Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 22:20
Mede op verzoek van @TKroon heb ik wat foto's uit Argentinië online gezet.

De foto's zijn gemaakt tijdens een excursie met bus en boot vanuit El Calafate. Deze Argentijnse gletsjers kalven aan de onderkant af maar worden van boven aangevuld met sneeuw en zijn in evenwicht.

Ik heb het een testcase genoemd omdat er met nabewerking op een mooi scherm vast meer uit te halen is, maar het duurt nog wel even voor ik daartoe in de gelegenheid ben.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48510558001_6b0bf4473b_c.jpg1. Glaciar Spegazzini by Arnold Metselaar, op Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48510557676_71a1a37cfc_c.jpg2. Gletsjer met vallend ijs by Arnold Metselaar, op Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48510556736_b9f72e7c20_c.jpg3.Gletsjer met regenboog by Arnold Metselaar, op Flickr

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@arnold_m heel gaaf om te zien, en vast nog veel indrukwekkender in het echt!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:25

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mooie foto's. Maar dit zijn inderdaad van die dingen die er in het echt geweldig imposant uitzien terwijl dat ondertussen heel moeilijk op de foto vast te leggen is. Hoewel foto 1 volgens mij wel goed indruk geeft van het majestueuze landschap.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
De eerste twee vind ik erg mooi. De laatste werkt wat minder door de schaduw voorop het ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vooral de eerste en de derde foto vind ik fraai.
En zoals @arnold_m al zelf aangeeft; er is nog veel (meer) uit te halen met wat pp gebeuren!

Die foto van de regenboog boven de gletsjer heb ik trouwens wel het idee dat de horizon niet helemaal klopt.
Qua nabewerking, zeker als je originele opnames RAW files zijn, valt hier veel meer uit te halen. Zo is die rotspartij rechts te 'zwart'. En zou je de blauwe gloed van het gletsjerfront kunnen benadrukken.

Ik heb je .JPG van flickr gedownload en ff quick&dirty bewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gbffwitpzpBfh2T0r4cBL4J1/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/gbffwitpzpBfh2T0r4cBL4J1/full.jpg

Uiteraard is dit in een paar minuten gedaan op een (beperkte) JPG. Ik denk dat je originele RAW file nog wel meer potentie biedt! :Y

Ook gaaf dat je foto GPS EXIF metatags heeft. d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 13-08-2019 10:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:20

bobcom

Dedicated dabbler

Ik heb dat wel vaker met foto's van bergen en andere majestueuze landschapsdingen - zon'n gevoel van "is dit nu alles'". Bij de eerste trouwens het minst, door de afwisseling van kleuren en vormen. Maar toch ook daar: alles is groot, er zijn geen kleine detaild die eruit springen en je aandacht vastpakken.

De tweede doet het denk ik stukken beter als filmpje - maar misschien met de horizon wat minder in het midden.

Die regenboog op die derde is inderdaad een fascinerend gezicht, maar daar zou ook volgens mij meer uit te halen moeten zijn. Een klein draaitje naar links of cropje rechts zodat er links en rechts twee vergelijkbare donkere brokken liggen, wat meer details in de hooglichten - zou een leuke zijn voor het onlangs weer eens aangehaalde maar nog nooit geresusciteerde "bewerk hier mijn foto"-topic

@ehtweak Je bent vergeten 'm quick & dirty recht te zetten ;)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 22:20
De RAW (NEF) bestanden heb ik, dus in principe de mogelijkheid er meer uit te halen, maar dat wordt ooit nog eens(TM).
Het is een plek waar het makkelijk is een leuke foto te maken, maar moeilijk om het landschap echt recht te doen. Verder wordt mijn eigen oordeel over de foto's natuurlijk beïnvloed door de herinneringen die ze oproepen.

[ Voor 52% gewijzigd door arnold_m op 13-08-2019 12:39 ]

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:41
Ik heb daar ook gestaan, en in het echt is het nog veel indrukwekkender dan op deze foto's te zien is. Omdat ik er heb gestaan, en ook geprobeerd heb om er foto's van te maken, weet ik hoe lastig dat is. Het is gewoon niet op een foto vast te leggen hoe enorm groot deze gletsjers (nu nog) zijn.

Ik vind de laatste foto het mooiste, maar zoals hiervoor ook wordt benoemd kan er nog meer uit gehaald worden. Vooral de regenboog maakt het een unieke foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik mis bij foto 2 een beetje het helder blauwe van de net afgebroken stukken ijs, dat is zo onvoorstelbaar mooi blauw.

Daarnaast heb je het gevoel van schaal niet bij foto 3. Als er net een bootje langskwam had je het daar aan kunnen relateren.

Die foto van de Spegazzini, foto 1, vind ik wel echt gaaf. Die komt voor mij al dicht bij de werkelijkheid.
Pagina: 1