Gefrustreerd met de huidige performance van mijn computer is het tijd voor een hoognodige upgrade! Aangezien ik met crypto een leuk bedrag verdient heb kan ik nu eindelijk upgraden naar een pc waar ik vroeger alleen van droomde
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op een ultrawide scherm, naast sporadisch dev en photoshop werk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 (exc. videokaart upgrade later, zie hieronder)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tot nu toe goede ervaringen met Intel, en single core is de gekozen i9 nog steeds sneller dan de tegenligger van AMD (en ook 10% goedkoper)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet er ook nog een beetje leuk uitzien, hier heb ik best wat extra geld voor over
Ga je overklokken?
ja, ik zal hem standaard overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag een sanity check of er niets geks is met deze build / of ik niet beter voor andere componenten kan gaan.
Met name twijfel ik over het moederbord, deze is erg goedkoop in vergelijking met andere mobo's op basis van deze chipset. Voor zover ik kan zien beschikt hij echter over alles wat ik zou wensen dus ik zie niet in wat de meerwaarde van de mobo's rond de €250 zou zijn?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i9-9900K Boxed | € 505,05 | € 505,05 |
1 | Moederborden | MSI Z390-A PRO | € 125,05 | € 125,05 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Elite Zwart/Wit | € 159,- | € 159,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 145,34 | € 145,34 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 186,90 | € 186,90 |
1 | Voedingen | Corsair HX850 V2 | € 153,05 | € 153,05 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 200,85 | € 200,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.475,24 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op een ultrawide scherm, naast sporadisch dev en photoshop werk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 (exc. videokaart upgrade later, zie hieronder)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- ik heb nu een nvidia 1080 ti, wanneer de prijs iets gezakt is / er een nieuw model is uitgekomen ben ik van plan een 2080TI aan te schaffen en deze toe te voegen aan het systeem.
- Ik heb op dit moment een corsair CX430 voeding, ik ga er vanuit dat deze niet genoeg vermogen heeft voor dit nieuwe systeem?
- ook heb ik nog twee samsung SSD's (sata) die ik over zal zetten
Tot nu toe goede ervaringen met Intel, en single core is de gekozen i9 nog steeds sneller dan de tegenligger van AMD (en ook 10% goedkoper)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet er ook nog een beetje leuk uitzien, hier heb ik best wat extra geld voor over
Ga je overklokken?
ja, ik zal hem standaard overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag een sanity check of er niets geks is met deze build / of ik niet beter voor andere componenten kan gaan.
Met name twijfel ik over het moederbord, deze is erg goedkoop in vergelijking met andere mobo's op basis van deze chipset. Voor zover ik kan zien beschikt hij echter over alles wat ik zou wensen dus ik zie niet in wat de meerwaarde van de mobo's rond de €250 zou zijn?