Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Vorige week heeft mijn mobo (pricewatch: ASRock Fatal1ty X399 Professional Gaming) de geest gegeven door een condensator te laten blazen op het Vrm gedeelte, paar dagen op een G3900 gewerkt maar daar kun je niets mee in windows, dus het goedkoopste x399 bord besteld. Dag later aangekomen en 's avond pc terug overgebouwd.

**huidige combo: mobo+scherm+graka staan bovenaan, rest van de specs vind je hier, doorklikken naar PehCeh 2018**

Zet ik hem aan 00 bios code + cpu led blijft branden (met dp scherm aangesloten), miljaar he misschien toch cpu geraakt of misschien de cpu niet goed in zijn socket het is een foxcon voet. Terug geprobeerd en boot direct door *O* dit zonder DP-scherm aangesloten. (*was me toen nog niet opgevallen)

Bij een herstart heb ik geen problemen maar als de spanning er gedeeltelijk is af geweest (shutdown/sleep) dan heb ik de laatste status code + cpu led blijft branden + fans blijven draaien. Als de spanning er volledig is af geweest (schakelaar voeding+scherm laten insteken) dan is het code 00. DP uit kaart of scherm trekken = full boot.

Vrijdag sluit ik een sharkoon ide/sata naar usb adapter aan (moet nog wat data over pompen van een hdd naar de ssd's) en pc vliegt uit :/, dit was zodra ik de 230VAC adapter in het stop contact steek, maar deze mag actief blijven dan start de pc gewoon op van een shutdown (dp uitgetrokken)

Pc + scherm steekt allemaal op dezelfde stekkerdoos. Alles is normaal gezien goed geaard.

Is het mobo slecht of is er iets anders gaande?

Ik heb de winkel al een mail gestuurd voor een eventuele RMA, maar ik kan deze pas doen als mijn andere mobo terug is van RMA anders moet ik nog een mobo kopen of een cheap ryzen combo.

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 11-08-2019 12:30 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer eens een andere DP kabel. Het is niet ongehoord dat sommige kabels een kleine hoeveelheid stroom meenemen. Een hogere kwaliteit kabel lost dat op.

Wel alles in een geaard stopcontact?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Heb geen andere dp kabel, is mini-dp naar dp.

Ik gaan eens proberen met een andere contactdoos eventueel scherm op ander circuit.

Edit:
@nelizmastr contactdozen zijn het niet dan maar andere dp kabel proberen, enige suggestie voor een merk?

Ik heb momenteel deze https://www.amazon.de/Ran...rt-Schwarz/dp/B00YOQYQWY/

[ Voor 46% gewijzigd door Damic op 11-08-2019 13:43 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Vandaag andere dp kabel aangekregen en zelfde probleem. Something is broken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-06 11:51
Gezien je alleen problemen lijkt te hebben met aangesloten scherm lijkt het probleem me toch in de GPU te zitten. Heb je al meerdere poorten geprobeerd of om de display eens direct op je moederbord aan te sluiten (al dan niet met GPU wel/niet aangesloten). Verder indien het een probleem is met een lekstroom over de kabel zou voeding nog lastig kunnen spelen? Hier heb ik echter niet bijster veel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
mobo heeft geen display out ;)

Ja dat was mijn volgende probeersel, andere graka erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-06 11:51
Niet ergens een oude VGA/DVI/HDMI kabel slingeren? :P Scherm kan dat gewoon hebben AFAIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Scherm wel maar graka's niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 19:09
Dus Graka die lastig doet. Check een is of de seating goed is. Zit de vergrendeling van het pcie-slot erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik denk dat we langs erkaar aan't spreken zijn.

ik heb wel vga/dvi/hdmi kabels liggen maar geen graka die ze alle 3 nog ondersteund. Wel dp/dvi/hdmi op een rx 560 kaartje.
Resultaat: hdmi en dvi starten gewoon op nu nog gewone dp kabel vinden.
Edit gevonden en start normaal op :|

Probleem is dat die kaart allemaal mini dp is en ik geen andere kaarten heb met mini dp

[ Voor 20% gewijzigd door Damic op 14-08-2019 16:50 ]

Pagina: 1