Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB63
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-04 18:05
Ik ben momenteel het volgende systeem aan het samenstellen rond de 3900x:

Ryzen 3900x
Gigabyte X470 Gaming Wifi 7
Scythe Mugen 5 PCGH
Gigabyte Gaming OC RTX 2080
32GB DDR4 3200 (2x16GB)
1x M.2 1TB 970 EVO NVME
1x SATA SSD 1TB
+ hier en daar wat actieve USB 3.0 aansluitingen

In mijn huidige systeem gebruik ik een Corsair HX650W (2010) voeding (gebruikt rondom dezelfde RTX 2080 + i7 4770 non-K, 16GB DDR3 en drie ouderwetse HDDs + 1 SSD). Als ik alle "reken je benodigde PSU uit"-tooltjes mag geloven zou deze 650W voldoende moeten zijn om ook mijn nieuwe systeem te kunnen voorzien, maar ik heb het idee dat ze van een baseline uitgaan en niet performance (ondanks dat ik niet van plan ben te gaan overclocken).

Zou ik het redden met de 650W, en zou het überhaupt kwaad kunnen om te proberen? Vind het een beetje zonde om nog eens €100 uit te geven voor 100W extra als het niet echt nodig is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Het vermogen van de voeding zal geen probleem zijn zolang je met één videokaart draait, de leeftijd mogelijk wel. Een voeding gaat op den duur ook achteruit, maar het is mede afhankelijk van de oorspronkelijke kwaliteit, misschien dat @Uszka hier meer over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@MB63 Het is zeer verstandig de voeding te vervangen. Een high-end 550W is trouwens minimaal en genoeg als je niet overklokt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

gezien de leeftijd vervangen, maar het vermogen van 650W is meer dan voldoende.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• MB63
Dank voor tips! Het leeftijds-argument was voldoende om me te overtuigen een nieuwe (750w) voeding aan te schaffen! Kon gelukkig nog wat besparen bij de opslag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het gaat niet om het vermogen bij een voeding, maar de kwaliteit en prestaties zijn veel belangrijker. Zoals gezegd is een high-end 550W voldoende, een matige of slechte 750W voeding kan echter prima totaal ongeschikt zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MB63
Ben voor de Corsair RM750x gegaan. Om eventueel wat ruimte over te houden voor toekomstige upgrades/OC. Dank voor de suggesties!
Pagina: 1