Windows 10 op 2 hardeschijven installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 14:57
Mijn vraag
Ik wil op mijn nieuw bij geplaatste hardeschijf windows 10 installeren,

Huidige situatie
Ik heb een SSD van 256GB in me pc zitten hier staat windows 10 op met alle meuk verder. maar deze werd in verloop wat tijd klein. Nu heb ik dus een een maand geleden 1TB er bij in gezet SSD die als 2e hardeschijf gebruikt. Ik wil eigenlijk nu de 1TB formarteren en daar een 2e Windows 10 opzetten zodat ik kan dual booten tussen de SSD van 256GB en de SSD van 1TB zodat ik dingen goed gescheiden kan houden.

Nu wou ik dus windows 10 installeren maar tussen de lijst met schijven staat mijn 1TB SSD nergens terwijl ik hem wel vindt als ik windows 10 start van me oude ssd (256GB) versie

Iemand enig idee hoe dit werkt? 8)7

EDIT:

Ik heb ook de ssd (Crucial MX500) alleen aangesloten hij vindt hem in de bios, maar niet tijdens installeren van windows 10

Ik heb gedaan:
Bios update (asus formula VIII)
SSD frimware was uptodate
BIj windows Diskpart > Disk list < staat hij niet meer tussen

Ik kan hem wel als 2e schijf gebruiken en alles op installeren als 2e schijf....

[ Voor 19% gewijzigd door KevinSetz op 10-08-2019 21:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Download de drivers van je disk controller en laad deze bij de optie die je krijgt als je de disken kan kiezen in Windows 10. Waarschijnlijk is je disk dan wel zichtbaar en mist hij momenteel een driver.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 10-08-2019 21:57 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 14:57
HKLM_ schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:56:
Download de drivers van je disk controller en laad deze bij de optie die je krijgt als je de disken kan kiezen in Windows 10. Waarschijnlijk is je disk dan wel zichtbaar en mist hij momenteel een driver.
Welke driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat zijn de verdere specificities van jouw Pc, bijvoorbeeld het merk en type moederbord?
Vermoedelijk heeft het moederbord naast de standaard in de chipset aanwezige S-ATA controller nog een extra controller waarop jij de tweede SSD hebt aangesloten, overigens vaak niet aan te raden. Deze extra controllers zijn vaak trager.

[ Voor 68% gewijzigd door _Dune_ op 10-08-2019 23:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Is je moederbord nog steeds de ROG-MAXIMUS-VIII-FORMULA?

Download hier de sata driver, pak deze uit en zet hem op een usb stick. In de windows 10 setup dan de drivers selecteren/ toevoegen en je ssd is hopelijk zichtbaar.

https://www.asus.com/ROG-...ORMULA/HelpDesk_Download/

[ Voor 54% gewijzigd door HKLM_ op 11-08-2019 08:23 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
KevinSetz schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:55:
Ik heb ook de ssd (Crucial MX500) alleen aangesloten hij vindt hem in de bios, maar niet tijdens installeren van windows 10
Op dezelfde aansluiting als de andere ssd getest?
Pagina: 1