Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC voor lightroom en Fusion 360

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil graag een zelf een PC zelf samenstellen, heb na veel surfen en lezen een lijst met onderdelen samen gesteld en wil weten of dit een goed samenstelling is.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto's bewerken in lightroom, hobbyniveau.
3d tekenen in Fusion 360.
Office.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1000€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, harddisk 3TB en Samsung SSD 250GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ben niet zeker of ik een videokaart nodig heb, heb deze voorlopig niet mee opgenomen.
Mocht het nodig zijn had ik zelf bv een Gigabyte 1660 TI in gedachten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb gekozen voor intel omdat dit voor lightroom op verschillend fora wordt aanbevolen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet Ligtroom en Fusion 360 soepel kunnen draaien.

Ga je overklokken?
Heb een unlocked Proccesor met het oog op eventueel overklokken, hierover moet ik me wel nog inlezen.

Wat verwacht je van ons?
Is dit een goed systeem voor de bovenvermelde 2 toepassingen?
Is de Dell U2518D monitor een goede keuze? Of is een 27" beter aan te raden?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 394,90€ 394,90
1MoederbordenMSI Z390-A PRO€ 125,05€ 125,05
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 75,95€ 75,95
1MonitorenDell UltraSharp U2518D Zwart€ 295,-€ 295,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 30,-€ 30,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 81,99€ 81,99
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.082,84

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-11 21:59
Het is even wachten op feedback van anderen, maar naar mijn mening is een GTX 1650 al meer dan voldoende. Voor lightroom is die zeker voldoende, maar ik weet niet hoe het zit met Fusion. Totaal geen verstand van cad tekenen.

Voor de processorkoeler zou ik kijken naar de Hyper 212 Black of de Freezer 34. Die hebben beide een betere fan dan de Evo en een gelijkwaardige heatsink.

Er zijn geloof ik wat probleempjes met de Focus Plus voedingen (Geen expert, maar ik weet "iets" van voedingen en ben lerende).
Een Corsair TX550M v2 is uit mijn eigen ervaring een erg degelijke voeding. Kreeg ook best sterke reviews toen hij uitkwam.

Verwijderd

Topicstarter
@youridv1

bedankt voor je feedback,

Hyper 212 black lijkt mij ook interessanter, omdat het een jonger model is van 2018.

wat betreft voeding en GPU, ik zal dit verder bekijken en eventueel mijn lijstje aanpassen.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-11 21:59
Ik zit een beetje te lezen over Fusion 360 en ik maak t volgende op:

Voor Fusion 360 is een higher end videokaart niet per se nodig aangezien de DirectX API gebruikt wordt. Deze gebruikt de videokaart beter dan OpenGL (is ook algemeen bekend onder gamers) en kan dus meer werk verzetten met dezelfde kaart.
Ik denk dat je met een 1650 dan wel aardig wat kunt
Andere CAD programmas gebruiken vaak OpenGL en dan moet je dus een dikkere GPU hebben

CAD programma's zijn verder puur single core. Een i7 heeft dus geen meerwaarde ten opzichte van een i5. Een 9600K zou dus leuk zijn.

Volgensmij render je ook met CAD? Dat is natuurlijk altijd een multicore dingetje, maar het is geloof ik ook GPU accelerated.

[ Voor 32% gewijzigd door youridv1 op 10-08-2019 19:56 ]