Betrekkelijk high-end WiFi-adapter. Daar liggen de problemen alvast niet aan.
Radio type : 802.11n
Authentication : WPA2-Personal
Cipher : CCMP
Connection mode : Auto Connect
Channel : 4
Receive rate (Mbps) : 1000
Hier klopt iets niet. Als je met kanaal 4 verbonden bent, kun je nooit een receive rate van 1000Mbps hebben, dat is namelijk een 2.4GHz-kanaal waar je zelfs theoretisch nooit meer dan 300Mbps (bij foute instellingen) of 144Mbps (bij goede instellingen) kun halen. Ofwel jij hebt een tikfout gemaakt bij overschrijven, danwel is de Windows driver rare dingen aan het doen.
Los daarvan: hoezo kanaal 4??
In de 2.4GHz-band heb je drie niet-overlappende kanalen, 1, 6 en 11. Het is veel slechter om half met een andere netwerk te overlappen dan er vol bovenop te zitten. Daarom wil je eigenlijk nooit iets anders dan 1, 6 of 11 nemen. Voorstel: zet op 1, doe een speedtest op je Windows 10 PC. Zet dan op 6 en herhaal. Doe het tenslotte nog eens op 11. Kies kanaal met beste performance.
Mocht overigens kanaalbreedte (die ik hier niet uit af kan leiden) op 40MHz (of 20/40MHz) staan, zet acuut op 20MHz only. Niet alleen heb je dan minder last van overlap, maar de helft van de kanaalbreedte geeft je 3dB extra signaalsterkte om door obstakels heen te komen.
Transmit rate (Mbps) : 78
Kijk, dat lijkt ergens op. Dat is WiFi-n met 20MHz met 16QAM modulatie. Niet perfect maar zou zeker bruikbaar moeten zijn, met een snelheid van ongeveer 50Mbps netto. Nog belangrijker: je hebt een SNR van tussen de 15 en 17dB. Dat geeft je een buffer van ruim 8dB voordat de verbinding zo traag wordt dat het onbruikbaar wordt cq dat je packetloss gaat krijgen. Dit zou goed moeten werken dus. Het geeft ook aan dat de hoeveelheid ruis niet te hoog is, want met -66dBm RSSI heb je dus een ruisvloer rond de -81dBm. Niet perfect, maar zou werkbaar moeten zijn.
Signal : 68%
Opvallend. Dat is omgerekend -66dBm, wat best goed signaal is. Zonder interferentie zou je daar een prima verbinding mee moeten hebben.
Profile : VGV7519E60147
Huh? Je had toch Ziggo? Dit is geen Ziggo modemrouter. Misschien toch handig een tekening te maken met alle apparaten tussen modemrouter en jouw PC benoemd.
[...]
We hebben tenminste 2 Coax aansluitingen (in meterkasten). Er is een kapotte coax kabel van 1 v.d. meterkasten (niet die, waar de router staat) naar een andere ruimte. Maar helaas geen coax van Router --> kamer met PC & laptop.
Feest...
[...]
Hopelijk leg ik dit goed uit want het is nogal messy en ingewikkeld:
Zijn 2 huizen maar had maar 1 huisnummer. Deze is gesplitst in apartementen door een huisjesmelker + extra aanbouw en errna nog 1 of 2x gesplitst en weer samengevoegd ofzo en het is een zooitje nu. Heeft nu 3 toevoegingen gekregen bovenop het reguliere nummer: A, B & C.
Zo deel ik bijvoorbeeld een meterkast met huisnummer A waarop de PC draait en een andere meterkast deel ik met het gewone nummer (zonder toevoeging) en daar staat de router. Ik ben er ook echt niet blij mee want het is een zooi en 1 meterkast heeft niet eens meer een kast (want die is uitgebreid en een gedeelte ervan is open en bloot in de hal).
Het is niet mijn woning, ik huur gewoon want tja, krijg geen hypotheek dus moet ik dit voorlopig huren en 2x zoveel betalen als iemand met een koophuis en ik krijg ~1/4de ervoor terug maja dat is normaal blijkbaar... De huisbaas weigert het in orde te maken, kost hem teveel geld.
Qua vaste lasten, ja de GWE is een ramp en het komt erop neer dat iedereen de rekening moet delen...
Ook het electriciteitsnetwerk is een PUINHOOP. KPN was ook langsgeweest en we zagen een draad gewoon afbrokkelen in de handen v.d. monteur... Stoppen slaan ook gemakkelijk door.
Offtopic tip, maar die zooi mbt electra is niet alleen onveilig maar het op deze manier oplossen ook nog waarschijnlijk onwettig. Een verhuurder mag op 'servicekosten', dus alles muv huur wat hij aan jullie doorbereken, geen winst maken. Hij mag zelf kiezen hoeveel voorschot hij rekent, maar minstens eens per jaar moet er een afrekening plaatsvinden waarbij hij aantoont wat je daadwerkelijk verbruikt hebt en dat verrekenen met de voorschot. Kan hij verbruik niet aantonen doordat zijn infra niet op orde is, dan mag hij jouw geld niet houden, hij kan immers het verbruik niet aantonen. Je kunt voor toetsing hiervan terecht bij de
Huurcommissie.
Maar goed die Ziggo boosters kunnen dus misschien werken.
Kan, maar je hebt dus ongeveer 1:3 kans.
[
Voor 7% gewijzigd door
dion_b op 11-08-2019 15:37
]