iPhone X weigert te activeren/activeringsserver onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-12 10:52
Ik heb een iPhone X uit april 2018. Nieuw gekocht, zakelijk.

Recentelijk weer overgestapt op een Android, kan niet wennen aan iOS. Toestel te koop gezet, en dus netjes gewist met behulp van een stappenplan, niet zo heel erg moeilijk.

Koper gevonden, kwam langs met zijn vader. SIM kaart van hem erin gestopt, wil de iPhone niet activeren omdat de activeringsserver onbereikbaar is. Alles geprobeerd, inclusief herstellen via iTunes etc.

Contact gezocht met Apple Support en na twee weken bellen is nu de conclusie, stuur maar op, dit is een hardware probleem. Leuke van het hele verhaal is dat Apple natuurlijk maar 1 jaar garantie geeft op een toestel waar ik ruim €1.000,- voor betaald heb en omdat ik deze zakelijk gekocht heb, gaat dat zeker geen twee jaar worden.

Ik ben er dus even flink ziek van. Ding is nog geen anderhalf jaar oud, ik ben er hartstikke zuinig op geweest, voor de reset was er helemaal niks mee aan de hand en nu kan ik het laten repareren, tegen betaling uiteraard. Daar zit ik nou niet echt op te wachten.

Iemand hier een tip hoe ik de iPhone weer aan de praat krijg?

Alle reacties

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-12 23:01
Langs gaan bij apple store

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:45
Zou anders kunnen zijn omdat het zakelijk is, maar je hebt toch minimaal 2 jaar garantie? Weet het echter niet zeker.

• partyondude
Nee, Apple geeft maar 1 jaar, consumenten hebben vanwege Europees recht, recht op twee jaar. Echter, toestel is zakelijk gekocht.

Verwijderd

Apple mag m.i. toch wel met een charmante uitleg komen hoe dat een hardware probleem is. (en vooral waarom jou dat geld moet kosten)
Volgens mij is dat ding nog gewoon gelockt ergens onderwater.
Als eens gewoon mee naar een Apple store gegaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2019 15:26 ]

• partyondude
Nog niet, ik woon behoorlijk zuidelijk in het land.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Had je hem direct bij Apple gekocht of elders?
Gezien je al met Apple contact hebt gehad gok ik van wel, maar ik vroeg me toch af of je al deze stappen hebt doorlopen: https://support.apple.com/en-us/HT201407

Apple zegt trouwens stuur maar op, maar hebben ze ook gezegd dat je moet betalen om het euvel op te lossen dan of lijkt het er juist op dat ze bereid zijn je gewoon te helpen? :) Dat werd me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

Wat is behoorlijk zuidelijk trouwens? Want in Limburg bijvoorbeeld zit iVizi wat een prima toko is met een eigen repair center die misschien ook wat kunnen beteken voor je. (Zij zijn Premium authorised.)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 11-08-2019 15:25 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:45
Neem aan van wel, omdat je m via iTunes hebt gerestored, maar draait de iPhone op de recentste software?

• partyondude
WhatsappHack schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:25:
Had je hem direct bij Apple gekocht of elders?
Gezien je al met Apple contact hebt gehad gok ik van wel, maar ik vroeg me toch af of je al deze stappen hebt doorlopen: https://support.apple.com/en-us/HT201407

Apple zegt trouwens stuur maar op, maar hebben ze ook gezegd dat je moet betalen om het euvel op te lossen dan of lijkt het er juist op dat ze bereid zijn je gewoon te helpen? :) Dat werd me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

Wat is behoorlijk zuidelijk trouwens? Want in Limburg bijvoorbeeld zit iVizi wat een prima toko is met een eigen repair center die misschien ook wat kunnen beteken voor je. (Zij zijn Premium authorised.)
Ik woon in Ulvenhout, onder Breda. Toestel is gekocht bij de Mediamarkt, bon heb ik ergens maar we zijn net verhuisd vorig weekend, dus ik heb geen idee waar die ligt.

Dat lijstje heb ik ook al helemaal doorlopen. Levert helaas niets op.

• partyondude
rajeckm schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:26:
Neem aan van wel, omdat je m via iTunes hebt gerestored, maar draait de iPhone op de recentste software?
Voor het wissen niet, toen wilde die ook niet naar iOS12.4, maar via iTunes herstellen levert dan neem ik aan een automatische update op? Dat wordt dan wel aangegeven, dat het apparaat voorzien wordt van de laatste software.

• WhatsappHack
  • Niet online
@partyondude Ook als consument had je dan nu officieel niet meer bij Apple aan kunnen kloppen, de MediaMarkt was dan verantwoordelijk geweest voor de garantie. Ik zou toch eens aan ze vragen of ze bedoelde dat ze hem gratis gaan fixen voor je (wellicht zonder te melden dat ie zakelijk gekocht is, als ze er niet om vragen...)? Of waren ze al heel duidelijk dat je moest lappen? Als ze het aanbieden terwijl ie buiten een jaar zit kan ‘t ook zijn dat ze coulance wilden bieden, immers hoort het ding te activeren.

Ik zou trouwens zweren dat er in Eindhoven ook een premium repair center zat (niet de f-ing Amac!), maar kan het zo direct niet vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 11-08-2019 15:35 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:34
@partyondude Even een vraag, heb je hem ook weer op dat nummer/account waar hij wel op werkte proberen te activeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 11-08-2019 15:36 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• partyondude
Hij gaf duidelijk aan dat als er kosten waren, die in principe voor mijn rekening komen. Ik kan best proberen het toestel via MP te verkopen en er niks over te zeggen, maar zo steek ik niet in elkaar, ik wil een goed product meegeven.

Activeren geprobeerd met verschillende SIM kaarten, ook degene die er altijd in zat.

• WhatsappHack
  • Niet online
Aiii dat is wel jammer. Dan is de enige route voor gratis reparatie die je nog kan proberen te bewandelen via de MediaMarkt, maar persoonlijk zou ik er niet veel van verwachten bij die toko. Maar wie weet. En anders is ‘t een versnelde afschrijving, helaas. Of als kapot voor onderdelen verkopen, kan je ook rustig een paar honderd euro voor vragen als ik hier in de V&A wel eens rondkijk.

Had je hem trouwens gewoon opnieuw geïnstalleerd via iTunes of het toestel eerst in DFU-modus gezet? Dat laatste wil soms nog wel eens andere resultaten geven.

En een stomme vraag misschien, maar wel eens op een ander WiFi-netwerk geprobeerd zoals dat van de buren ofzo?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WhatsappHack
  • Niet online
@partyondude
https://www.mediamarkt.nl/static/pdf/av-zakelijk.pdf

Punt 10.1 zegt dat als de fabrikant maar 1 jaar garantie geeft, dat zij het verlengen naar 2 jaar. Zou dus toch maar eens die bon gaan zoeken (zit die niet bij je administratie/heeft boekhouder geen kopie...? Facturen moet je 7 jaar bewaren he :P). (Als je je clubpas gescand hebt staat die ook in je account.) Dus zo te zien is er nog hoop voor je. :)

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 11-08-2019 15:50 ]

• partyondude
WhatsappHack schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:43:
Aiii dat is wel jammer. Dan is de enige route voor gratis reparatie die je nog kan proberen te bewandelen via de MediaMarkt, maar persoonlijk zou ik er niet veel van verwachten bij die toko. Maar wie weet. En anders is ‘t een versnelde afschrijving, helaas. Of als kapot voor onderdelen verkopen, kan je ook rustig een paar honderd euro voor vragen als ik hier in de V&A wel eens rondkijk.

Had je hem trouwens gewoon opnieuw geïnstalleerd via iTunes of het toestel eerst in DFU-modus gezet? Dat laatste wil soms nog wel eens andere resultaten geven.

En een stomme vraag misschien, maar wel eens op een ander WiFi-netwerk geprobeerd zoals dat van de buren ofzo?
Met WiFi in ons vorige huis, het nieuwe huis, 4G met KPN SIM kaarten, op de SIM kaart van die snuiter die het toestel wilde overnemen.

Had het toestel via instellingen volledig gewist. Via iTunes was slimmer geweest begrijp ik?

Zal de bon eens gaan zoeken. Neem aan dat de Mediamarkt die dingen niet bewaard :|

• WhatsappHack
  • Niet online

• partyondude
Potver! Dat moet toch wel helpen :)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:22:
Apple mag m.i. toch wel met een charmante uitleg komen hoe dat een hardware probleem is. (en vooral waarom jou dat geld moet kosten)
Volgens mij is dat ding nog gewoon gelockt ergens onderwater.
Als eens gewoon mee naar een Apple store gegaan?
Lijkt me niet, in Nederland worden al jaaaren geen ge-SIM-lockte toestellen meer verkocht. Daar zal sowieso al naar gekeken zijn. Wat er nu kapot is moet uit onderzoek of reparatie blijken, maar toestel is buiten fabrieksgarantie; alle kosten zijn dan voor de topicstarter. Ik zou ook mn wettelijke garantie bij mediamarkt proberen te claimen :)

Overigens kan het best dat een hardwareprobleem pas aan het licht komt na een herstel of softwareupdate. Zeldzaam, maar er zijn scenarios te bedenken, ook in dit geval.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-12 01:02
Als je hem een tijdje (20-30min) laat liggen op het scherm met de melding dat de activatieserver niet beschikbaar is, krijg je dan een beeld als dit te zien?

Baseband defect

Linksboven naast "Geen service" zou een driehoekje (moeten) komen te staan. In dat geval is je baseband chip defect. Je kan ook even nakijken of je in de software (met dat blauwe icoontje op het welkomscherm of via iTunes) nog een IMEI nummer kan terugvinden. Als je enkel het serienummer kan zien dan is het sowieso de baseband.

Een simlock is het zeker niet, dan geeft het toestel een andere melding.. Iets als "de geplaatste simkaart is niet geldig om dit toestel te activeren" (niet de exacte tekst maar daar komt het op neer).

[ Voor 33% gewijzigd door bibi2205 op 11-08-2019 18:53 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• partyondude
IMEI nummer wordt gezien door het toestel, dat driehoekje heb ik nog niet gehad :)
Pagina: 1