Yes die link had ik ook al gevonden. Verder €94 voor een Golf GTI klinkt inderdaad te mooi om waar te zijn, maar aangezien het een geweldige deal is wilde ik het toch uitzoeken. Ik ben ook een enorme autofan en golfjes rijden naar mijn mening erg lekker. Natuurlijk zou ik liever een "exotischere" auto hebben, zoals een Mustang GT of een 370Z, maar die zijn nooit zo aantrekkelijk geprijst.
Yucon schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:15:
Interessant, opvallend dat ze hem ook al na 24 maanden weer terug willen. Met de aanbetaling van 1500 euro erbij levert ze die lease zo'n 4000 euro op. Je zou verwachten dat de auto in die tijd meer afschrijft dan dat.
Inderdaad, ik zou ook meer afschrijving verwachten.
Tomatoman schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:19:
[...]
Voor het Nederlandse systeem is dat echter wél een probleem: dat kan namelijk alleen door het voertuig op Nederlands kenteken te zetten. Andere smaken zijn er helaas niet. Consequentie is dat de Duitse leaseauto niet meer Duits is, maar Nederlands.
Maar op de website van de belastingdienst staat dat de auto een Duits kenteken mag blijven voeren (al mag het ook omgezet worden). Hoe kan dat dan? Verder wil ik natuurlijk niks illegaals doen, maar ik vind het stiekem ook leuk om dit soort dingen uit te zoeken.
Ik snap dat auto's in Nederland duurder zijn, maar tegenwoordig is het wel heel extreem. Ik heb nu een 10 jaar oude auto, en die kost onderaan de streep evenveel als deze nieuwe GTI zou kosten...
BPM is rond de 5K volgens de website van Autoweek. Maar dat kan inderdaad natuurlijk gedeeltelijk ernaast zitten.
burnedhardware schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:55:
Je kan vrijstellng krijgen voor de BPM
Ik heb 7 jaar in BE gewerkt en kreeg vanuit dat bedrijf een leasebak onder de kont geschoven. Die BPM vrijstelling krijg je alleen als je werknemer en geen bestuurder/aandeelhouder bent van die buitenlandse onderneming en het voertuig voormamelijk zakelijk gebruikt in het buitenland (dat moet je aannemelijk kunnen maken; er is mij nooit bewijs gevraagd. )
Als je zonder de vrijstelling wordt aangehouden in NL, loop je het risico dat je de BPM moet aftikken over de wagen waar je in rijdt. Dit geld ook als je een buitenlandse nationaliteit hebt en (voornamelijk) woonachtig bent in NL. Mijn collega (Duits, wonend en werkend in NL, nog steeds een huis in D, maar ook een in NL, wagen met duits kenteken) heeft een keer een waarschuwing gehad en heeft de auto toen maar geimporteerd)
Ik zou bestuurder zijn van de onderneming, dus dat gaat niet in mijn geval helaas.
Alvast iedereen bedankt voor het meedenken! Meer tips zijn altijd welkom ;)!
EDIT (toevoeging):
Tomatoman schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:19:
[...]
Ik vermoed dat dat voor iedere Duitse leasemaatschappij een onoverkomelijk probleem is. Niet alleen val je hiermee in de categorie bijzondere gevallen (en dat is voor prijsvechters over het algemeen de categorie klanten die ze vooral niet willen), er gaan opeens ook allerlei andere problemen meespelen. Wat als de auto in Nederland pech krijgt? Repareren is hier over het algemeen duurder dan in Duitsland, nog afgezien van het feit dat een Duitse leasemaatschappij in Nederland geen recht op BTW-teruggave heeft. Wat als de auto door de Nederlandse politie in beslag wordt genomen omdat jij te hard hebt gereden? Dat werkt in Nederland ongetwijfeld net een beetje anders dan in Duitsland, waardoor dit voor een Duitse leasemaatschappij een risico vormt. Wat als de auto total loss raakt? Dan zit de leasemaatschappij met een Nederlands autowrak opgescheept. In Duitsland zouden ze de weg kennen wat ze ermee moesten doen, in Nederland hebben ze geen opkoopnetwerk en kennen ze de markt niet. En wat als jij uit eigen zak alle BPM betaalt en de auto al na een maand total loss wordt gereden? Dan ben jij in één keer alle betaalde BPM kwijt en wordt het een enorme juridische strijd omdat geld ooit nog ergens terug te halen. Sterker nog: je auto is dan gedeeltelijk onverzekerd (dat is strafbaar!), want het Nederlandse BPM-bedrag valt niet onder de Duitse autoverzekering die de leasemaatschappij afsluit. Kortom: het lijkt me sterk dat een Duitse leasemaatschappij bereid is om een Duitse auto voor een Duits leasebedrag op Nederlands kenteken te zetten.
Volgens mij valt de verzekering niet onder de lease prijs, dus deze zou in Nederland (?) afgesloten kunnen worden. Overigens zijn er dan nog genoeg andere "obstakels", wat je terecht hebt opgemerkt.
[
Voor 19% gewijzigd door
N-ickel op 11-08-2019 19:24
]