Gedeelte van scherm reageert niet op cursor tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604516

Topicstarter
Hallo.

Ik heb sinds een poosje een 2e hands laptop.
Een HP workstation met AMD Firepro.
Mooi ding met een leuke gpu.
En een soort Bermuda rechthoek in het scherm..

Probleem is dat zodra ik een spel speel er een klein deel van het beeldscherm niet meer op de cursor reageert, zowel met muis als touchepad
Een gebied van ongeveer 15x10 cm aan de rechterkant van het scherm, precies waar er vaak keuzemenus zitten zoals troepen bouwen, zoals met een command and conguerer spel, reageert niet, wat de spellen onspeelbaar maakt.
De cursor verandert ook in dit gebied, veel spellen hebben hun eigen cursor uitvoering, die in dat gebied weer terugveranderd in de gewone witte windows cursor.
Games via een browser of iets als MS solitaire werken wel normaal.

Verschillende muizen geprobeerd.
Touchpad uitgeschakeld.

HP elitebook 8560w
I5
8gb ram
AMD Firepro M5950
Win 10 pro
Drivers zijn up to date.

Nooit eerder gehoord van een probleem als dit en ik kan er ook geen vergelijkbaar topic over vinden op het net verder.
Wat kan dit zijn ?
Heeft het er mee te maken dat het een workstation is met Firepro gpu ?
En vooral ; hoe los ik het op ?
Speciaal deze laptop gekocht om een beetje leuk te kunnen gamen maar heb er nu weinig aan op deze manier..beetje zonde om met een 5950 alleen maar te patiencen... |:(
...

Beste antwoord (via Anoniem: 604516 op 12-08-2019 13:16)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dat is inderdaad heel vreemd. Zeker omdat het bij meerdere spellen voorkomt.

Ik denk niet dat het met de hardware te maken heeft, maar denk dat er een onzichtbaar andere applicatie voor jouw spel zit of iets dergelijks.

Heb je Windows vers geinstalleerd?
En/of verwijder zo veel onnodige software (van HP).
Draai je het spel wel in fullscreen? Of misschien werkt het in Windowed mode juist beter. Probeer ook eens een andere resolutie.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dat is inderdaad heel vreemd. Zeker omdat het bij meerdere spellen voorkomt.

Ik denk niet dat het met de hardware te maken heeft, maar denk dat er een onzichtbaar andere applicatie voor jouw spel zit of iets dergelijks.

Heb je Windows vers geinstalleerd?
En/of verwijder zo veel onnodige software (van HP).
Draai je het spel wel in fullscreen? Of misschien werkt het in Windowed mode juist beter. Probeer ook eens een andere resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-05 13:05
Eventuele overlays uitzetten? Discord, steam etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk zelf ook dat het probleem softwarematig is inderdaad, wat je zegt een applicatie of iets dergelijks..
Maar welk..
Ik vermoed dat er een nieuwe ssd is ingezet voor verkoop dus verse installatie inderdaad.
Ik zal es wat proberen met de resolutie hoewel die hetzelfde is als in bureaublad modus, 1920x1080.
Geen idee alleen hoe ik C&C en Tropico e.d. in windowed mode speel.

En zal nog es wat verder zoeken in de software zelf.

The search continues..lol.

Bedankt voor het meedenken iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie in de lijst met programmas die ik kan verwijderen een intel graphics stuurprogramma.
Die lijkt me overbodig aangezien er een AMD gpu in zit ?
Kan dat een conflict geven ?
Kan ik dat programma veilig verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Krijg nou t..euh..dingussen.

Het is opgelost !
Het zat em niet in dat intel programma, verwijderd maar probleem bleef aanwezig.
Spel opgestart, zelfde probleem dus.
Toen met windows knop spel naar beneden gedrukt en weer naar voren gehaald..toen was het scherm wel opeens 100% bruikbaar..weg Bermuda rechthoek :D
Zo eenvoudig...zucht..
Nog steeds geen idee waardoor het precies komt maar er is een oplossing iig.
Stom dat ik hier niet eerder zelf achter gekomen ben..

Bedankt iig, de tip om het spel windowed te proberen leidde naar de oplossing, helemaal blij nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog even een aanvulling mocht iemand ooit tegen hetzelfde probleem aanlopen ( en om het verhaal nog vreemder te maken ) :

Bij sommige spellen moet ik 2 keer het spel met de windows toets weg drukken en weer omhoog halen voordat dat rechthoekig gebied weer reageert op de gamecursor.
Ook is het gebied bij verschillende spellen anders, zit het net iets meer naar links of staat de rechthoek horizontaal i.p.v. verticaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 604516 op 16-08-2019 14:33 . Reden: spelfout ]

Pagina: 1