Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb tweedehands een tv gekregen (budget heb ik niet)
En ondanks dat ik het een super tv vind, kwam deze tv wel met een enorm aantal vlekken in beeld.
Nu wil ik de tv liever laten repareren, of hetzelf doen in plaats van vervangen.
Een bedrijf bood mij het aan voor 200 euro te doen, maar ik wil toch weten of het goedkoper kan en
of het niet een klusje is die ik ook gewoon kan doen.

Kan iemand mij de juiste richting aanwijzen voor eventuele onderdelen bijvoorbeeld?
Ik kan geloof ik geen foto's toevoegen ivm karma,
maar ik heb er een stel of 8 blauwe vlekken, 2 zwarten in beeld :)
het gaat om de UE48J6200AW samsung tv.

Ik ga ervan uit dat de leds (backlight) vervangen moet worden maar
ik word er eerlijk gezegt niet wijzer op waar ik deze kan halen.
De enige winkel die ik vond gaf aan dit niet te verkopen...

in iedere geval bedankt voor de tijd !

...

Alle reacties

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Dit kan je niet repareren. Het paneel zal vervangen moeten worden.
€200 is erg weinig voor een nieuw paneel plus arbeid.

[ Voor 67% gewijzigd door frickY op 10-08-2019 21:22 ]

Verwijderd

Voor die €200,- een andere 2e hands scoren

Verwijderd

Je kan foto's ook hier uploaden: https://imgur.com/

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 09:48
Het grootste nadeel van de Samsung tv vind ik dat ze niet te repareren zijn. Zelf heb ik ook een probleem gehad met een Samsung tv van 4 jaar oud. Duidelijk probleem, maar iedereen rade aan om de tv bij een inzamelingspunt af te geven. Spareparts zijn vaak duur en moeilijk te vinden. Bespaar je de moeite en ga voor een nieuwe tv.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 18:46
Tv is uit 2015 Samsung produceert onderdelen maximaal 2 jaar. Er zijn websites die spareparts verkopen maar als ik zo lees is het niet de backlight maar drukpunten in de tv.
Dat betekent een compleet nieuw LCD paneel als je die vind kosten ze idd meestal rond de 200.
Wil je hem echt fixen dan zul je of een bedrijf moeten vinden of een zelfde tv met eventueel voedingsproblemen en de onderdelen slapen.
Maar je kan beter voor dat bedrag een werkende 2e handse zoeken en deze weggooien.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 20:12
franssnarf schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:44:
Tv is uit 2015 Samsung produceert onderdelen maximaal 2 jaar.
Hier ook zo’n exemplaar aan de muur, de volgende is echt geen samsung meer....

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:22
Gewoon bij de kringloop voor 70 een andere scoren?

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 17:03

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

V&A aangeboden: LG 50PA4500
50 inch, 50 per stuk.

You are NIJL-ed!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:48

MsG

Forumzwerver

Paneeldefecten zijn niet rendabel, een paneel is normaliter duurder dan de televisie zelf (tweedehands nog niet eens meegerekend).

Je kan dan beter rondneuzen voor tv's die zwart beeld geven, of niet meer aan gaan. Vaak gaan bijvoorbeeld T-con boards stuk. Die heb je wel voor enkele tientjes te koop, zo heb ik zelf ook een FullHD van de stort gered.
grote_oever schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:33:
Het grootste nadeel van de Samsung tv vind ik dat ze niet te repareren zijn. Zelf heb ik ook een probleem gehad met een Samsung tv van 4 jaar oud. Duidelijk probleem, maar iedereen rade aan om de tv bij een inzamelingspunt af te geven. Spareparts zijn vaak duur en moeilijk te vinden. Bespaar je de moeite en ga voor een nieuwe tv.
Spare parts zijn vaak tweedehands of op AliExpress / Ebay genoeg te vinden. Wat is het defect?

[ Voor 43% gewijzigd door MsG op 11-08-2019 12:09 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-11 19:31

mr.paaJ

generatie cmd+z

Beste is misschien wel: garantiebewijs ook opvragen van de vorige eigenaar, naar de winkel en kijken of er nog een ‘coulance’ restwaarde is aangezien je toch wel 5 of 6 jaar gebruik mag verwachten van een TV.
Mits dit natuurlijk normale pech is en geen gebruikersschade.
Veel winkels (iig Mediamarkt waar ik in die tijd zat) hebben daar formules voor en Samsung rekende geloof ik met 7 jaar maar misschien is dat voor de duurdere series.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1