Toon posts:

Geen Chello onder Windows ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Draai hier dualboot Windows2000/WindowsME

Onder Win2k behoefde ik feitelijk alleen de DNS in te vullen en alles draaide. Nu gebruik ik ME zelden, maar toch handig als Chello daar ook werkt.

Helaas heb ik alle setting al zon beetje geprobeerd en was er eigenlijk zeker van dat het goed was. Niettemin werkt het van geen kant.

Iemand enig idee welke settings ik mogelijk over het hoofd zie?

Krijg van explorer trouwens de standaard DNS error melding...blablabla.... en de DNS gegevens zijn juist ingevuld.

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb helemaal nix ingevuld en Chello werkt perfect op W2K en Win ME misschien moet je je dns server ook 's leeg gooien.
Suc6

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

er stond in de pcm een verhaaltje over een conflict tussen windows me en de dhcp server van chello. Er was geen afdoende oplossing voor, de helpdesk van chello raadde maar aan om 2k of 98 te gebruiken in plaats van ME.

kan geen link vinden naar het artikel, sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt waarschijnlijk het probleem met het TCP/IP protocol?

Ik meen me te herinneren dat dit alleen incidenteel voor disconnects kon zorgen.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik typ even een stukje over:

Kieskeurig terayon kabelmodem
Chello lust me niet.

Abonnees van chello die gebruiken maken van me in combinatie met een terayon kabelmodem moet rekening houden met een wegvallende verbinding. Kan zelfs een paar dagen duren.

probleem is dat bij verversen van dynamische ip's door dhcp server de computer het oude ip nummer ontkoppeld moet worden van de netwerkkaart, en windows ME werkt daar niet aan mee. Dat ligt aan fout in tcp/ip protocol van ME.

Het zal dus wel een ander probleem zijn waar jij last van hebt

Verwijderd

Zelf heb ik Chello en Win ME. Werkt goed. Ik heb een statisch IP en heb dus ff alles zelf ingevuld IP enzo...... Ikweenie of jij een dynamisch IP hebt, als je dat hebt gaat het allemaal wat lastig, maar als je een statisch IP hebt, probeer dan ook ff je eigen IP adres zelf in te vullen ipv verkrijgen via de DHCP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een maand of 8 hetzelfde IP adres. Niettemin istie volgens Chello statisch.

Volgens hun gegevens hoef ik geen gateway of Ip adres in te vullen, alleen de DNS.

Maar of ik nu wel of niet iets invul.... werken doet 't van geen kant. Ook als ik alles wegkachel en opnieuw installeer, wrkt het niet.

Dit terwijl ik onder Win2k alleen de DNS hoefde in te vullen.
Pagina: 1