Hallo.
Ik heb sinds een poosje een 2e hands laptop.
Een HP workstation met AMD Firepro.
Mooi ding met een leuke gpu.
En een soort Bermuda rechthoek in het scherm..
Probleem is dat zodra ik een spel speel er een klein deel van het beeldscherm niet meer op de cursor reageert, zowel met muis als touchepad
Een gebied van ongeveer 15x10 cm aan de rechterkant van het scherm, precies waar er vaak keuzemenus zitten zoals troepen bouwen, zoals met een command and conguerer spel, reageert niet, wat de spellen onspeelbaar maakt.
De cursor verandert ook in dit gebied, veel spellen hebben hun eigen cursor uitvoering, die in dat gebied weer terugveranderd in de gewone witte windows cursor.
Games via een browser of iets als MS solitaire werken wel normaal.
Verschillende muizen geprobeerd.
Touchpad uitgeschakeld.
HP elitebook 8560w
I5
8gb ram
AMD Firepro M5950
Win 10 pro
Drivers zijn up to date.
Nooit eerder gehoord van een probleem als dit en ik kan er ook geen vergelijkbaar topic over vinden op het net verder.
Wat kan dit zijn ?
Heeft het er mee te maken dat het een workstation is met Firepro gpu ?
En vooral ; hoe los ik het op ?
Speciaal deze laptop gekocht om een beetje leuk te kunnen gamen maar heb er nu weinig aan op deze manier..beetje zonde om met een 5950 alleen maar te patiencen...
...
Ik heb sinds een poosje een 2e hands laptop.
Een HP workstation met AMD Firepro.
Mooi ding met een leuke gpu.
En een soort Bermuda rechthoek in het scherm..
Probleem is dat zodra ik een spel speel er een klein deel van het beeldscherm niet meer op de cursor reageert, zowel met muis als touchepad
Een gebied van ongeveer 15x10 cm aan de rechterkant van het scherm, precies waar er vaak keuzemenus zitten zoals troepen bouwen, zoals met een command and conguerer spel, reageert niet, wat de spellen onspeelbaar maakt.
De cursor verandert ook in dit gebied, veel spellen hebben hun eigen cursor uitvoering, die in dat gebied weer terugveranderd in de gewone witte windows cursor.
Games via een browser of iets als MS solitaire werken wel normaal.
Verschillende muizen geprobeerd.
Touchpad uitgeschakeld.
HP elitebook 8560w
I5
8gb ram
AMD Firepro M5950
Win 10 pro
Drivers zijn up to date.
Nooit eerder gehoord van een probleem als dit en ik kan er ook geen vergelijkbaar topic over vinden op het net verder.
Wat kan dit zijn ?
Heeft het er mee te maken dat het een workstation is met Firepro gpu ?
En vooral ; hoe los ik het op ?
Speciaal deze laptop gekocht om een beetje leuk te kunnen gamen maar heb er nu weinig aan op deze manier..beetje zonde om met een 5950 alleen maar te patiencen...

...