Toon posts:

Hoe een 'lichtbalk' te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons bloemencorso wil ik een 'verdiepingslichtbalk' maken zoals je die wel bij lifts (meestal in films) ziet. Nu hoop ik dat hier iemand is die mij kan vertellen hoe ik een x aantal lampen automatisch op volgorde van links naar rechts aan en uit kan laten gaan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dat heet een looplicht, kan je overal wel kopen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:31:
Voor ons bloemencorso wil ik een 'verdiepingslichtbalk' maken zoals je die wel bij lifts (meestal in films) ziet. Nu hoop ik dat hier iemand is die mij kan vertellen hoe ik een x aantal lampen automatisch op volgorde van links naar rechts aan en uit kan laten gaan.
voor paar euro (action bv) koop je een digitale ledstring (let op 12v) en met een raspberry pi / arduino kan je het ligt bedienen ..

Voor de ledstring van 12v moet je wel een 12v-24v naar 12v converter hebben (google)

Er zijn genoeg "voorbeelden" van digitale ledstring aansturen op youtube zoek alleen naar iets wat je simpel kan doen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-02 22:23
hoeveel lampjes moeten eraan? gloeilampen? led?
Ik zou de TS gewoon een kant en klare module aanraden, ik vermoed dat die paar tientjes het probleem niet zijn en het gekloot met raspberries niet opweegt daartegen, tenzij het echt een hobbieist met enige programmeer ervaring is, maar dan had hij hier de vraag niet gesteld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
@Verwijderd Op GoT verwachten we een eigen inzet.

Een aantal basisvragen als hoeveel lampjes, formaat, etc missen waardoor er geen goed advies gegeven kan worden.

Daardoor wordt dit topic zo niet heel zinnig.

Via de 'wijzig' knop kan je je post aanpassen, als je het idee hebt dat er wel zinnige antwoorden gegeven kunnen worden PM me maar dan open ik het topic weer.

Dit topic is gesloten.