Hallo Mede Tweakers,
Hierbij heb ik de volgende vraag.
Ik ben nog een leek op het gebied van Freenas en heb een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb een Synology NAS waar ik een aantal mappen op het staan, een van die mappen wil ik graag koppelen aan Freenas.
In Freenas heb ik een jail aangemaakt en hierin de plugin Plex geïnstalleerd, vervolgens vraagt Plex in welke map hij moet kijken. De map is niet zichtbaar omdat deze op een ander device staat (Synology).
Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om een NFS share te maken zodat ik erbij kan.
Volgens de website van Synology moet ik het volgende doen: https://www.synology.com/...hin_the_local_network_NFS
192.168.2.2 = Synology
192.168.2.11 = Plex
Dit heb ik aangezet en geconfigureerd:
Hostname/ip: 192.168.2.11
Rechten: Lezen/Schrijven
Squash: Geen toewijzing
Beveiliging: sys
Aangevinkt:
* Asynchroon inschakelen
* Gebruikers toegang geven tot gekoppelde submappen
De volgende stap zou zijn in de Plex jail :
mount -t nfs 192.168.2.2:volume1/video /mnt/remoteshare (van te voren heb ik de map remoteshare aangemaakt).
Als output krijg ik:
[tcp] 192.168.2.2:/volume1/video: Permission denied
Het volgende heb ik ook geprobeerd zonder succes:
* de map remoteshare chmod 777 gegeven
* poorten open gezet voor de 192.168.2.11 ((NFS poorten TCP&UDP 111, 892 en 2049) in het artikel van Synology zou dat een mogelijkheid zijn)
* de rc.conf aangevuld met info die ik nog heb gevonden:
nfs_client_enable="YES"
nfs_client_flags=n 4
mountd_enable="YES"
unfsd_enable="YES"
Hopelijk kunnen jullie mij de goede richting induwen.
Alvast bedankt en een fijne avond.
Grtz,
NitroDesign
Hierbij heb ik de volgende vraag.
Ik ben nog een leek op het gebied van Freenas en heb een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb een Synology NAS waar ik een aantal mappen op het staan, een van die mappen wil ik graag koppelen aan Freenas.
In Freenas heb ik een jail aangemaakt en hierin de plugin Plex geïnstalleerd, vervolgens vraagt Plex in welke map hij moet kijken. De map is niet zichtbaar omdat deze op een ander device staat (Synology).
Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om een NFS share te maken zodat ik erbij kan.
Volgens de website van Synology moet ik het volgende doen: https://www.synology.com/...hin_the_local_network_NFS
192.168.2.2 = Synology
192.168.2.11 = Plex
Dit heb ik aangezet en geconfigureerd:
Hostname/ip: 192.168.2.11
Rechten: Lezen/Schrijven
Squash: Geen toewijzing
Beveiliging: sys
Aangevinkt:
* Asynchroon inschakelen
* Gebruikers toegang geven tot gekoppelde submappen
De volgende stap zou zijn in de Plex jail :
mount -t nfs 192.168.2.2:volume1/video /mnt/remoteshare (van te voren heb ik de map remoteshare aangemaakt).
Als output krijg ik:
[tcp] 192.168.2.2:/volume1/video: Permission denied
Het volgende heb ik ook geprobeerd zonder succes:
* de map remoteshare chmod 777 gegeven
* poorten open gezet voor de 192.168.2.11 ((NFS poorten TCP&UDP 111, 892 en 2049) in het artikel van Synology zou dat een mogelijkheid zijn)
* de rc.conf aangevuld met info die ik nog heb gevonden:
nfs_client_enable="YES"
nfs_client_flags=n 4
mountd_enable="YES"
unfsd_enable="YES"
Hopelijk kunnen jullie mij de goede richting induwen.
Alvast bedankt en een fijne avond.
Grtz,
NitroDesign
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo