Toon posts:

Vraag over minen in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik ben gekke idee gekomen om eventueel een bitcoin miner aan te schaffen. Ik kwam er echter snel achter dat stroom heel duur is in Nederland en dat je al snel 20 cent per kWh kwijt bent.
Is er een manier om goedkoop aan een grote hoeveelheid stroom te krijgen, ik hoop rond de 20.000kwh voor 10 cent per kWh.
Als het niet kan hoe maken andere mimers in Nederland dan winst, ik kan me haast niet voorstellen dat niemand winstmaker door in Nederland te minen.

Ik kijk uit naar uw reacties,

Mvg Klaas

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Klaas,

je bent een jaar of 5 tot 10 te laat met je bitcoinidee.

Laat het gaan voordat je aan je financiele strop begint.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50

RvV

In het kort: gewoon nee, niet doen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zijlstra21
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-09 09:54
Sommige mensen hebben een overschot aan energie van b.v. zonnepanelen en gebruiken het overschot voor hun Bitcoin miner.

Maar zoals eerder hier geadviseerd; niet aan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
De meeste mensen die écht winst halen uit hun (bitcoin) mining, hebben niet één mine machine op een zolderkamertje aan het reguliere stroomnet hangen.

Hier kun je overigens berekenen hoe verliesgevend het gaat zijn, mocht je dit plan tóch willen doorvoeren:
https://www.google.com/ur...Vaw0CkQUI8ex18vQ0Dcogl4QF

Zoals al aangegeven: Begin er niet aan. Als je wilt gaan holden, kun je beter crypto's kopen en hopen op geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-09 21:23
Volgens mij heb je 3 opties:
1. Zorgen dat de bitcoin heel veel meer waard wordt zodat het weer wel rendabel wordt.
2. Miningapparatuur ontwikkelen die nog veel efficienter is.
3. Zorgen dat je stroom goedkoper wordt.

Voor 1 geldt dat als je nu volop bitcoins gaat opkopen de prijs vermoedelijk stijgt. Als je dat maar voldoende doet dan wordt je miner vanzelf weer rendabel. Deze optie kost vermoedelijk in eerste instantie wel een paar miljard (een paar miljoen tenminste).

Voor 2 geldt dat de apparatuur al door allerlei experts geoptimaliseerd is, dus dat is wel een forse uitdaging.

Voor 3 heb je een aantal mogelijkheden. Als je genoemde stroomprijs uitgaat van residentiele stroomprijzen, dan kan je bedenken een plekje in een datacenter te huren. Grootverbruikers krijgen hun stroom significant goedkoper en daarmee wordt het sneller rendabel. Een andere optie is om ergens een pand te huren waarbij je stroomverbruik in de servicekosten verwerkt is. Kans lijkt me klein dat je later niet alsnog je huisbaas achter je aan krijgt, maar op die manier kan je voor een tijdje wellicht wat 'gratis' stroom krijgen. (naast de al genoemde optie van zonnepanelen).

Al met al allemaal geen oplossingen die heel veel zoden aan de dijk zullen zetten.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Pagina: 1