Toon posts:

Help! hp970CXI print rotzooi >> wie herkent dit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hp970CSI printer die een jaar lang prima gewerkt heeft. PC (P667) heeft twee LPT poorten, printer hangt direct op lpt1. Als er geprint wordt naar de win98 spooler dan komt er random ascii data uit de printer en dus niet het gewenste plaatje.

Pogingen om de nieuwste printerdriver te installeren resulteren in een GPE blauw scherm. :9~

Pogingen om Win SE opnieuw te installeren resulteert in dezelfde situatie.

Printen vanuit DOS werkt wel naar behoren. :?

Vermoedelijk een probleem met spooler in combinatie met bidirectionele communicatie.

Heb al op technet gekeken zodner resultaat. HP bellen levert de boodschap op dat de pinter 14 maanden oud is en dat HP dus geen enkele vorm van support meer wil verlenen. |:( :(

Overigens als de computer plat gaat (blauw scherm) dan komt als ie bijkomt de device manger van de printers helemaal leeg op. Er zijn dan dus geen printers meer. reboot lost dit probleem op.

PRobleem reproduceert zich ook op een ander systeem (met Win95).

Na 2 weken troubleshooten ben ik het goed zat. Wie kan er helpen of heeft enig idee hoe hiermee verder te gaan want ben ten einde raad en gooi die printer dadelijk.....:'(

many thanx in advance.

Ogie

ps: wie heeft er gelijksoortige ervaring met HP want ik vind het zeer slecht om na 14 maanden gewoon support te weigeren. :r

Verwijderd

ik weet niet opf ik je kan helpen
maar ik had het volgende
een hp 990cxi op een win98 bakkie voor de spooling...
en de workstations draaide win2k
ik merkte dat de spooling er langzaam ging..
(webpage printte pas na 4 minueten)
probeerde een win98 bakkie en dat ging vlekkeloos....printte meteen..
Spooling options waren allemaal goed geconfigged
dwz..Print direct when data received etc etc,,

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 11:56 schreef ogie het volgende:
ps: wie heeft er gelijksoortige ervaring met HP want ik vind het zeer slecht om na 14 maanden gewoon support te weigeren. :r
Da's nog nix, sony weigert al te helpen na 10 dagen na aanschaf....... kennis van me, met monitor :)

Maar over je probleem, ik ken dit wel ja, ik heb t zelf namelijk ook (met hp970cxi en win98se) wel eens, vooral na veel achter elkaar printen (10 pagina's en meer) ik heb t alleen nog niet kunnen oplossen, dus daar heb je ook niks aan. Ik heb t vooral als ik iets wil printen vanuit IE

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie,

probleem is bij ons niet alleen in Explorer maar ook alle andere warez zoals photoshop, acdsee, enz.

Ziet er overigens verdacht veel uit als een hardware probleem.

Toch maar weer eens met hp bellen en ze het begrip "klant is koning" uitleggen.
Misschien dat ze toch willen helpen als ik nog een paar keer aandring.....De aanhouder wint, toch?

greetz,
Ogie

ps: mocht ik een oplossing vinden, zal ik hem posten.

Verwijderd

Ik heb dit ook al eens meegemaakt bij een klant. Die zijn lpt1 was brak. Je zegt dat je nog een lpt poort hebt, probeer die eens.
En wat betreft die problemen bij installatie,
bij iemand anders heb ik ook meegemaakt dat ie die ellende had dankzij een virus. Virus verwijderd en opgelost alle problemen.
Maar jij hebt natuurlijk wel een recente virus scanner toch ???.
Pagina: 1