ga denk ik volgende week voor de Xiaomi mi 10 pro of alsnog voor de note 10+ .

Bye Bye Huawei geen deal, Goede aktie om het niet online te verkopen met een aktie . Hebben ze in in the UK beter geregeld via carephonewarehouse

[ Voor 48% gewijzigd door Noresponse op 21-02-2020 13:17 ]

Pagina: 1