Toon posts:

Games crashen zonder melding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Flans
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 27-11 07:22
Ik zit onderhand met mijn handen in het haar en weet het echt niet meer. Volgens mij heb ik alles onderhand geprobeerd en het probleem blijft zich voordoen. Als ik een game opstart dan stopt hij de game er na een paar seconden mee. Alle games crashen zowel steam games als de games die op een alternatieve manier zijn verkregen.

Een tijd terug heb ik mijn steam bibliotheek naar een iscsi lun verplaatst die op de nas draait. Dat heeft een hele tijd prima gewerkt, totdat de crashes begonnen. Ik dacht eerst dat het aan mijn netwerk lag dus heb een tijdje lang mijn verkeer in de gaten gehouden en wat lan read en write testen gedaan. Hier leek niks aan de hand en toch heb ik toen alles voor de zekerheid maar verplaatst (incl opnieuw steam installeren) naar een interne hdd. Dat veranderde helemaal niks. Vervolgens heb ik steam opnieuw geinstalleerd op de ssd boot disk, helaas zonder succes.

Wat ik in de tussentijd allemaal gedaan heb:Het gaat om de volgende hardware:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-4670K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock Z87 Extreme4€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Windforce€ 537,95€ 537,95
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1VentilatorenScythe Slip Stream 140XT PWM, 140mm€ 0,-€ 0,-
2Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSamsung SH-224DB€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair CS650M€ 130,88€ 130,88
1Solid state drivesCrucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-

De 2070 en de processor koeler zijn er in de laatste tijd in gekomen na een upgrade.

Log eventviewer:
Naam van toepassing met fout: TerraTechWin64.exe, versie: 2018.3.7.5330, tijdstempel: 0x5c76d716
Naam van module met fout: d3d11.dll, versie: 10.0.17134.441, tijdstempel: 0x17eeea7e
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x0000000000181634
Id van proces met fout: 0xa70
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d54f80170e5001
Pad naar toepassing met fout: G:\SteamGames\steamapps\common\TerraTech\TerraTechWin64.exe
Pad naar module met fout: C:\WINDOWS\SYSTEM32\d3d11.dll
Rapport-id: 8f1e8db7-4689-43b3-ac11-b16b1dff0788
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

Nou zit ik sowieso te kijken naar een nieuwe pc, ik had dat in de planning staan voor verderop dit jaar. Ik hoop dat iemand een andere blik op de zaak kan werpen, ik zie het niet meer...

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-11 10:22
Chipset drivers bijgewerkt
Video drivers up2date
Gebruik je nog een aparte antivirus?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Flans
Ja
Ja
Wylana schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:21:
Gebruik je nog een aparte antivirus?
Nee, ik heb wel Malwarebytes gedownload en uitgevoerd zonder succes.

• Wylana
Ik denk dat het toch te maken heeft met je videokaart/driver aangezien de foutmelding d3d11.dll een onderdeel is van je videodriver.

Wat nog kan zijn, is dat je DirectX (opnieuw) moet installeren. Mogelijk dat die nog issues heeft.

Installer kan je hier vinden: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

Wel uitvoeren als Administrator uiteraard!

• Flans
Ik heb de kaart teruggestuurd om hem te laten onderzoeken. Het onderzoek is nu bezig bij de leverancier dat eerst afwachten, ik heb ondertussen DirectX maar gelijk geupdate.

Wanneer er een update of oplossing is zal ik hem hier melden.

• Flans
Zoals gezegd hij is opgestuurd en ben hem drie weken kwijt geweest. Hij is onderzocht door Coolblue en ik heb uiteindelijk een nieuwe opgestuurd gekregen, verder geen reden of uitleg wat er nou aan de hand was.

Goed, ik heb een nieuwe videokaart so all is wel.

• Wylana
Flans schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:57:
Zoals gezegd hij is opgestuurd en ben hem drie weken kwijt geweest. Hij is onderzocht door Coolblue en ik heb uiteindelijk een nieuwe opgestuurd gekregen, verder geen reden of uitleg wat er nou aan de hand was.

Goed, ik heb een nieuwe videokaart so all is wel.
Dat is vaak genoeg om aan te nemen dat de kaart dus weldegelijk defect is.
Anders zullen ze je geen nieuwe sturen.

Fijn dat het gevonden is, dat je een update hebt gepost en hopelijk heel veel plezier met je nieuwe kaart! ;)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee