Geluid op mijn laptop doet het niet ook niet extern/cd spele

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
.het geluid van mijn laptop Compaq CQ60 werkt niet ook via de externe uitgang niet. Bij gebruik van de dvd ook niet en bij gebruik van HDMI kabel ook niet.
Bij testen van de High Defenition Smart Audio221 geeft deze geen fouten aan maar bij de test hoor ik ook geen geluid

Heeft iemand een tip wat ik hier aan kan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik windows 8.1 enterprise
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, allerlei scannen uitgevoerd
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Je laat wel heeeel veel opties open! Vul A.U.B. de vooraf ingevulde vragen nog even aan!

Heb je bijvoorbeeld het volume wel gecontroleerd? Heb je de drivers wel (of opnieuw) geïnstalleerd? Staat de geluidskaart überhaupt tussen de apparaten? Alles al eens naar 'default' gereset? Zit je wel op het juiste output device te testen?

Post dus even wat meer, volledige informatie. Aan je taalgebruik verwacht ik een kort antwoord maar ik heb liever volledige, duidelijke volzinnen waarin je duidelijk vertelt wat je gedaan hebt. Plaats eventueel ook screenshots. Die kun je uploaden naar https://imgur.com/upload en dan hier plakken.

Kortom, hoe duidelijker jij bent, hoe beter wij kunnen helpen. :)

edit:
Google-tip: zoeken bij google naar 'compaq cq60 no sound' ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 11-08-2019 16:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Room42 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:59:
@Verwijderd Je laat wel heeeel veel opties open! Vul A.U.B. de vooraf ingevulde vragen nog even aan!

Heb je bijvoorbeeld het volume wel gecontroleerd? Heb je de drivers wel (of opnieuw) geïnstalleerd? Staat de geluidskaart überhaupt tussen de apparaten? Alles al eens naar 'default' gereset? Zit je wel op het juiste output device te testen?

Post dus even wat meer, volledige informatie. Aan je taalgebruik verwacht ik een kort antwoord maar ik heb liever volledige, duidelijke volzinnen waarin je duidelijk vertelt wat je gedaan hebt. Plaats eventueel ook screenshots. Die kun je uploaden naar https://imgur.com/upload en dan hier plakken.

Kortom, hoe duidelijker jij bent, hoe beter wij kunnen helpen. :)

edit:
Google-tip: zoeken bij google naar 'compaq cq60 no sound' ;)
Is waarschijnlijk een "simpel" driver issue.... De Compaq CQ60 serie was destijds één van de eerste series welke onder 't HP label uitgebracht werd (in 2008) en er zijn op de HP site dan ook géén WIndows 8.1 drivers voor te vinden. Misschien dat je er eventueel de Windows 7 drivers nog voor kunt gebruiken (zelfde drivermodel als Windows 8.1 / Server 2012R2).

Waarom er overigens WIndows 8.1 Enterprise op zo'n consumergrade laptopje draait is me dan verder maar een raadsel… En dat blijft ;t ook beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 11-08-2019 16:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse