Windows 10 systeemherstel nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 03:22
Beste tweakers,

Ik heb een nieuw moederbord gekocht voor mijn pc en deze wil ik morgen installeren.
Bij systeemherstel staat dat windows opnieuw wordt geinstalleerd.

Als ik het moederbord vervang en deze optie gebruik, worden dan automatisch de nieuwe drivers geinstalleerd ?

Deze optie klinkt als een snelle manier om het moederbord te vervangen zonder dat ik allerlei handelingen hoeft te verrichten(installatiemedia maken etc) of denk ik nu te makkelijk en heb ik teveel vertrouwen in Microsoft ? :P

Gr,
Chilco

Beste antwoord (via Chilco op 11-08-2019 20:46)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon ombouwen en niks systeemherstel. Daarna moet alles gewoon werken indien het een beetje standaard board is. Desnoods even de drivers van te voren downloaden voor de netwerkkaart.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Gewoon ombouwen en niks systeemherstel. Daarna moet alles gewoon werken indien het een beetje standaard board is. Desnoods even de drivers van te voren downloaden voor de netwerkkaart.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:08
De W10 licentie zit mede aan je oude MB gekoppeld.

https://support.microsoft...ing-after-hardware-change

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Als je inlogt met account die gekoppeld is, kan je je licentie,overnemen naar nieuw mb.

Dus voor je swapt, even een nieuwe account aanmaken en de windows daarop registreren.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:08
SadisticPanda schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:32:
[...]

Als je inlogt met account die gekoppeld is, kan je je licentie,overnemen naar nieuw mb.

Dus voor je swapt, even een nieuwe account aanmaken en de windows daarop registreren.
Een nieuwe account hoeft niet.
Microsoft geeft alle stappen aan in de link, even de blauwe regeltjes openklikken. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
-

[ Voor 99% gewijzigd door Chilco op 08-02-2023 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Even handmatig opnieuw activeren. Wanneer dat niet lukt moet je een Microsoft telefoonnummer bellen. Dan doe je dat, beantwoord je wat vragen en dan is de boel goed geactiveerd. En wanneer je een telefoniste aan de lijn krijgt zeg je gewoon dat je een nieuw moederboard hebt omdat de oude defect was. En krijg je een activatiecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
-

[ Voor 99% gewijzigd door Chilco op 08-02-2023 23:53 ]

Pagina: 1