Upgrade vanaf Creative Gigaworks T20 Series II?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb voor mijn PC een setje Creative Gigaworks T20 Series II luidsprekers. Ik moet zeggen dat ik daar altijd heel tevreden over ben geweest, voor zo'n formaat komt er een aardig goed geluid uit.

Deze dus: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gMU7Gwk0gSfG17VA2JMyEU2jzs=/fit-in/x800/filters:strip_icc()/i/1237305244.jpeg?f=imagegallery

Maar nu na een jaartje zou ik toch een kleine upgrade willen, rekening houdend met budget en ruimte. Ik heb een budget van ca. 150 euro (200 euro max. als het het extra geld ècht waard is) en qua ruimte mogen ze wel wat groter zijn maar ook weer niet teveel.

Aansluitingen mogen prima analoog zijn (heb ik momenteel ook, 3.5mm, zou ook tulp kunnen zijn).

Ik kom dan al snel uit op bv. Edifier R1700BT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAhI_C4L-8K7IGVjsF6H9nPrGDc=/i/2001894355.jpeg

Iemand wellicht nog andere suggesties? Voor de duidelijkheid, ik ben geen audiofiel. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 11-08-2019 10:06 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:38
Die spreuk "ik ben geen audiofiel" mag wel eens de deur uit. Een audiofiel maakt een dergelijk topic met een dergelijk budget aan voor de kabel of de connector :p

Dat gezegd hebbende zit je met die Edifier volgens mij wel goed. Ik hoor vaak goede verhalen over het merk. Ze hebben de markt in deze prijsrange weer wat aangezwengeld zo lijkt het en dat is goed. Paar jaar geleden zat er bijzonder weinig rond en boven de €150,-

Een setje met een sub zou ik iig afraden, mocht je daar nog over twijfelen. Het is waar dat een 2.0 set niet zo laag gaat in de frequenties, maar het aanwezige laag is vaak wel kwalitatief een stuk beter. De subs van 2.1 setjes overheersen doorgaans te sterk, waardoor een goede afstelling niet mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
LA-384 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:20:
Die spreuk "ik ben geen audiofiel" mag wel eens de deur uit. Een audiofiel maakt een dergelijk topic met een dergelijk budget aan voor de kabel of de connector :p

Dat gezegd hebbende zit je met die Edifier volgens mij wel goed. Ik hoor vaak goede verhalen over het merk. Ze hebben de markt in deze prijsrange weer wat aangezwengeld zo lijkt het en dat is goed. Paar jaar geleden zat er bijzonder weinig rond en boven de €150,-

Een setje met een sub zou ik iig afraden, mocht je daar nog over twijfelen. Het is waar dat een 2.0 set niet zo laag gaat in de frequenties, maar het aanwezige laag is vaak wel kwalitatief een stuk beter. De subs van 2.1 setjes overheersen doorgaans te sterk, waardoor een goede afstelling niet mogelijk is.
Ik heb die Edifier set besteld na nog wat extra recensies te hebben gelezen (waaronder die van onze gouwe ouwe @Foritain), zou maandag binnen moeten komen. (edit: is binnen gekomen, zie hier)

Daar gaat weer geld wat ik (nog) niet heb :P

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 12-08-2019 09:31 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe