Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1225150

Topicstarter
Hallo allemaal, heb hier een oude samsung Galaxy core I8260 liggen. Zou er graag android 5 of hoger op zetten. In veband met de rabo app, die werkt niet meer op 4,1,2 Heb internet al dagen afgezocht maar kan nergens iets vinden om hem te updaten. Wel zijn er mogelijkheden voor de I8262 maar dit werkt niet. Kan iemand me op weg helpen of is dit niet mogelijk meer. mvgr Ton Willems.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Nee, dat is niet meer mogelijk. Je kan wel knutselen met thuisgemaakte software, maar dan moet je wel zin hebben met elke dag met de telefoon bezig zijn om het werkend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1225150 gezien de specs van het ding vraag ik mij af of je er blij van wordt om daar nog iets moderners op te willen zetten, grote kans dat het een onwerkbare trage situatie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, bedankt voor de reactie. Dacht ik ook al, maar een stapje hoger zou toch moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:26
johnkeates schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:30:
Nee, dat is niet meer mogelijk. Je kan wel knutselen met thuisgemaakte software, maar dan moet je wel zin hebben met elke dag met de telefoon bezig zijn om het werkend te houden.
En dan heb je grote kans dat de Rabo app niet werkt met custom roms.
Dus als er vanuit de fabrikant geen update is dan is het eigenlijk kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Arjant2 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:09:
En dan heb je grote kans dat de Rabo app niet werkt met custom roms.
Ik weet dan weer uit ervaring dat rooten en/of custom ROM's installeren geen probleem oplevert voor de Rabobank en ING app.
Anoniem: 1225150 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:00:
Dacht ik ook al, maar een stapje hoger zou toch moeten kunnen?
Je zou even op XDA kunnen kijken of er een custom rom is verschenen voor jou toestel die de Android versie verhoogd, anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:26
rens-br schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:12:
[...]

Ik weet dan weer uit ervaring dat rooten en/of custom ROM's installeren geen probleem oplevert voor de Rabobank en ING app.
Oke had ik niet verwacht, is volgens mij ook anders geweest in het verleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Op XDA lijkt het na CM11 (is Android Kitkat, dus 4.4) ook wel opgehouden te zijn met deze telefoon.
https://forum.xda-developers.com/galaxy-core/development

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Arjant2 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:34:
Oke had ik niet verwacht, is volgens mij ook anders geweest in het verleden?
Wellicht met andere banken dan de ING of de Rabo, maar ik heb sinds mijn eerste Android toestel al een unlocked bootloader + root en ben nog nooit tegen problemen aangelopen van mijn bank app.

Met Pokemon Go en Netflix wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dikke kans dat het voor Ton Willem geen oplossing is. Die wil niet met z'n telefoon rotzooien, maar een werkend apparaat. En als de fabrikant dan de ondersteuning stop zet is het ook einde verhaal voor een gewone gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

johnkeates schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:48:
Dikke kans dat het voor Ton Willem geen oplossing is. Die wil niet met z'n telefoon rotzooien, maar een werkend apparaat. En als de fabrikant dan de ondersteuning stop zet is het ook einde verhaal voor een gewone gebruiker.
Tja wat verwacht je dan van een apparaat uit 2013?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
rens-br schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Tja wat verwacht je dan van een apparaat uit 2013?
Ik verwacht dat als het van Samsung is dat je het in de prullenbak kan gooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb zelf al op internet gekeken en kwam niet verder dan cyanogen 11, wat gelijk is aan android 4,4. Dus het zal inderdaad wel niet werken. Heb zelf ook nog een samsung s4 en hier draait lineage 14,1 perfect op. Dus bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1