Toon posts:

Twijfel welke laptop halen.

Pagina: 1
Acties:

• chennos
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16-08-2019
Goeiedag allen, ik vraag jullie hulp om mij te helpen met een keuze te maken. Ik twijfel over 2 laptops waarvan ik èèn al heb en misschien wil omruilen binnen mijn termijn. Links:

De laptop die ik heb:, MSI GF63 8RC-052NL
https://www.coolblue.nl/p...2/msi-gf63-8rc-052nl.html

De twijfel geval: Asus TUF Gaming FX504GD-E41262T. Is momenteel is korting.
https://www.coolblue.nl/p...ming-fx504gd-e41262t.html

Beide hebben dezelfde hardware als hdd, ssd, ram, videokaart en cpu.

De reden waarom ik twijfel is, omdat de asus een vertrouwde is van mij. Hiervoor had ik de asus gl553vw. Ik heb gekozen voor MSI omdat mijn laptop 85 graden werd, de CPU & Gpu en ik dacht dat de MSI een hele goede laptop voor het koelen is. Het viel me op dat bij de MSI de toetsen erg ver naar het midden zijn gemaakt en geen cijfers aan de rechterkant heeft. Wat de ASUS wel heeft, volledig opgevuld met toetsen wat wel fijn is. Bij het gamen wordt de GPU 93 graden en de cpu 65. De cooler boost heeft geen effect wat me erg verbaast. De laptop heeft een ook progamma speciaal voor MSI om de specs en de warmte mee te checken en de laptop in te stellen en dat is wel super cool. Maar de ASUS heeft een strak design, is vertrouwd, vol kwa toetsen en heeft vooral de zogenaamde stof werende fans waarvan 2 aanwezig zijn en dat is weet gene wat me aantrekt tot de laptop. Maar toch las ik dat die heet werd en best wat problemen had en dat de stofwerende cooler vooral voor marketing zijn. Dus ik twijfel erg.

Wat wil ik met de laptop doen?

De laptop is bedoeld voor gamen en voor mijn school, standaard word en meer ook niet echt. maar het gamen is belangrijk voor mij. Ik zal de laptop op een dagelijks mee nemen naar mijn school en weer terug.

De laptopkeuze van mij heeft de standaard windows 10 erop.

Mijn budget is €1100. Maar ik twijfel tussen 2 laptops. Een is van €1100 nu €1000 en de andere €1100.

Het gewicht maakt me niet uit, de accu moet redelijk zijn en wet scherm 15'' formaat.

Sorry als het erg warrig is, alvast bedankt.

Gr chen

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:38

Oekol

waka waka hey hey

Je las dat het heet werd. Maar wat heb je zelf geconstateerd?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• chennos
Bij de asus heb ik niks geconstateerd, ik zag ergens dat de asus ondanks dat die 2 fans had toch heet werd. De reden dat ik vooral twijfel bij de asus is vanwege die stofwerende fans en volop toetsen.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
chennos schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:42:
Bij de asus heb ik niks geconstateerd, ik zag ergens dat de asus ondanks dat die 2 fans had toch heet werd.
Je hebt de laptop al, zeg je. Dus in plaats van alleen maar uit te gaan van wat je leest, kan je het zelf controleren, toch? :)

The devil is in the details.

• chennos
Nee zoals vermeld, heb ik de MSI gehaald en ik twijfel aan die asus die ik heb gelinkt.
En ik zou graag horen wat mensen over die asus te zeggen hebben van deze communitie

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee